Hoofdsponsor

1/35 KVII en kameraad commandant [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Philipson

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 sep 2011
Berichten
534
Hallo,

Tijd om es iets anders tussen al die balkenkruisen te zetten. Een Rus en wat voor één, de reus van de familie de KVII.
Ze dienden alleen in '41 en begin '42. Daarna werden ze omgebouwd tot KVI. Dat is zeker de reden dat er nu maar 1 KVII nog bestaat op de wereld.
Ik had er heel graag een winterdio mee gemaakt maar ik kon niks zinnigs verzinnen. De korte looptijd van dit model hielp daar ook niet bij.
Ik kwam op een paar leuke dio ideetjes met Duitsers, maar ik wou per se iets Russisch. Heb al genoeg Duits gebouwd, er mag es iets anders tussenzitten.
Daarom wordt het enkel de pantser met een figuur op het spatbord.

Ondanks de grote rode sterren in de Trumpeterkit, zijn er geen foto's van KVII met kentekens op. Silvering ga je dus niet hebben met dit model.
De kit zelf? Mja,... ondanks alle hoerageroep rond de Trumpy KV kits kan ik alleen zeggen dat het een Trumpeterkit is zoals all andere. Pasvorm matig tot slecht, punchmarks zat op een aantal onderdelen,... Niks nieuws als je het mij vraagt.
Pluspunt is de keuze tss vinyl en plastic tracks.
Omdat vinyl op de draaitafel thuishoort kiezen we natuurlijk voor plastic.

IMG_0899.jpg
 
Ferm beest, dat is geen tank, maar een bunker op tracks. ;)

Veel succes.

Groeten Rik
 
Mooie tank, dat groen is dat een soort van preschaduw?

Grtz Bart.
 
nee, het toont waar het schuren en plamuren wel of niet goed zit.
Dat zie je soms makkelijkst met een laagje verf.
 
Ge zijt al een eindje gevorderd zie ik aan dit beestje en wat trumpeter betreft is het soms wel een beetje met de natte vinger. Maar ja, wat doe je er aan é....
 
Spuitwerk en nadien wat opgelicht met lichtere tint.
hij kreeg ook een eerste pinwash.


In een artikel over de bouw van een Rus, zag ik de bouwer een rainbowwash, de wash met de stippen olieverf helemaal op het eind doen.
Ik denk dat ik dat beter nu eerstvolgend doe.
Als "Duitsbouwer" moet ik nog even nadenken over welke kleurten dan best passen.

IMG_0912.jpg

IMG_0911.jpg

IMG_0913.jpg
 
mooi spuitwerk vind ik, goede schakeringen
 
Ja inderdaad, heel mooie toon vind ik hem hebben.
 
Dank u.
Bij het monteren van het figuur op het ijzerdraad standertje, moest ik denken aan "dads army" waar corporal Jones vertelt over de campagne in de Sudan uit 1880 of zoiets waar ie aan deelnam en dan met blinkende oogjes zijn bajonet opklikte om dan vurig te verkondigen " they did not like it up 'em, no sir! ; they did not like it up 'em, those fuzzy duddies, waarna ie steevast voor zijn eigen veiligheid werd omvergetrokken en zijn bajonet werd afgepakt.

Hehehe, wel Ivan does not like it up 'em to denk ik, maar het is wel verduiveld handig.
 
Mooi model en mooi spuitwerk, door de variatie in tinten krijgt men meer diepte.
Mooi gedaan.
 
Mooi spuitwerk,diepte komt ten volle uit.
 
Ik heb er geen rainbowwash op gedaan maar wel er oils ingewerkt. Ik denk dat me dat veel beter bevalt. Niet alles wordt dan een vertikale streep, meer controle ook.
Ik denk dat ie meteen 6maand ouder is geworden.
Ik twijfel een beetje tussen stoppen of doorgaan met oils. Van dichtbij is het voldoende denk ik, van iets verder valt het dan weer niet zo op. Eigenlijk wil je het zo hebben, maar te subtiel is anderzijds ook maar niks.
Ik denk nog iets verder te gaan, maar niet veel meer.


IMG_0920_zps53572f62.jpg

IMG_0921_zps6bbda564.jpg

IMG_0923_zps67f4fe6a.jpg

IMG_0919_zps23eef96b.jpg
 
Het lijkt me nogal soft en zwakjes op de foto.
genoeg of nog te weinig?


IMG_0924.jpg
 
Moeilijke vraag hoor :unsure:
Het kleur ziet er goed uit, maar persoonlijk zie ik ze liever met iets meer diepte (meer wash dus..)
 
Voor zover mijn beperkte kennis reikt, zou ik ook zeggen nog iets meer diepte.
Je zit al wel erg dicht in de buurt...;)
Overigens, mooi spuitwerk en fijne blending van de olieverf tonen.

Mark
 
Het spuitwerk is zéér goed ,maar persoonlijk zou ik nog wat lichte roest-lopers aanbrengen aan de "treden" op de koepel,en mischien héél subtiel wat Burnt Sienna en Raw Umber als wash.Ziet er in ieder geval al prachtig uit ;)
 
Peiper, ik ben een beetje weigerachtig tegen roestaflopers op deze. Hij krijgt geen winterwash en gezien de korte looptijd van deze modellen zitten we dus tussen juni 41 en oktober 41. dat is niet veel tijd voor roest. Of het moest zo licht zijn dat je niet echt als roest ervaart.
De treden doe ik idd nog iets mee bij de chipping fase, die ik ook ietwat ingetogen ga proberen houden. (dat zeg ik elke keer,...)
Burnt Sienna en Raw Umber als wash zitten er nu al op. :)

Nu moet ik zeggen het ziet er wel wat sterker uit in het echt dan op de foto's. Misschien had ik beter in daglicht over de middag een foto gepakt.
het licht speelt spelletjes.
Op de laatste 2 foto's zie je dezelfde zijkant, en 1 en hetzelfde vlak zijn op de ene foto donker en op de 2e licht. (toren)
Vreemd.

Ok, ik ga er nog een beetje groen ennamel en bruine olieverf inwerken. Meer wit op koepel en romp ga ik niet meer doen denk ik. Wit is altijd zo sterk en overheerst veel te snel.
Maar misschien wel wat geel, bovenop de koepel, die is eigenlijk iets te donker op het dak tussen de luiken. En nog meer wit bovenop kan niet meer want dan zien de luiken er tot op de draad versleten uit. :-)
Een tweede pinwash zal zeker ook nodig zijn en dan de chippies.

Tnx mannen.
Gaat altijd beter als er een paar meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou hem ook eerst kunnen drybrushen natuurlijk en dan zien.
 
je kan wel aflopers doen onder de sporten, maar dan van vuil en stof, die daar onderbroken zijn. als het regent loopt het water daar anders af dan op de platte vlakken
 
volgens mijn bescheiden mening zou ik het zo laten, maar over smaken kan je eigenlijk niet discussieren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan