Hoofdsponsor

Borderlands [wip]

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.323
Nu mijn DUSTbuster voor 99% gereed is moet hij op een ondergrondje komen.

Borderlands is een of ander spel voor de console of PC en waarover het gaat geen idee want ik speel het niet maar er zitten wel een paar leuke elementen in het spel toen ik Google zocht.

Dus de bedoeling word twee gebouwtjes een uit golfplaat en de andere hout en ijzer, kan de laatste nog veranderen in iets anders.

De oppervlakte waarop gewerkt word is 20X24 niet al te groot maar voor mij de maat die ik hier nog kwijt kan.

De golfplaten worden gemaakt uit koperplaat door middel van een stalen bol (zie foto) die door de dames in de kaarten hobby word gebruikt.
De plaat word op een stevig stukje rubber gelegd en door middel van een lichte druk word het motief aangebracht klinkt simpel en is het ook als je eenmaal door heb hoe hard je moet drukken en de onderlingen afstand tussen de bollingen die de golfplaat moeten maken.
Bij de volgende update zal ik wat foto`s plaatsen hoe de golfplaat word gemaakt.

DSC_0180.jpg

DSC_0182.jpg

DSC_0181.jpg
 
Ron, het is een leuk idee en ik heb wel een vermoeden hoe je met dat apparaat de krommingen erin ponst, maar er moet een methode zijn om het nog strakker te krijgen, want zo'n golfplaten worden natuurlijk machinaal gemaakt. Ik zou een experimentje doen met een bussel metalen staafjes. Daarvan zou ik de helft onder de plaat leggen en de helft erboven. Als je dat aandrukt, zou de plaat zich vanzelf gelijkmatig rond de staafjes plooien.
 
Voor mijn golfplaten te maken gebruik ik volgend tooltje heb dit op de laatste beurs van Smaz op de kop kunnen tikken
van een Duitse standhouder.

Je kan tot een breedte van 15 cm plaatjes met een max. dikte van 0,5 mm ermee bewerken.
Ik gebruik zelf plaatjes van 0.2 om golfplaatjes te maken.

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtn

Dikkie dik
 
Laatst bewerkt:
Zo'n bovenstaand apparaatje is handig en het resultaat uiterst knap...............maar wat Ron ervan maakte mag zeker ook gezien worden.
Ik zou het zou stellen , met apparaat zien ze er als nieuw uit ,en Ron z'n methode lekker ruig/oud en gebruikt door de tand des tijd ;)
 
en Ron z'n methode lekker ruig/oud en gebruikt door de tand des tijd ;)

En dat is precies mijn bedoeling dus :)

Het apparaatje is zeker een mooi stukje gereedschap Dikkie dik maar voor eenmalig gebruik heb ik er de centen voor over dus ouderwets handwerk aan deze zijde.

Steve je idee heb ik al eens geprobeerd in een grijs verleden en zal ongetwijfeld goed werken met zachte materialen zoals lood bijvoorbeeld maar met koperplaat is het een worsteling om er iets fatsoenlijks uit te krijgen.
Je kan voor een paar centen ook golfplaten kopen via Ebay voor een paar centen maar wat is de lol aan kopen als je het ook zelf kan/wil maken.
 
Zo'n spul wil ik ook wel, wat 'n leuk tooltje ! Ook interessant om iemand mee te ondervragen !
 
Mocht je eventueel ook nog van die rolluik deuren nodig hebben, kan je dit er voor gebruiken, mits het in je schaal is natuurlijk:

332cf6f77c0a6f7a8f0536d53b7fd5e6_zps4b1f3cef.png
 
Ik heb borderlands gespeeld en ik had je buggy al gezien hier op het forum, ik dacht al dat het daarop geinspireerd was! Ik ben heel enthousiast over je project, ik kijk al uit naar updates!!

Meer info over borderlands: Het speelt zich af in een futuristische setting waarin bedrijven op zoek gaan naar planeten met waardevolle mineralen om te mijnen. Er is sprake van twee bedrijven; The Atlas Corporation is de eerste. Zij strijken neer op de planeet Prometheus en vinden daar tijdens hun werkzaamheden een oude kluis (Vault) met daarin geavanceerde buitenaardse technologie. Deze gebruiken ze om hun tegenstanders uit te schakelen. Op zoek naar meer dergelijk buitenaards materiaal strijken ze neer op de planeet Pandora. Echter word deze planeet geplaagd door buitenaards leven en slagen ze er niet in om een kluis te vinden op Pandora en verlaat de planeet.

De tegenganger van The Atlas Corporation, genaamd the Dahl Corporation, strijkt nu neer op Pandora en gaat zelf op zoek naar de kluis. Ondertussen is het nieuws van deze waardevolle schat door het universum verspreid en komen zogenaamde kluizenjagers (Vault Hunters) zelf hun geluk op de proef stellen. De planeet wordt nog steeds geplaagd door buitenaards leven en roversbendes.

In het spel speel jij een vault hunter en ga je op zoek naar schatten. De bedoeling is dat je wapens verzamelt die je telkens sterker maken om verder te raken in het spel. In latere toevoegingen aan het spel komen nog andere Corporations erbij.

Belangrijke logo's in deze game:
Algemeen borderlands logo

borderlands_logo_by_bebophero-d3hwx1i.jpg
borderlands-logo.png


Wapen fabrikanten:

Hyperion.png
Atlas.png

3509.jpg

EridianTrademarkBase.png
Jakobs.png
Maliwan.png
S%26S.png
Tediore.png
Torgue.png

Vladof.png

Gearbox.png

Gearbox is ook de maker van de game ^

Schilden fabricanten:

Anshin.png
Pangolin.png

Wapens worden in het spel ad random gegenereerd. Dit zijn enkele voorbeelden van hoe een wapen er kan uitzien:

2014-09-24_00016.jpg

2014-09-24_00010.jpg
2014-09-24_00008.jpg


Als je waarheidsgetrouw aan het spel wil blijven is het interessant om te weten dat er gebruik wordt gemaakt van een speciale render techniek, genaamd cell shading. Hierbij is heel typisch en karakteristiek dat er een harde omlijning is van karakters en visuele elementen in het spel, het lijkt haast op een Amerikaanse strip:

image002-620x.jpg
borderlands-2-soluce-astuce.jpg

Als laatste wilde ik nog even het meest karakteristieke personage uit het spel meegeven, genaamd claptrap. Dit is een grappige robot die de speler helpt tijdens de game en is door vele liefhebbers van borderlands erg geliefd. Ik heb al miniaturen gezien van claptrap, misschien herken je hem wel.

clap_trap_by_ctrlz_ftj-d336anq.jpg

Claptrap.jpg
claptrap_toy.jpg

meer info en screenshots kan je hier vinden (let wel, er zijn ondertussen twee games van Borderlands uitgekomen, borderlands en borderlands 2):

http://borderlands.wikia.com/wiki/Borderlands_Wiki
 
Burglar bedankt voor je toelichting, weet tenminste nu een beetje meer over het spel.
Ik wil wel een beetje in die stijl bouwen en afwerken en dan meer op de sombere kleuren gericht zodat de Dustbuster met zijn kleuren eruit knalt, misschien niet correct maar dat ben ik ook niet :)
Claptrap leuk dingetje die was ik niet tegen gekomen tijdens mijn zoek tocht op Google en misschien maak hem er wel bij voor de lol.
 
Die golfplaten die met de hand gemaakt werden zijn mooier vind ik, past beter.
 
Vandaag lekker in het zonnetje de grove basis vormen in elkaar gezet van het diorama, als alles goed droog is de gaten opvullen en strak zetten.

DSC_0220.jpg

Even wat test kleuren op de golfplaten gezet.

DSC_0221.jpg

En een figuur dat word aangepast, om te beginnen krijg hij een lange jas van me :)
Oh nog nooit een figuur aangepast dus kijken hoe dit eindig :)

DSC_0222.jpg
 
Ben nieuwsgierig aan het worden Ron ;)
Golfplaten lijken toch goed gevormd hé, wat afgeleefd, dus roest is haast een must hier en daar...
Verschillende kleurtjes naast elkaar geeft ook wel een mooi effect :)
Nu aan jouw om uit te zoeken welke bij elkaar "passen"
 
I like what I see, Ron. De golfplaten zijn echt geslaagd.
Zoals Beyond ook al aangaf, een likje roest hier en daar...
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Bedankt mannen.

Nee met die platen is helemaal niets mee lekker afgeleefd zoals ik het wilde hebben, en ja roest hoort erbij maar komt uiteraard nog.
Nu eerst de boel even verder afwerken en dan even puzzelen met de platen :)
 
Ben erg druk met mijn nieuwe huis(je) dus de modelbouw staat op een laag pitje helaas maar toch nog iets kunnen doen aan het gebouwtje al is het niet veel.

DSC_0417.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan