Hoofdsponsor

1/25 bouw boomkorkotter PD-126 schaal 1:25 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik buig dat tussen de vingers, die van de blauwe pijl is een kort knikje die heb ik er eerst in gemaakt met twee handen werken, tussen duim en wijsvinger en dan voorzichtig buigen dit gaat goed tot 2mm halfrond of even onder de hete kraan als het kunststof warm is buigt het goed en breekt het niet bij 2.5mm en dikker gewoon hete kraan en daarna weer tussen de vingers buigen tot het de juiste ronding heeft .

En bij de rode pijl in principe hetzelfde alleen dan iets subtieler steeds stukje bij beetje tussen de vingers proberen de juiste ronding erin te krijgen.


IMG_7655pijl.jpg


gr ron
 
Bedankt voor de uitleg Ron cute

Gebruik je een daarvoor een plat profiel dat aan beide kanten is afgerond, of bestaat het uit een binnen- en buitenkant die aan 1 kant is afgerond ?

Sorry dat ik doorvraag ^^

Groeten, Pascal
 
hallo pascal

het is helemaal niet erg dat je door vraagt ,als je iets wil weten dan mag je aan mij aales vragen

ik heb er even een foto bij gedaan van wat ik gebruik
ik hoop dat het dan duidelijk is


IMG_7658.jpg

het is dus een rond door de midden.

gr ron
 
Heel fel bedankt Ron cute

Je lijmt dus zo'n halfrondje aan de buiten- en binnekant van de wand. Ik dacht al dat er een profiel IN het gat zat. Dit ga ik zeker onthouden, volgens mij gaat het op die manier lukken met de F-40.

Groeten, Pascal
 
Vanavond mijn nieuwe aanwinst maar even in de verouderings fase gebracht.
Kon niet achter blijven bij droop:k

IMG_7678.jpg

IMG_7679.jpg

De Le 63(oude versie) was een schip met een behoorlijke roestige uistraling
Iets wat mij wel aanspreekt.

gr ron
 
Ik ben benieuwd naar het resultaat van al het verweren, ik ben daar helemaal niet goed in. Dus ik kijk weer lekker mee. :D

Wel een klein kritiek puntje. Het lijkt mij wat overdadig, maar ik zal nog even mijn mond houden omdat het nog niet af is. cute
 
Vanavond mijn nieuwe aanwinst maar even in de verouderings fase gebracht.
Kon niet achter blijven bij droop:k


De Le 63(oude versie) was een schip met een behoorlijke roestige uistraling
Iets wat mij wel aanspreekt.

gr ron
Straks gaan wij hier met ons tweetjes nog het gehele forum laten verroesten. fou9.gif.

Ron, ik zou misschien toch hier en daar het roest laten 'blenden' met enkele washjes.
Het is maar een idee. :k



Droop
 
Ja droop voor nieuwbouw maken we er wel een zootje van:k
En roest valt niet te stoppen hier .
Ik zal nog even kijken en het hier en daar even wat bij werken
Zal ook even een foto van het orgineel plaatsten
Zodat jullie ook weten welke kotter wij bouwen en dat die behoorlijk verroest was.

1077790527.jpg

gr ron
 
Zo zijn die kotters toch op hun mooist, hé: geteistert door de ruwe zee, het zilte nat dat z'n sporen heeft nagelaten, littekens van netten, kettingen ... ... ... ...



Droop (die een beetje in een lyrische bui is. cute )
 
Hallo

Vandaag de witte streep op de zijkant gezet en met de schoorsteen begonnen.
De witte streep hebben we met starline van motip 3mm gedaan ,door dit warm te maken met de fohn wil dit heel mooi aanbrengen.
Daarna ook deze kant van de romp van roest voorzien en daarna begonnen met de bouw van de schoorsteen.

IMG_7687.jpg

IMG_7688.jpg

IMG_7689.jpg


IMG_7690.jpg

IMG_7691.jpg

IMG_7693.jpg



gr ron
 
hallo allemaal

wij hebben de schoorsteen en het stuurhuis zover klaar

IMG_7696.jpg

IMG_7695.jpg

IMG_7694.jpg

gr ron
 
mooi gedaan

maar blinkt hij niet te hard voor een schoorsteen? of wordt hij ook nog geweaterd.
 
hallo luc

ja hij glimt ook te veel maar ga het nog verweren:k

mvgr ron
 
hallo alemaal


We zijn nu samen aan het werk antje is het stuurhuis aan het schilderen en ik ben het bakdek aan het bouwen die heb ik van pur schuim gesneden en met glasvezel bekleed en nu ben ik met de afwerking bezig

IMG_7731.jpg

De bolders heb ik van polysterol buisjes gemaakt daar heb ik een gat door geboord van 2 mm en een stukje rond messing dooreen gedaan toen heb ik stabilit in gegoten

IMG_7730.jpg

IMG_7732-1.jpg

mvgr ron en antje
 
Ik blijf het geweldig vinden hoe jullie alles zo netjes zelf maken Applaus Applaus Applaus

De bolders heb ik van polysterol buisjes gemaakt daar heb ik een gat door geboord van 2 mm en een stukje rond messing dooreen gedaan toen heb ik stabilit in gegoten

Wat is stabilit ? En waar vind je dat ?

Groeten, Pascal
 
hallo pascal

stabilit is een tweecomponentenlijm van pattex die is te halen bij de bouwmarkt die ik niet veel maar soms gebruik voor dit soort dingen

mvgr ron
 
wegens familie omstandigheden zijn wij momenteel even offline de moeder van antje ligt op de ic en de toestand is zorgwekkend

gr ron
 
Ron veel sterkte voor je famillie,en dat je schoonmoeder de kracht mag hebben om dit te boven te komen........sterkte...man........;););)
 
ook van onze kant,veel sterkte toe gewenst.
en ik hoop van harte dat alles in orde komt,
ronny&nonkel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan