Hoofdsponsor

1/72 Billing Boats America #609

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wauw, wat mooi gedaan man...benieuwd naar de rest...

groetjes

Petra
 
Wat moet ik nu nog zeggen........ mijn voorgangers hebben alles al gezegd!

Zit er zeer netjes uit hoor!!

Fred
 
ApplausKan ik niets aan toevoegen, dit is gewoon schitterend . Zou wel willen weten met welke verf en gereedschap je dit gedaan hebt.
 
:wow: Bedankt mannen en dames

ik bibber van die :ohmy:plakband :ohmy:op het statief?

Had ik ook speciaal gedaan om u te doen bibberen Ward :P :laugh:
Nee, had hem gewoon eens op het statief gezet voor de foto. Normaal lig hij momenteel nog steeds onderste boven op isomo. Die plakband had ik er aan gedaan daar ik bang was om hem te beschadigen. Ben momenteel aan het schetsen om een mooi statief te maken.

Welke verf en vernis hebt ge gebruikt ?

Zou wel willen weten met welke verf en gereedschap je dit gedaan hebt.

Ik heb dit gedaan met spuitbussen van de gamma

attachment.jpg

Die hooglans dekt heel goed maar heel teer voor stof. Heb daardoor verschillende keren mogen herdoen. Nu in de spuitkabine was ik ook nog bang dat er iets (stof) ging opvallen. Daarom heb ik na het spuiten 1 deur op een kiertje gelaten en de afzuigkap (een paar uur) laten draaien tot het droog was.

Voor ik de onderlaag heb gespoten geschuurd met 120/240/500
Na de primer gespoten te hebben, geschuurd met 500/1000

Nu is ze nog heel teer want nog geen vernislaag gekregen.
Had al met enkele (proef)stukjes getest en het beste resultaat is met deze die ik al reeds lang gebruik voor meubeltjes.

attachment.jpg

Het is een hele goeie vernis en verkleurt niet, wat toch heel belangrijk is.
 
moet de voorgangers bij treden : KNAP SPUITWERK


tom
 
Heb ook ondervonden dat de lak ( hubo )uit spuitbussen vrij zwak is, met een RC model geeft dat problemen.
Bij spuiten van mijn laatste project een week onderste boven laten uitharden, daarna in een een passende staander bekleed met neopreem en tape 2 weken later zie ik bij het varen dat de lak afdrukken van de tape heeft :(
Dus een goede vernis vinden die alles beschermt zou hier wel eens de oplossing kunnen zijn ?
 
Thx Marc, 2 COMP in een spuitbus, wist niet dat dit bestond .
 
die vernis heb ik ook maar dan mat en ben er ook heel content van
 
wow, prachtig werk over de hele lijn , ben benieuwd naar de volgende update
vgr
Marc
 
:@ :@ :@ :angryfire: :angryfire: :angryfire: :@ :@ :@
Idd ik ben echt :zx11pissed:
Struikel in de keuken over de kat terwijl ik mn boot in hand had :@

attachment.jpg

attachment.jpg

Mag terug herbeginnen....ook achteraan ingedeukt en verf af....dus alles afwrijven, plamuren en opnieuw spuiten.

Maar zal niet meer voor vandaag zijn....moet eerst wat afkoelen :angry:
 
Oempfff... Is me dat wat... Net zo mooi in de lak gezet en kun je verder met een tevreden gevoel, heb je dit.
Je laat je gelukkig niet bij de pakken neer zetten en doe het overnieuw.
 
Dat is balen, maar beter bootje beschadigd dan modelbouwer, na afkoelen komt dat wel goed je kan het ;)
 
pa fifi,
kop op maatje,
ik mag ook her beginnen met de romp van de zeehond,
de verf die ik gekregen heb voor het echte schip gebruikt,maar die vecht met
andere verf,dus voledig afvrijven die boel en over nieuw,
troost u,ge zijt niet alleen
groetjes,ronny
 
Dat is even goed balen Pierre.
Maar even laten bekoelen en van de week overnieuw beginnen, je hebt al laten zien dat je het kunt.
 
Woooooow, da's verdorie bijna voldoende om een zenuwtoeval te krijgen, de hoeveelste keer zal dat nu zijn ?
 
Ja man, er zit blijkbaar een vloek op dat ding.
Er zit niets anders op dan het herhalen...
 
Tjah, schepen en vloeken hebben nu blijkbaar eenmaal een geschiedenis samen hé, horen blijkbaar soms bij elkaar als brood en boter :/
Of lam en look, patatjes en zout ..... ok, moet dringend de diepvries plunderen voor morgen ;)

Neen alle gekheid op een stokje (of een aantal multiplex platen in combinatie met houte latjes, in dit geval)... je hebt de trick nu te pakken, dit laatste was geen spuit-of schilderfout, maar een gewoon dom accidentje die iedereen tegen kan komen, dus zeker niet opgeven, zoals ik het zie, hoeft het nog maar slechts één keer... op voorwaarde dat de poezen tijdens het verplaatsen van het schip de buurt gehouden worden uiteraard (zou misschien wel problemen kunnen opleveren met mintens één van je dames uiteraard... echter schepen gaan voor tenslotte) (oeps, zeg maar beter niet aand G dat ik dat gezegd heb hé, anders krijg ik de volgende keer ook nog onder m'n voeten :D )
 
ge zout van minder beginnen vloeken . maar hopelijk krijg je het weer goed.

die kat vrong ik tog wel de nek om hoor ;)
 
Ja man, er zit blijkbaar een vloek op dat ding.

die kat vrong ik tog wel de nek om hoor ;)

Ja, een vloek of niet, een kat of eender wel dier me ook nog voor de voeten loopt.

Maandag start ik met de herstellingen.

Want zoals mijn vader altijd zei "Je kan maar op 1 manier winnen en dat is door nooit op te geven" :)

Ik heb het intussen eens goed bekeken. Zal het terug afwrijven tot aan de onderlaag.
Het bovenste plankje is gekraakt en zit helemaal los. Zal dit stukje er uithalen en een nieuw insteken.
Daarna de deuken plamuren enz... Update volgt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan