Hoofdsponsor

1/18 Audi A5 Coupé (Norev) [wip]

Bedankt Mark, zal nog eens rond kijken voor de deurgrepen, maar is een idee :)

Voor het opkuisen van de verfresten, ik heb hier natuurlijk ook zo'n soort dremel, en met zo'n stalen borsteltje werkt dit uiteraard perfect he ;)
Wel moet ik zeggen, zeker een bril aan doen als je met dremel aan de gang gaat, en zeker met stalen borstel er op, die vliegen alle kanten op, dus pas op voor de ogen mensen.
 
Misschien een koper borsteltje in een Dremel om de restjes te verwijderen?
Het is maar een idee want ik ben geen Die-Cast bouwer.
 
Misschien een koper borsteltje in een Dremel om de restjes te verwijderen?
Het is maar een idee want ik ben geen Die-Cast bouwer.

Inderdaad Ron, met zo'n borsteltje werkt dit prima :)
 
Polijsten zou ik er niet mee doen Ton, je zou redelijk wat krassen hebben neem ik aan, het gaat om deze zoals op de foto.
Of denk je dat je hier mee kunt pollijsten?

images
 
Dirk met zo'n messing borsteltje (zoals de 2 linksboven op uwe foto) heb ik de laatste stukjes verf uit de hoekjes en kantjes gehaald. Niet teveel druk zetten, want dan vliegen de stukjes messing draad om uw oren !

Een extra behandeling of 2 met afbijt werkt ook.
 
ja....:laugh:, wit metaal, alu zijn heel prima op glans te brengen. Hier zie je het blok van de Promocom. Door TK Chan in elkaar gezet en gepolijst

engine_block06.jpg
 
Zo, mooi opgekuist niet :)
Nu nog mooi en goed ontvetten en de primer kan er op, of zou ik wachten tot ik de lak heb gevonden?

IMG_8822.png


IMG_8823.png
 
Dan nog een vraag, de zetels, die zijn van een soort rubber, met welke primer en verf kun je deze overschilderen, ook deze moeten dus een ander kleur hebben.
En hoe of waar kun je dus zo'n spuitbus of verf bestellen op kleuren code?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat een goede auto handelaar (in verf en onderdelen) of verf winkel wel de kleur kan mengen die je nodig heb voor je Audi
 
Nu nog mooi en goed ontvetten en de primer kan er op, of zou ik wachten tot ik de lak heb gevonden?

Ik zou primer en lak altijd van hetzelfde merk kopen: geen problemen met ruziënde verfsoorten

Dan nog een vraag, de zetels, die zijn van een soort rubber, met welke primer en verf kun je deze overschilderen, ook deze moeten dus een ander kleur hebben.

Ik zou ze heel goed ontvetten en vervolgens de onderkant als teststukje gebruiken: dat rubber hecht door een bepaalde vettigheid ( als we het over hetzelfde hebben) heel beroerd. Licht schuren en revel mat grijs 1 gebruiken als primer....dat blijft meestal wel lekker zitten.

Succes
 
Bedankt Ton, zal ik proberen ;)
Zero paints is ook al bezig met de kleur te maken die ik nodig heb, ik dacht van, kan het toch eens vragen als ze dit hebben, en ze hebben het gelijk laten maken :)
Mooi van hun, dus zal ik ook de primer en de vernis van hun bij bestellen straks.
 
Wat ik lees op forums: Zero paint is een moeilijke verfsoort ....niet erg vergevingsgezind...ik dacht ik meld het even:wacko:
 
Ik heb er hier 2 flesjes liggen, is wit en zwart, het stinkt wel :)
Ik zal ze eens testen, en dan terug komen hier met antwoorden, wat ik wel al zag, is dat je niet met een plastic roer stokje moet mengen, want dan heb je geen stokje meer over, dus daarom dat ik probeerde om deze te vermijden, maar ze kunnen welk de juiste kleur tevoorschijn toveren heb ik gehoord.
We zien wel, bedankt voor reactie ton.
 
Je ziet het, Dirk, de diecast "dyhards" staan voor je klaar, hè!! U roept en wij vertellen terug. 8)
Maar ik hoop voor jou dat die primer een beetje wil hechten op diecast.
Ik heb hiermee i.i.g. geen ervaring mee.
 
Dirk, je weet dat ik je in deze branche niet echt kan helpen/adviseren, maar ik kan wel zeggen dat je de boel mooi hebt klaargemaakt voor de nieuwe verflaag !
 
Leuk dat je je ook waagt aan de diecast! qua voorbereiden lekker bezig.
Succes en neem de tijd!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan