Hoofdsponsor

1/200 Blue Marlin 1:200 scratchbouw [DONE]

Weer eens even bijgelezen en -gekeken. Schitterend gewoon weer.
En nu geduldig blijven tot het laatste onderdeel, maar dat is jou wel toevertrouwd.
 
Weer eens even bijgelezen en -gekeken. Schitterend gewoon weer.
En nu geduldig blijven tot het laatste onderdeel, maar dat is jou wel toevertrouwd.

Dank je Wim. De Blue Marlin heeft haar eind doel bereikt. Ben met de standaard bezig.
 
En zo gebeurt het dan dat nu vandaag de allerlaatste update komt van dit project.

Ik geef er nu nog geen einde aan omdat er nog zoals gebruikelijk de eind foto`s moeten komen evenals voor mij dan een kort maar overzichtelijk eind filmpje. Ik heb ook voor mij zoals gebruikelijk als afsluiter bij al mijn full scratch projecten nog de taak om voor dit project dus nog een filmpje over te gaan maken. Daarna zal ik pas dit project definitief gaan afsluiten. Dus nog geen eind conclusies aub geven tot het eind filmpje is gepresenteerd. Alleen kan het zijn dat het filmpje nog even op zich laat wachten maar het komt er wel.


Zo het laatste onderdeel is natuurlijk de standaard geworden. Ik heb deze simpel maar doeltreffend gemaakt naar voorbeeld van het Emma Maersk project omdat deze zich uitstekend heeft bewezen.

Styropor blokken bekleed met 1,5 mm balsahout. In deze foto is nog een zijde niet bekleed.

attachment.jpg

Porienvuller om de bekleding van het balsa goed te laten hechten. Balsa hout is anders te poreus ervoor.

attachment.jpg

Kunststof folie voor de zijkanten. Zwart uiteraard om het zo min als mogelijk te laten opvallen onder de romp.

attachment.jpg

De onder en bovenzijde bekleed met vilt. Om de onderzijde van de romp niet te beschadigen uiteraard alsmede ook om het weg glijden van de steunen te voorkomen als het model erop staat.

attachment.jpg

De twee blokken zijn hier klaar om de Blue Marlin te gaan ondersteunen....

attachment.jpg

attachment.jpg

En de Blue Marlin staat op haar steunen...

attachment.jpg

Dus nogmaals het project is nu ten einde maar het topic nog niet omdat er nog wat moeten worden gepresenteerd.
 
Dank je wel. Ik ben er wel tevreden mee althans met het resultaat.
 
daar mag je zekers fier op zijn met het eindresultaat
 
prachtig,ron
je hebt jezelf weer overtroffen
 
Mijn dank jongens. Ik ben bezig met de montage van de film maar dit is tijdrovend werk.
 
je heb tijd he ron neem rustig je tijd zo kan er niets mis gaan
 
je heb tijd he ron neem rustig je tijd zo kan er niets mis gaan

Ja ik zal daar zekerde tijd voor moeten nemen want ieder filmpje moet beter als de vorige. De film van de Emma Maersk was voor mijn kunsten al redelijk maar voor de Blue Marlin moet de lat weer iets hoger komen. Dit gaat tot nu toe lekker. Vooral de muziek keuzes die erbij horen zijn erg leuk,wordt goed..
 
Weer prachtig gedaan Ron, ik volg reeds een tijdje het forum in stilte wegens andere bezigheden, maar hier moest ik toch even reageren. We wachten geduldig op het filmpje. Nogmaals schitterend gedaan.
 
Heb deze bouw in alle stilte gevolgd, van welke onderdelen je soms mooie dingen maakte verbaasde mij dikwijls.
Ik wacht vol ongeduld op je volgende bouwproject.
Het is een prachtige boot geworden die je gemaakt hebt. ApplausApplausApplaus
 
Dank jullie jongens. Omdat het volgend scratch project nog niet helemaal naar mijn smaak in informatie zit heb ik eerst een ander project. Voor dit project verhuis ik tijdelijk naar de WWII jongens binnenkort. Dit is een kit. Daarna komt dan het volgend project wederom hier.
 
En zo komt er een einde aan dit project. Klik op de link om de eindfilm van dit project te zien. Ik hoop dat jullie er plezier in hebben gehad om dit project te zien voltooien. Ik heb er plezier in gehad om het te maken. Bedankt voor het volgen en wellicht tot het nieuwe project.


Blue Marlin Homeghost




EINDE


RON.
 
Schitterend project dat je hebt neer gezet Ron.
Het was telkens weer genieten van je vindingrijkheid in he fabriceren van onderdelen.
Ik kijk in ieder geval weer al uit naar je volgende projecmark
 
Schitterend project dat je hebt neer gezet Ron.
Het was telkens weer genieten van je vindingrijkheid in he fabriceren van onderdelen.
Ik kijk in ieder geval weer al uit naar je volgende projecmark

Dank je Marc. Eerst een kleine rustpauze en dan ga ik eerst een project doen in het WWII gebeuren. Dat is geen full scratch project maar een kit. ik heb daar reuze zin in en daarna weer een full scratch project.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan