Hoofdsponsor

1/72 Admin Trio-build Arado 196 A2-A3 PeiperJ. [wip]

PeiperJ

Penningmeester
Administrator
Lid geworden
1 nov 2011
Berichten
3.842
Met de drie Admins van dienst hebben we een tijdje geleden besloten om eens met z'n drieën dezelfde kit te bouwen.
Het moest iets zijn wat voor ons alle drie wat buiten onze comfort zone lag.
Na wat heen en weer chatten met enkele voorstellen is deze Arado van Revell uit de bus gekomen

attachment.jpg

Het startschot werd bepaald op 2 mei, omdat we dan alle drie samen op de beurs in Bissegem waren, en we zo de dode momenten konden opvullen...
Veel is er nog niet aan gebeurd (weinig dode momenten op de beurs :8 ), maar het topic is alvast gestart :))


Zal binnenkort starten alles zit bij mij nog in plastiek verpakt ;)
 
Ook aan jou succes Filip! Ik ben benieuwd. Hebben jullie eigenlijk ook afgesproken om één en dezelfde versie te maken? De kleurencombi op de doos vind ik bijv. zelf erg geslaagd, maar wordt ook vrij veel gebouwd heb ik het idee.
 
Dank je Roy,

Eigenlijk hebben we niet besproken om de zelfde kleuren te gebruiken, ieder is vrij :)
Ik zal ook in ieder geval wat opzoekwerk mogen verrichten, ivm de Arado, qua soorten kleurschema's.

Ook is het zo'n 25 à 30 jaar geleden ik nog een vliegtuigje op deze schaal maakte ,maar we zullen ons best doen :)
Hoop binnen hier en een weekje verder , effectief met de bouw te starten ;)
 
Peiper, je moet eens je mails controleren, heb al een ferm aantal foto's en info verzonden via we transfer ;)
Camaro heeft deze ook ontvangen...
 
@Beyond, thanks foto's goed ontvangen.
@Roy, ook bedankt voor deze info alvast :)

@Jordi & Amazone , dank je zullen we kunnen gebruiken ;)
 
veel succes met de bouw mannen.
 
Allez vooruit, laat jullie maar eens goed gaan, we volgen!
 
Veel succes met den bouw van deze kit Peiper..!!!

Grtz yves,
 
Eindelijk eens de tijd & terug de zin gevonden om weer eens bezig te zijn :)
En dat deed me ontzettend deugd !!!
Dus zijn we rustig weg weer begonnen na een lange bouwstop/dip in het algemeen.


Jammerlijk door m'n zware rug/been problemen is dit helaas niet altijd mogelijk, en door de pijn ontbreekt de zin en concentratie, en ben ook veel suf door de pijnmedicatie. Dan begin juni kwamen er nog de zware gezondheidsproblemen van m'n vrouw erbij ,maar gelukkig is ze nu aan de beterhand :)
Want met 2 tieners in huis en moeder de vrouw buiten strijd is er hier altijd wel iets te doen.

----------------

Normaal is het een bouw " recht uit de doos " ....maar hier en daar zullen toch enkele aanpassing moeten gebeuren, omdat ze bijna geen tot niks van detail hebben.
We zullen proberen op dat vlak ons best te doen :)

Een foto van de vlotters , kan ik al tonen. Dankzij de tip van Beyond heb ik de vlotters iets verzwaard met een blokje hout , voor ze samen gekleefd werden, ivm overhellen van het toestel anders als het volledig gebouwd is;

attachment.php


Dan ook de bouw van de vleugels werden al aangepakt en opgeschuurd, daar waar die 2 topjes zitten bovenaan, die moeten de mitrailleurs voorstellen. Zou dat ook graag nog aanpassen met fijne messing buisjes van Albion.

attachment.php


En ook reeds begonnen aan de kleine simpele cockpit, zal de zetel normaal nog voorzien van gordels ...ziet er anders zo bloot uit ;)

attachment.php
 
Goed om te zien dat je weer eens het scalpeltje en de lijm ter hand hebt genomen!

Gordels kun je eenvoudig maken met op maat gesneden strookjes modelbouwtape, zoals die van Tamiya.
 
Goed te zien dat je terug een beetje bezig bent.
Kan je je gedachten een beetje verzetten.
Ziet er al goed uit.
 
Hola, zal moeten oppassen of ik ben nog de laatste klaar :nowink:

Ziet er goed uit, nu blijven verder bouwen hé ;)
 
Het was leuk om op een maandagmorgen lekker te beginnen met het friemelwerkje voor de gordels en aanpassen van de mitrailleurs.
Al is het een kleine update , het plezier was groot !
Ik beleefde er in ieder geval sinds lang geleden ,veel genot aan....goeie afleiding tegen de pijn trouwens ook ;)


Voor de gordels gebruikte ik flinterdun messing vel dikte 0,12 mm en de mitrailleurs messing buisje buiten dia van 1 mm x 0,3 mm van Albion.

De gordels.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


De aangepaste mitrailleurs.

attachment.php


Al zien de rivetten zij/achterkant bevestiging gordels er groot uit op een macro-foto, in het echt valt het reuze mee qua schaalverhouding.

Bij de volgende (kleine) update zullen er kleurtjes aan te pas komen.
 
mooi filip, blij dat je weer aan het bouwen bent.
 
Dat ziet er weer netjes uit, goede vooruitgang. Zolang niet iemand met z'n vergrootglaasje en metertje naast je model die bevestigingspunten aan het opmeten is, niet teveel zorgen over maken of het misschien 5 of 10% te groot is. Het ziet er prima uit!
 
Mooi :)
Veel ga je niet meer zien van de gordel-bevestigingspunten ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan