Hoofdsponsor

1/144 boeing VC-25 Air Force One scale 1:144 lengte 49 cm

nee inderdaad het is een beetje moeilijk om het bij mekaar te krijgen en dat inkleuren in geen probleem dat komt in orde het derde deel van de romp is in opmaak ligt te drogen foto volgen nog
 
nog enkele foto's

DSC_0013_zpsf28161ef.png

DSC_0014_zps1b75acca.png

het is inderdaad niet gemakelijk om de stukken bij te houden
 
bij de volgende foto heb ik een paar problemen met de romp zoals je ziet het achterste deel heb ik in twee'e gedaan om iets vergemakklijke met het plakken
maar om die mooi rond te krijgen heb ik wel problemen met kleven zoals je ziet is het niet hoe ik het zou willen

DSC_0017_zpsf39a9a72.png

DSC_0016_zps7197ea8c.png
 
ik ga proberen om er toch nog iets van te maken hoe weet ik nog niet maar ik zorg er wel voor je mag de moed niet opgeven en rustig blijven al is dat op sommege stukken wat anders
tot de volgende foto's
 
Misschien kun je proberen er iets rond in te steken en zo verlijmen. Mijn eerste idee is een leeg wc rolletje. Desnoods snij je deze even in in de lengte en kun je zo de diameter verkleinen.
 
mercie voor de tip maar had ik geprobeert maar om dat je met verschillende diktes zit lukt dat niet aardig maar als vast bedankt voor de nuttige tip

Misschien kun je proberen er iets rond in te steken en zo verlijmen. Mijn eerste idee is een leeg wc rolletje. Desnoods snij je deze even in in de lengte en kun je zo de diameter verkleinen.
 
de volgende delen zullen iets makkelijker moeten zijn dat moet ik nog is bezien hoe en was want de staart kom weer in een punt dus de foto's volgen
 
Luc, een mooi rond model maken is heel erg moeilijk. Ik volg je hier en vind dat je een goed doorzettingsvermogen hebt. TOP.

Hier een tip die je kan helpen, in de toekomst, een mooier rond model te krijgen:

Ik heb een foto van je genomen en kijk eens naar de rode cirkel. Het onderdeel staat daar op een rare spanning.
Dat komt omdat het spant waar de blauwe pijl naar wijst "verbogen" is. Door dit spant stevig te maken met een stuk karton zal dat niet meer kunnen.
Als je spanten stevig zijn blijft alles rechter en dus steviger...... blijft het nog steeds niet gemakkelijk hoor! ;)

vliegtuig_zps6018e310.jpg
Ik probeer waar het mogelijk is altijd een versteviging te maken, moet je ook eens proberen :D

Fred
 
dat zal ik zekers is proberen ik laat wel iets weten bij het volgen stuk dat ik ga snijden en plakken
 
Welk papier gebruik je? 180g? Als het papier wat dikker is houdt het de vorm meestal beter.
 
dit papier is 160 gr ik had beter 180 genomen ik weet het als het te laat is maar als ik verstevig zoals fred zegt komt het zeker goed
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan