Hoofdsponsor

1/200 Bismarck (Trumpeter 1/200) [!]

airb

Well-known member
Registered
Lid geworden
21 aug 2012
Berichten
200
Heeft er iemand al iets meer info over het nieuwe bootje van Trumpeter op 1/200 de Bismarck ?
Op de site van Trumpeter wordt je ook al niet veel wijzer buiten een tekening van de doos
heb ik niets gevonden, en op Google buiten enkele winkels die een cad tekening op hun site
hebben staan...niets te vinden.
Zelfs op de andere fora'a zoals Steelnavy en Modelshipwrights weinig of niets te vinden.
Normaal gezien zou hij toch in oktober verkrijgbaar zijn, wel heeft White Ensign al een
update in voorbereiding. Wel heel mysterieus allemaal.
 
Mooi scheepje.
Maar heb je die prijs gezien, niet echt een koopje hé.
 
Ik vind het nog meevallen hoor, indien je vergelijkt met de nieuwe 1/350 Yamatho van Tamiya.
Dit is wel 1/200 dus +/- 1,25 meter.
 
Is veel geld maar je hebt een hobby of niet. Is de Houten Bismarck geen optie? Heb op marktplaats de 1/200 Musashi gekochg. Zusterschip van de Yamato voor 80 euro. Beetje geluk gehad.
 
attachment.jpg

attachment.jpgEnkele foto's

attachment.jpg.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Waarschijnlijk van een pre produktie model, geen relingen enz... Normaal gezien zou hij in november verkrijgbaar zijn
in ons Belgenlandje.
Ik heb m'n hamer alvast in aanslag om m'n spaarvarkentje te .....
 
Laatst bewerkt:
attachment.jpg

Heb berichtje gekregen dat de Bismarck is geariveerd .
De doos ziet er wel groots uit vind ik (126 cm romplengte)
Zijn er nog forumleden die hem in bestelling hebben of hem zelfs al in huis hebben.
Oh ja foto komt van internet, vond het wel gepast....
 
how is misses Sparrow :D wat een kanjer die doos ;)
 
Dat is een flinke doos....:D...de boot ziet er ook goed uit.
 
Amai das nie niets 126cm romplengte... en die van de boot? ;)
 
Gisteren het "doosje" in huis gehaald, mooi spul.
Romp en dek uit een stuk, allemaal heel scherp zonder sporen van flash geen uitstoters op de
zichtbare plaatsen. de opbouw zit schijnbaar heel logisch in mekaar (dat merk je toch maar bij
het bouwen).
Nu afwachten tot Artwox het aangekondigde houten dek releast, alhoewel het geen must is, het
dek is mooi gegraveerd en zonder naden zoals bij de Arizona.
Ook is me verteld uit niet bevestigde bron dat in 2013 het zusterschip de Tirpitz zou uitkomen,
wat natuurlijk een logisch gevolg zou zijn ( Bismarck en Tirpitz verschillen maar in details.
En dan zou er sprake zijn van de "Hood" maar zoals ik zei "niet bevestigd" (kan ook hardop dromen
zijn van enkele mensen.

In ieder geval een dikke bravo en merci aan het adres van Trumpeter voor deze prachtige doos.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan