Hoofdsponsor

1/65 Bouwverslag: Santa Maria van artesania [!]

de raampjes zijn goed gelukt 8)

de rest ziet er ook heel goed uit dus lekker doorbouwen en het moet leuk blijven de lat hoger leggen komt nog wel dit duurt immers veel boten en jaren.
als je probeert elk volgende schip beter te maken ben je zeker op de goede weg hoor. en nu al zelf dingetjes maken voor een eerste schip is al heel mooi dat doen velen pas na een derde of vierde scheepje .
 
Ziet er mooi en netjes uit.

En zoals Dirk zei, die lat niet te hoog leggen in het begin. Veel oefenen en uit proberen, kortom ervaring opdoen. En je zal zien dat het steeds beter wordt.
Eerst leren stappen dan pas lopen ;)

Ben er zeker van dat we van u nog mooie werken zullen zien.
Blijf alvast volgen.
 
Even een paar weekjes een stapje terug doet wonderen dus. iedereen heeft wel eens even zo'n dipje en dat is helemaal niet erg.
Maar als ik zie hoe je dan terug komt, dat is erg netjes hoor!
Lekker zo doorgaan met de lat wat "lager" en dat je vooral veel plezier mag hebben in het geen je aan het doen bent.

Fred
 
Een kleine update, ik ben begonnen met het fineer. Ik ga dus een tijdje hier niks meer posten, het heeft geen zin elke vierkante cm die ik gedaan heb hier een voor een te plaatsen vandaar. De volgende update zou hij dus heel beplankt moeten zijn.
Het stuk dat ik nu heb gedaan viel goed mee, dus ik hoop de rest ook.

attachment.php
[/IMG]
 
probeer wel de loop van het berghout te volgen met je huidplanken als het kan ;)
 
Zo mijn laatste update is even geleden, het beplanken is gedaan ... en ik ben er niet kwaad van.
Het is toch een behoorlijk werk en ik had het toch wel onderschat. De bouw had hierdoor ook even stil gelegen maar ik wil hem echt af maken want het is een mooi schip.
Nu ... ik ben uiteindelijk wel tevreden over het resultaat alleen soms moet ik mij er nog aan herinneren dat het mijn eerste boot is en ik nog niet alles perfect kan :dry: . Er moeten nog wat prullen gedaan worden maar het grootste deel is klaar aan de romp, maar genoeg gepraat hier zijn wat foto's.
Door mijn bureau lamp is er hier en daar een gele schijn maar die is er in het echt niet.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

[mod] heb de extra tags verwijderd, zodoende dat de extra tags niet achter de foto staan ;) [/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi gedaan hoor voor een eerste boot !! Ziet er heel strak uit.
 
Je mag best trots zijn op deze romp, ziet er gewoon goed uit.
Succes met de verdere afwerking.
 
Hoi lox665,

Mooi bouwwerk heb je gemaakt, je boot ziet er goed uit vind ik
 
ziet er tot nu toe fantastisch uit. ga ik zeker blijven verder volgen
 
Ziet er netjes uit je romp, succes.
 
Helemaal niets mis mee, mooie romp hoor.
Ga zo door en het wordt een schitterend scheepje.

Fred
 
Knap gedaan allemaal. Goed idee om die metalen deur en dergelijke ook te fineren, veel realistischer!
Ga dit zeker verder volgen
grts
Johan
 
Zo weer een kleine update.
Het dek geraakt aan zijn einde, alle messing stukjes moeten nog zwart gemaakt worden en hier en daar nog wat afwerken. De tonnetjes, het roer en de kanonnen moeten nog afgewerkt worden met koord. Maar hoe doe je al die haartjes weg die uitsteken bij het koord, ik dacht met wat wax ofzo de koorden insmeren maar ik denk dat dat een vettige boel gaat worden.

hier de fotos en alle commentaar is welkom.

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]
 
mooi hoor nette afwerking 8)

het trapje is wel een raar ding om op een schip te zetten maar het misstaat zeker niet.
 
knappe vorderingen ,

ik volg in stilte

Davy
 
@amazone: hoe bedoel je raar?
Het stond zo op het bouwplan, al heb ik de trap wel volledig zelf gemaakt. Die in de bouwdoos was niet mooi.
 
het trapje is wel een raar ding om op een schip te zetten
??deze begrijp ik ook niet Dirk?? Er moet daar wel degelijk een trap.
Dacht wel dat er normaal een leuning (van hout of met een koord) aan moet.
Want z'n hoge trap zonder leuning op zee, is vragen om moeilijkheden ;)

Wat de trap zelf betreft, die is heel mooi gemaakt. Ook de rest van het dek is prachtig gedaan :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan