Hoofdsponsor

1/35 ASTACO, Militairen op vredes missie [wip]

Waar heb je de kid besteld !!? . En welke prijs. Ik volg in stilte verder !! Dave
 
Lucky Models Hong Kong, incl verzendkosten Geen 30 euro
 
In kleur gebracht en de decals geplaatst. Met een vergrootglas gekeken. Zo nu weet ik ook hoe de stoel in te stellen, de hoe airco werkt.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
De delen van de knipper geknipt, bij het monteren, kwam ik er achter, geen enkel scharnierpunt wordt gekleefd. Op de tweede foto is het rubber ringetje te zien, waarin de knipper gedaan wordt om een draaibeweging te creeeren. De cilinders zijn hol uitgevoerd, daar de complete arm gaat werken. Het paspennetje, is ook bij de vaste bevestiging afgeplat, zo ook het afdichtdopje. Na montage, is er een echt vast scharnierpunt en een draaipunt.
De kit is lijkt zoals de armen een beetje kinderachtig uitgevoerd, toch zijn alle detals netjes en duidelijk afgewerkt. Op dit stukje zit er ook al veel rubber leidingwerk, met uitgebreide tekeningen. Die komen na het spuiten.


attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Mooie, zo wie zo, maar dat men dit model 'werkbaar' maakt verwonderd me wel. Meestal is dit geen speelgoed.....,maar goed, het werkbaar opgesteld worden en kan misschien een hulp zijn bij het schilderen en daarna monteren. ;)
 
Dank voor de complimenten

Ik vind het heel leuk alles bewegend en een uitdaging om het ook zo te bouwen. Mogelijkheden zie ik wel om bij een dio of verschillende dios in verschillende standen aan te passen aan de situatie.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Om hem bewegend te houden, toch een aanpassing, Bij de kniparm het ik deze oplossing nadat de arm gemonteerd was.
Bij het scharnierpunt, cilinder en reactie arm, naar de grijper, is om te monteren, de bevestiging open gehouden. Het grijze plastic is heel hard en veert terug, zodat er een grip situatie ontstaat. Het rode plastic, is wat zachter. Dat klopt, hierdoor kan de grijze draaien. Het rode scharnierpunt, werkt zichzelf echter, langzaam uit elkaar. Nu sluit de grijze voor 80% af en de rode 60%, dus eruit werken is makkelijk. Als oplossing heb ik zowel bij de kniparm, achteraf en de grijparm direct, op ieder draaipunt een borging van messing gekleefd. Lange uitleg, ik hoop dat op de foto te ziej is wat er toegevoegd is/
attachment.jpg
 
De grote arm, als eerste de grote delen. Nu zijn de cilinders te groot voor de spreu moeten ze ook gemonteerd worden, net zoals leidingen. Dunne leidingen, heb ik direct uit de spreu gemonteerd. De dikke leidingen, die op de onderste 2 cilinders komen, liggen wel op de foto.

Hoe verder bouwen, ik wil nu eerst in kleur brengen, dan de slangen en flexibele leidingen, monteren, Dan kan ik de plaats punten en de te volgen weg, beter in beeld. Dus een foto sessie rond, slangkoppelingen volgt nog, dan komen automatisch de leidingen ook beter in beeld

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Foto 1 en 2, weer geprobeerd meer detail...

Foto 3 en 4 op de hoofdarm nu eindelijk te zien, Hoe de montage is(droog) en nog een deel leidingloop, iets meer detail en ook de schijnwerper,

Het is speelgoed, mij gelukt, om het dopje eraf te krijgen

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg

Als iemand iets van die 3 messing stukjes ziet, geef een gil
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de cilinders mooi glanzend en metalig maken met zorgvuldig aangebrachte Bare Metal Foil, bijvoorbeeld chroom. Dat geeft een heel realistisch uiterlijk.

Waarom schrijf je eigenlijk vier posts achter elkaar, als het ook in één post kan?
 
Dank voor de complimenten

Hoi Roy, je idee bewaar ik, ga ik zeker doen.

4 posts, amaai amaai, dat is voor de Nederlanders, die niet veel tekst en foto kunnen kijken, anders gaan die scrollen. Heb ik ook verteld in Brugge. het maximum is 4 foto's en tekst die toch niet gelezen wordt.

Of kort, degene die leest zit aan zijn tenen te kluiven, ziet wat voorbijgaan, kijkt of zijn haren goed zit, gaat voetballen rent het veld op, en heeft een gebroken feter. Alles in hapklare brokken.

Ik schrijf hier, en vertaal het naar een andere site, waar ik ongeveer hetzelfde verslag wil maken...daar zijn 2 foto's per bericht ,,,,moeilijk moeilijk

Te veel uitleg te veel foto's
 
Laatst bewerkt:
Als je veel uitleg en veel foto's wilt, raad ik je aan om eens op bezoek te gaan in mijn topics. Daar barst het van beide.

Ik snap nu waarom je een aantal posts hebt geschreven; vier foto's per post als maximum zou mij totaal op mijn zenuwen werken; terwijl ik zelf toch ook een Hollander ben. Gelukkig post ik niet op dat andere forum dan.

Wat ik hier wel jammer vind, is het maximum van 1 filmpje per post. Dan moet ik zelf soms ook meerdere posts schrijven; gelukkig komt het niet vaak voor dat ik meerdere filmpjes in één post zou willen proppen.

Wat betreft bare metal foil op de cilinder, kijk eens naar dit prachtige bouwwerk van Michael Rinaldi: hier. Ik herinner me (maar misschien ten onrechte) dat Rinaldi daar bare metal foil voor had gebruikt.
 
Opbouw van het motorruim en hydraulische deel, vervolgens de rest van het motorcompartiment. Motor en radiator, deze wordt onzichtbaar ingebouwd, maar is essentieel voor de bevestiging, van het stuk waar de motor in komt. Het zakje grit wilde ik gebruiken als contra gewicht, dit moet precies 30 gram zijn. Ondertussen ben ik erachter, dit hoeft niet nauwkeurig, en het volume is te groot. Dus toch maar eens de slijptol zetten in die ouwe fiets die in de schuur staat en daar de kogeltjes uit de lagers halen.

attachment.jpg
attachment.jpg


Het motoronderhoudsluik nu open, dit wordt het zichtbare gedeelte, van de motor, niet dat er meer is. Maar op het verfschema is te zien, dat hier wel 6 verschillende kleuren in gebruikt moeten worden. Het luik scharnierend maken wordt een optie.

attachment.jpg
attachment.jpg


Aan de tracks begonnen, wat ook opvalt de tracks kunnen draaien, de geleiders zijn deels vast, behalve het aandrijf ketting wiel(onder) en het loopwiel(boven) Het loopwiel, wordt zelfs gespannen door veren,
attachment.jpg

Gemonteerd, en er is geen eindstand, of borging in het loopwiel, betekend bij het spuiten ed, wordt het loopwiel gelanceerd, want de veer is al volledig gespannen, op het moment dat het glijarmpje het huis in gaat
attachment.jpg
 
Nu is de montage van het geheel te zien, vreemd genoeg ook weer de kogelkransen met lagers. En dan de tracks.
Hier hoefde ik niets te monteren, is gewoon een rubber sliert. Ik heb bekeken, of het rubber tracks zijn, maar gezien de segmenten en resp bouten zichtbaar zijn, ook op de IRL foto's. zijn het volledig metalen tracks.
Ik ben mij nu in het verdiepen, van spuiten, van rubber, als het rubber is onderdelen, met welke primer en welke lak en methode
attachment.jpg

Nu staat hij zo te wachten...
Klaar om gespoten te worden. De benodigde slangen breng ik na het spuiten aan, zodat deze mooi zwart blijven. Beide armen zijn nog los, evenals, het motorcompartiment, het onderstel en de cabine. De cabine is nu helemaal gereed. Op de foto's is te zien, dat hij ook rond kan draaien. Beide armen in de lucht lukt niet daar het een dryfit is. Het portier heb ik deze stand gekleefd, Dit is de meest gebruikte stand bij deze apparaten, volgens alle foto's. Draaibaar maken heb ik achterwege gelaten, om geen details in de cabine onzichtbaar te maken. Dit doet de kit zelf al.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Aris het ziet er voorspoedig uit.

Als gewicht kun je ook vislood gebruiken.

Ik ben benieuwd of je het motorluik scharnierend zult maken.

Rubber kleur daar kun je bijvoorbeeld Tamiya XF-85 voor gebruiken. Of je mengt zwart met delen van een druppel wit, steeds verder totdat je de juiste kleur krijgt. Als primer zou ik zelf de grey filling primer van Alclad gebruiken, die gebruik ik overal voor. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het veel uit maakt wat voor primer je hiervoor gebruikt. Als je de primer wilt schuren, zou ik geen acrylprimer gebruiken.
 
Dit ziet er zeker erg netjes uit Aris.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan