Hoofdsponsor

1/35 japanese medium tank(late version) type 97 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetkin

Well-known member
Registered
Lid geworden
30 aug 2012
Berichten
1.198
hallo allemaal ik heb me er ook eentje aan geschaft om te leren want het is de eerste keer dat ik het doe zodus ik verwacht van jullie het goede maar zeker ook het slechte kommentaar zo weet ik wat ik fout doe en hoe ik het kan oplossen op de beurs in Brugge heb ik deze aangeschaft bij scotty
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
en na veel filmpjes gezien te hebben ben ik er dan maar aan begonnen
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Ziet er al goed uit, een mooie preshadow. In welke kleuren komt ie?

Grtz Bart.
 
bart de kleuren zijn.
x 1 black voor de schaduw.
xf 49 khaki voor de eerst laag .
xf 10 brown voor kleurpatroon.
xf 5 green idem
xf 61 dark green idem
xf 64 red brown idem
 
Veel succes, en het gaat je blijkbaar héél goed af !
 
Dat komt hier in orde
 
deze midag nog een beetje verder gedaan
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Dat is de zelfde manier als ik hanteerde. Toppie !! Wat me wel opvalt is dat ik de donkere shades niet meer ziet :s . Het zal wel komen door de sterke lichtinval op het model. Ben benieuwd naar het vervolg.
 
ja jumper nu dat u het zegt heb ik nog een goed gekeken en inderdaad ik heb zo goed als geen schaduw meer
 
Misschien te veel lagen over gegaan. Bij mij was het zwart ook in minder lagen. Dus lichter. Zou natuurlijk wel kunnen door een andere stand dat het zichtbaar is.
 
en hier nog een stukje verder maar ik heb toch goeie raat nodig voor de roest het is verre van goed volgens mij
attachment.jpg

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
op mijn cursus die hier ook op de forum staat heb ik met olieverf en white spirit de roest voorzien. Maar vind de jouwe nu toch al geslaagd.
 
jumper ik zal eens zoeken waar de cursus staat .
ik heb met echt roest water gewerkt ijzer spons en azijn en een aantal dagen laten werken en tot mijn vebazing was de ijzerspons opgelost en zo heb ik de tank bewerkt
 
kan er iemand zegen hoe ik de roest nog beter kan maken .
 
Mijn manier is dit:
Rond boutjes of spleetjes is beetje olieverf op penseel en dan verdund met whitespirit. dan dip ik tegen een boutje, het 'bruin' gaat rond de bout.
op tank zelf werk ik dan met kleine dotjes. even wachten en dan over en heen (in 1 richting) met de lichtjes gedept penseel ga ik er over.
kijk naar dit voorbeeld als je hem niet gezien heb
http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=8086&page=2&p=174995&viewfull=1#post174995

Ben ook aan het oefenen hier mee.

groetjes,
 
zal ik ook eens uit proberen ik zal me nog een proef tank aan schafen
 
Zoals Jumper zegt, doe ik het ook met Burnd Sienna olie verf verdunnen, tot een soort van wash en dan aanstippen.

Grtz Bart.
 
zal ik zeker proberen maar eerst ga ik deze tank verder afwerken maar ik zal er niets aan veranderen zo kan ik de evolutie volgen van mijn vooruitgang
 
Een tip: less is more, ga nu niet heel die tank roest maken, een paar scharnieren en een beetje beschadiging kan je roest maken.
Het valt op dat verwering tegenwoorig altijd overkill is bij tanks wat volgens mij irl totaal niet van toepassing was mits de meeste tanks pas een paar maanden geleden, zelfs maar weken uit het fabriek kwamen en mooi beschermd waren door een dikke laag verf.


De tank zelf is mooi hoor ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan