Hoofdsponsor

1/48 jagdpanzer hetzer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

amazone

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 dec 2008
Berichten
4.896
het moest er dan tog eens van komen als je modelbouw doet
mijn eerste tank zal een hetzer worden

de doos

attachment.jpg

spru

attachment.jpg

chasie

attachment.jpg

en nu .... eerst maar eens wat gaan lezen hoe ik dit het best ga aanpakken :laugh:
 
Deze ga ik mee volgen Dirk. Kan er ook altijd nog van leren.
Afgaande op je andere werk, gaat dit ook helemaal in orde komen.
Succes er mee.

Mark
 
Hallo Dirk een mooie zele ;)heeft hier nog rondgereden met het Ardennenoffensief :) Ben benieuwt houtsnuiver :D:D:D
 
ik volg! Heb deze kit ook nog op de stapel liggen met een mask om de camo afgebeeld op de boxart te spuiten. Mario Eens heeft in AOM een artikel hierover.
 
Hey Dirk,succes met het Hetzer-beest.Jou kennende zal dit een fantastische panzer worden,ook al is dit NIET je modelbouwtak.
Deze volgen we dan ook vol belangstelling! :)
 
Jaaa een Hetzer, ik volg terug mee.

Grtz Bart.
 
bedankt voor al dat vertrouwen maar eerst maar eens zien of het wel lukt ;)
vandaag een uurtje of 2 aan het bouwen geweest, ik moet zeggen dat de pasvorm perfect is en het plannetje dater bij zit is ook zeer duidelijk ook voor iemand die nog geen tank in zijn handen gehad heeft :laugh:

de vorderingen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

nu heb ik ook nog een vraag : het volgende puntje zou de traks zijn je kunt zien dat deze ook tussen de sprus zitten op de eerste foto van mijn post is het aangeraden deze nu er op te leggen of moet daar nog mee gewacht worden
 
Interessant want ik heb eveneens een Hetzer projectje in de stash. Tamiya's pasvorm is ongeëvenaard, dus je zal geen problemen ervaren.
 
Leuk zo`n 1/48 Hetzer.
Over de tracks, je kan ze er later op leggen of direct, bijde manieren hebben hun moeilijkheden tijdens de afwerking van de tracks.

Zelf ben ik ook met een Hetzer 1/16 bezig maar ik zit te wachten op een paar track schakels om verder te kunnen :-(
 
Dirk, zijn je wielen reeds vastgelijmd? Zo niet, kan je uw tracks erop lijmen, gewoon volgens plan. Laat de lijm goed uitharden en dan neem je gewoon wielen + tracks terug van het onderstel. Ze vormen nu één geheel en zijn makkelijk verder te behandelen (lees: schilderen/verweren). Op het einde plaats je ze terug op het onderstel en lijm je ze vast.
Zijn de wielen wel vastgelijmd? Geen probleem, gewoon wat meer tijd nemen als je de wielen + tracks schildert of airbrusht zodat je alle hoekjes en kanten meehebt.
 
thx ja de wielen zijn gelijmt , ik zal de traks er wel opleggen denk ik en gewoon het plannetje volgen omdat ik niet weet wat er kan of niet kan naderhand. als ik ze er straks niet meer op krijg sta ik ook mooi te schilderen :) en over schilderen gesproken (Geen probleem, gewoon wat meer tijd nemen als je de wielen + tracks schildert of airbrusht zodat je alle hoekjes en kanten meehebt.) dan doe ik dat wel en neem er wat meer tijt voor.
 
nog wat vordering

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

zolang de schorten er niet opzitten kan ik denk de traks nog makelijk monteren , daarom ga ik ze ook appart schilderen en ze er dan later oplijmen na de traks er op zitten ;)
 
je opbouw is net uitgevoerd , is dit dan een metalen onderstel
en enge idee welke camo je zal toe passen

net gezien , voor een mooier resultaat messchien nog de sinmarks opvullen in het luikje aan die
verrekijkers of zo . bij opstaande luik valt dit dan meer op bij het schilderen


tom
 
hoi tom het is inderdaad een ijzeren onderstel

maar wat zijn sinmarks want weet niet goed wat je bedoeld ;)

ik ga proberen zeg ik wel om er een wintercamo over te zetten
 
Mooi opgebouwd.. De tracks zou ik ook apart schilderen en lijmen, dat maakt het toch gemakkelijker om overal aan te kunnen...

Ga je het camopatroon van de boxart volgen? Die is namelijk:wow:
 
ja ik wil eerst de camo van de box er op spuiten en daarna de winter camo
 
Ga je het camopatroon van de boxart volgen? Die is namelijk:wow:
Wel opletten met die boxart jongens... die illustrators nemen het meestal niet zo nauw met geschiedenis en realiteit, het zou niet de eerste keer zijn dan zo'n boxart pure verbeelding is... wil je het historisch correct maken: best even nakijken of het wel klopt!
Enne, wat de bouw betreft, je bent goed bezig Dirk, nergens is te zien dat het je eerste tank is.
 
hoi tom het is inderdaad een ijzeren onderstel

maar wat zijn sinmarks want weet niet goed wat je bedoeld ;)

het gaat over dit luikje

attachment.jpg

die twee ronde dingen in dat rood vierkant zijn sinmarks ( het proces bij het spuitgieten van de spru's )

gr tom
 
thx walter ik zal de schemas eerst eens nakijken en hier posten want ik weet dus zelf niet wat echt en wat niet echt is.
& thx tom want ik dacht dit zo was aan de binnen kant van het luik , dus deze gaatjes moeten dicht geplamuurt worden als ik het goed begrijp ?
 
Hey Amazone, niets moet. Maar het oogt wel mooier. In de werkelijkheid zijn deze er ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan