Hoofdsponsor

1/700 braille u -bootje [!]

bert65

Well-known member
Registered
Lid geworden
21 okt 2011
Berichten
730
Ik ben aan een kitje op brailleschaal begonnen 1/700.
Dit doe ik in een groepsbouw op een ander forum,en plaats hem hier ook maar gelijk.

CIMG7146.jpg
CIMG7145.jpg

het leuke van dit kitje is dat er ook een zinkend schip bij zit om een klein dio'tje te maken.
 
He Bert...bedankt dat we hier ook mogen van genieten....ziet er top uit...en dan nog een dio...water...:D:D...ik vind water één van de moeielijkste aspekten van een dio...ben echt benieuwt...;););)
 
dat gaat snel , heb je wel alle onderdelen gebruikt?
opstelling ziet er prima uit.
vgr
Marc
 
Ik heb nog 1 u-bootje in de sprues zitten welke ik hier niet in ga gebruiken.
Verder zitten er weinig onderdelen in dit kitje.
De bovenste foto heeft een ondergrond van blauwe acrylverf.Daar heb ik met witte verf de plekken waar de schepen komen aangebracht.
En op de laatste heb ik een laagje Tamyia X3 over de ondergrond aangebracht,waarbij ik in het witte deel X3 heb aangebracht met een bijna droge kwast.
Ik moet er nog wel wat aan doen,en wil het misschien afwerken met een laagje lak oid.
Ook wil ik kijken of er bijv.een olievlek om het schip kan komen.
genoeg te doen nog voor zo een klein diotje.
 
Wat een prulleke zo klein Bert, heb je een goede bril voor nodig smiley4120.gif

Fred
 
mooi gedaan bert maar hoe heb je de golfjes gemaakt in het donker gedeelte .
gr soetkin
 
een goede bril heb je zeker nodig:D

Ik had de golfjes al in de eerste laag acrylverf gemaakt,het is bijna niet te zien op de eerste foto's.
Deze heb ik gedaan door eerst een dikke laag acrylverf op de ondergrond te smeren en dan met een dun plankje in de nog natte verf te gaan "deppen".
Hierdoor krijg je een onregelmatige verflaag.
 
knap werk, de schuimkoppen zijn net echt. Misschien hier en daar nog wat drijvend materiaal zoals houten kisten toevoegen?

Grtz Bart.
 
Mooi priegelwerk Bert ! Hoe GROOT is Das Boot nu eigenlijk ?

Misschien kun je nog wat kleine dingetjes in het water om het wrak plaatsen.
Wat plankjes, kistje, reddingsboei, en dergelijke ?

onvergankelijk groetje ;)
 
Mooi werk, alleen bemerk ik één zeer grote fout. Als een schip middendoor breekt liggen beide delen min nog meer in elkaars verlengde.
Nooit zullen ze onder een dergelijke hoek boven water blijven, dit kan enkel voorkomen wanneer ze op de zeebodem liggen (door stromingen tijdens het zinken en dergelijke).

Groeten Rik
 
Das boot is 10 hele centimeters:D
Ik weet nog niet hoe ik er rotzooi omheen ga of kan maken,dit word wel erg klein.Ik zal mijn gedachten hier nog even over laten gaan.
Ik weet dat de delen meer in 1 lijn zouden moeten liggen.Maar ik ben een beetje eigenwijs vandaar dat ik ze zo plaats;)
 
10 hele centimeters..:O

dan ben je met 't maken van wat drijvende overblijfsels vlug klaar lijkt me,
wat snippertjes van een luciferhoutje en wat stukjes knippen van de sprue... beetje verf erop en voila...toch? ;)

Hoe dan ook mooi werk Bert !
 
Nog even 2 foto's.
CIMG7159.jpg
CIMG7160.jpg

Ik heb een laagje still water aangebracht over de verflaag.
 
Hey,

Mooi, nu goed laten drogen en daarna met witte verf (olieverf) de topjes van de golven bewerken, zo krijg je zeer mooie en fijne schuimkoppen op het water, speel met de intensiteit ervan zodat het niet overal gelijk is.
Knap werk man ;)
 
Zal ik proberen.Ik wil ook nog kijken om een olievlek rond het schip te maken.
Maar eerst moet het idd.goed droog zijn.
 
Zal ik proberen.Ik wil ook nog kijken om een olievlek rond het schip te maken.
Maar eerst moet het idd.goed droog zijn.
en bert is het gelukt om die olievlek te maken .
gr dirk d
 
Ha... nee deze is helemaal niet geworden zoals ik het wou.
Dus ik laat hem even staan totdat ik er weer even zin in krijg.
 
we merken dan wel zodra deze weer boven komt drijven ;)
Even afstand nemen kan zeker verhelderend werken..

cheerio :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan