Hoofdsponsor

1/32 AH-64 apache (Revell)

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

ParaDragon

Guest
hoi, na een lange tijd toch maar eens afgemaakt. heb niet alle stickers erop zitte, enkel maar die dat ik nodig vond.
had die eens gekocht maar is echt een ramp als het op pasvorm aankomt. maar toch vond ik het een plezier en as eens iets anders dan auto :laugh:

picies:
PICT0085.jpg
PICT0090.jpg
PICT0091.jpg
PICT0092.jpg
PICT0093.jpg
PICT0094.jpg
PICT0095.jpg
er zitten veel fouten in wegens slechte pasvorm. maar wou hem toch tonen :mrgreen:
sommige stickers zijn niet of bijna niet zichtbaar omdat het zwarte zijn en op groen zieje ze niet goed :p

dus zeg maar wat je er van vind. and please dont hate me :unsure: :P
 
Het eerste wat mij opvalt zijn de lijmresten die overduidelijk aanwezig zijn :8
Als je iets zuiniger met lijm omspringt zal je al een mooier eindresultaat kunnen bereiken...
Mocht er toch ergens een lijmrand ontstaan, dan laten uitharden en mooi glad schuren voor je er een laagje verf over aanbrengt.
Ook de randen een klein beetje opschuren zal een beter resultaat opleveren, soms kan je kieren opvullen door er een beetje lijm in aan te brengen, en dan voor het droog is iets opschuren, de kleine korrels plastic die je er af schuurt vullen dan de kier een beetje op.
Maar zoals bij alles, oefening baart kunst....
Blijven verder doen hoor, mijn eerste werken waren veel erger dan je kan voorstellen... :O
 
bendankt. voor die kieren zouje bijna heel pulletje lijm nodig moeten hebben XD
 
Heb deze hier ook nog op de stapel liggen.
Zou hem ook eens moeten maken.
Maar de "GOEDE" verhalen over deze kit houden mij een beetje tegen.
 
Idd,
zal er dan toch eens moeten gaan aan denken om deze in de toekomst te maken.
 
toch even advocaat van de duivel spelen:
de kit is in blokker te koop voor scherpe prijs, is groot, soit, alles in zich om eens een impulsaankoop te rechtvaardigen.

Hierdoor kan het wel eens zijn dat de aankoper niet de nodige ervaring heeft om met oudere mallen om te gaan en de daarmee gepaard gaande problemen. (pasvorm, gebogen onderdelen,...)

De maker kan dus uit deze kit zelf véél leren (afwerken lijmnaden romp, lijmresten op glazen onderdelen (lijm deze met daartoe aangepaste lijm: clearfix of gelijkaardig!))...

(en bij een bouwverslag kan er corrigerende kritiek gegeven worden btw.
 
Idd jerre... ik had er destijds twee bij Blokker gekocht vanwege de lage prijs, ééntje staat te koop (wie interesse heeft???) de andere staat bij de stock, of ik hem ooit zal bouwen?
Idd passen veel stukken niet naar behoren, veel werk dus om het allemaal goed te krijgen en aangezien heli's voor mij maar "tussendoortjes" zijn, ga ik daar dus ook niet veel latijn insteken!
Ik heb het sowieso al niet echt op Revell begrepen vanwege de vaak povere kwaliteit.
 
dus zeg maar wat je er van vind. and please dont hate me

Ik vind het op zich al een prestatie dat ge deze kit hebt afgewerkt. Héél veel modelbouwers beginnen eraan, maar zeer weinig bouwen het model helemaal af.

Deze kit is eigenlijk geen modelbouwdoos, het is een 3D puzzel met slecht passende onderdelen. Een uitdaging voor mensen die graag eindeloos dryfitten, plamuren, schuren, aanpassen, verbouwen, enz. , maar een nachtmerrie voor bouwers die graag een mooi passende kit willen.

Groeten

Pascal
 
@ Wet Sellery:Lijkt mij dus een uitdaging om die zelf ook eens te gaan doen ;)
Paradragon inderdaad wel lijmresten,maar zoals werd vermeld er zijn er weinig die deze kit daadwerkelijk ook afbouwen he,mijn complimenten :)
 
Deze kit is eigenlijk geen modelbouwdoos, het is een 3D puzzel met slecht passende onderdelen. Een uitdaging voor mensen die graag eindeloos dryfitten, plamuren, schuren, aanpassen, verbouwen, enz. , maar een nachtmerrie voor bouwers die graag een mooi passende kit willen.

Is eigenlijk een perfecte kit voor jou dus, Pascal?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had deze kit ook.
Maar na de topics die ik op meerdere fora heb gelezen is die voor een heel laag bedrag naar Belgie verhuisd.. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan