Hoofdsponsor

1/144 Deutsches U-Boot type VII C [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJs

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 jan 2009
Berichten
1.020
De Militaire voertuigen staan even in de koelkast en deze bouw is volledig nieuw voor mij.

Deze doos heeft mij vrouwtje gewonnen met de tombola op SMC 2012.

Het betreft een Deutsche U-Boot Type VII C van Revell (05038) op schaal 1:144.

Ik heb besloten om alles OOTB te maken en dan heb je nog de keuze tussen early en late version.

En het is de early version geworden.

Na 3 dagjes bouwen zat alles volledig in elkaar en dit zonder noemenswaardige problemen.

Enkel de naad onderaan werd op gevuld met zap a gap en nadien mooi opgeschuurd.

Omdat alles zo vlot verliep heb ik natuurlijk vergeten foto's te nemen van de bouw :wacko:

Alles werd mooi ontvet en na een paar dagjes drogen werd er een primer opgezet gewoon met de spuitbus van Motip.

Na weer een paar droog dagjes heb ik er eerst een preshade opgezet met tamiya XF01 flat black.

Dan heb ik het bovenste gedeelte in neutral grey XF53 gespoten.

Voorlopig genoeg uitleg nu eerst de foto's

De boxart

attachment.jpg

Primer en preshade

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En de laag neutral grey

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dat was het voor nu, we gaan we wat afplakken en dan de lower hull en upper deck spuiten
 
Leuk vaartuig. Wil ik ook wel winnen.
De bouw is goed gelukt, benieuwd naar eindresultaat.
 
Een duikboot als tussendoortje moet kunnen é.
Gisteren het volledig gespoten model gezien en dat ziet er goed uit. Benieuwd naar de eindafwerking.
 
deze echt wel over het hoofd gezien ,

mooie kit van revell trouwens , de pre shadouw komt er goed uit na
het spuiten van je hoofd kleuren , je afplakwerk is met veel finische gedaan
jammer van de crash in de bouw avond , met jou kunnen zal
dit zo op gelost worden


gr tom
 
Tja tom, waarom moest jij nu precies die vlaggenstok afbreken ?
 
Update.

De neutral grey volledig afgeplakt en dan het bovendek gespoten in XF24 dark grey. Dan heel voorzichtig het bovendek ook afgeplakt
met behulp van stukjes papier en zo de hull gespoten in XF63 german grey. Alles werd in lichte laagjes geneveld zodat de pre schade er mooi
zou blijven doorkomen.Dan heel voorzichtig alle tape en papier verwijderd en ziehier het resultaat. Ook al enkele details werden geschilderd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Vrijdag eens meegenomen naar de modelbouwclub, breekt er daar wel enen de vlaggestok af zekers sdfkkjskng
 
Vrijdag eens meegenomen naar de modelbouwclub, breekt er daar wel enen de vlaggestok af zekers

Lomperikken toch hé, die modelbouwers :8 ;)

De kleuren komen mooi over, vooral de pre-shading is goed gelukt...
Mooi!
 
Hey,

Jawade, dat ziet er indd heel goed uit. In het vervolg zeggen tegen de leden zoals ge tegen de kindjes zegt, kijken met de oogjes niet met de handjes.....;)
 
New Update,

Eens goed doorgewerkt aan deze met als resultaat dat hij bijna af is.

Alles eerst een wash gegeven en dan alles wat voorzien van roestige uitlopers.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook de toren werd voorzien van de nodige roestsporen, deze zijn hoofdzakelijk gemaakt met olieverf en hier en daar ook wat pigmenten
van Mig.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook werd de antenne gespannen deze loopt helemaal van voren tot vanachter van de U-boot.
Juist voor de toren werd een aftakking gemaakt en deze kabel loopt naar binnen in de toren.
Tussen de relingen zijn er koorden gespannen , deze werden nagemaakt met naaigaren.

Heb het geheel op een sokkel geplaatst met een naamplakaat omdat ik de bijgeleverde steun uit de box niet zo mooi vond.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het enige die nog moet gebeuren is de vlag monteren, de vlaggestok werd wel al teruggeplaatst en het zou een beetje
een raar zicht zijn zonder vlag en mss breekt er hem dan weer iemand af :D :D
 
Mooi model geworden DJs. Goede uitleg over de pre-shading en het aanbrengen van de kleurlagen.

Mark
 
het resultaat mag er zijn,
de verwering vind ik goed
niet te veel niet te weinig
 
Echt een prachtig resultaat man.
Echt eentje om fier op te zijn.
 
Kan de opmerking van Yvan beamen.
Mooi model geworden, proficiat.
 
Knap staaltje modelbouw makker
 
Laatste update,

De vlag werd erop gehangen. Om geen vlag te hebben die stijf aan een stok hangt heb ik deze wat gedrapeerd.
Omdat het een decal is en dit niet zo gemakkelijk gaat om wat vorm in te krijgen heb ik dit opgelost door een stukje
alu folie er tussen te steken. Ik heb eerst de decal losgeweekt dan aan de binnenzijde het strookje alu folie gelegd
en dan alles op rond de vlaggemast geplooid en tegen elkaar gedrukt. Heb toen de vlag in model gedrapeerd en alles
nog wat ingesmeerd met verdunde houtlijm. En moet zeggen dat ik toch tevreden ben over het resultaat :)

En nu de pics

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila dit was dan het einde van dit tussendoortje en eens iets heel anders dan ik gewoon ben (militaire voertuigen :O)

THE END
 
Zeer geslaagd model DJs. Als tussendoortje kan dit zeker tellen.
Ben al benieuwd of je nog zo van die "tussendoortjes" voor ons in petto hebt ?

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan