Hoofdsponsor

1/35 Steyr Rso [!]

@ sk8girl alvast veel plezier en fun hier op de forum ;)

@ Rik, dan zal ik hem gelijk met mijn rso bouwen hier in deze topic.

Cheers,
André
 
Prachtige laadbak, mooie details, een grote verbetering in vergelijking met de originele onderdelen.

En post gerust alles hier samen, het wordt ten slotte één voertuig...
 
Ok dat zullen we er maar aan beginnen.
Maar eerst even een kleine verandering aankondigen, in het begin van de topic heb ik de flak van Tamiya willen gebruiken maar aangezien ik deze niet direct kon vast krijgen zijn we overgestapt naar de flak van Trumpeter.

tsms2310.jpg

Cheers,
André
 
In jouw handen maakt het niet veel uit van welk merk, hé André ? Een juweeltje wordt het sowieso.

Succes !

Groeten Rik
 
Prachtig werk, die laadbak is die van hout? Ik geraak er niet uit.
 
Hoi janochek,

De laadbak is inderdaad van balsahout gemaakt ;)

Cheers,
André
 
Hoi,

We zijn begonnen met het maken van de bevestigingspunten van de flak.
Ik denk dat deze wel onder de noemer field modification vallen ;)
Het onderstel van de flak is ingekort en er is een versteviging aangebracht hier moeten we nog wel de nodige lasnaadjes langs aanbrengen.
Kijk ook nog niet te zeer naar de gietnaad aan de zijkant deze dient nog verwijderd te worden :)


002.jpg
001.jpg

Cheers,
André
 
Prachtige scratch André.

Zo te zien heb je de snijbrander gebruikt om je vloerplaat te maken. Mooi effect van de versneden rand.
Ook de draadstang om de hoogte te regelen geeft een zeer realistisch beeld van het steunpunt.

Van welk merk zijn je kettinkjes ?

Groeten Rik
 
Waaw, knap bezig! Deze had ik nog niet gevolgd, en ik ben wel en fan van tractors! Ik blijf volgen!!! ;)

Erwin.
 
Kijk ook nog niet te zeer naar de gietnaad aan de zijkant deze dient nog verwijderd te worden

Nee nee André, zo zijn we niet é :nowink: .............. maar het doet wel pijn aan de ogen !!!!!!

André lapt het hem hier weer, knap werk. Die schroefdraad is dat een afgezaagd boutje dat je gebruikt hebt ?
 
Zeer zeker een knap staaltje modelbouw.
Mooi verslag om te volgen ook.
 
@ Rik ik kan je niet helpen, ik wou dat ik zelf nog het merk kenden ik heb ze ooit in Lier op de beurs gekocht meer weet ik niet meer :(

@ Erwin fijn dat je blijft volgen ;)

@ Famo zet maar een donker brilletje op dat helpt :) , jup dat is een klein boutje.

@ Bedankt voor het compliment Wim.

Cheers,
André
 
Hoi,

Hier even wat foto's van een kleine dry-fit van alle onderdelen voor te kijken of het allemaal een beetje uitkomt.
Maar ik denk dat ik best het chassis van de flak nog wat inkort, maar we zullen dit wel eens bekijken als de bovenbouw van de flak er opstaat.

005.jpg
003.jpg
002-1.jpg
004.jpg

Cheers,
André
 
Hoi André, dit kun je zeker een veldmodificatie noemen, het ziet er zeer stabiel uit want ik vermoed da zo'n flak toch een aardig gewicht is op het wagentje.
Het blijft interessant en met al die veranderingen komt er een model uit die uniek is, mooi werk!

Gr Johanna
 
Dag Churchill, dat ziet er mooi uit, zo alles op elkaar :)

Vraagje, als je het onderstel nog moet inkorten, waar ga je dan nog iets afhalen? Aan de voorkant?
 
hey andre
dat ziet er weer allemaal heel ferm uit,ben is benieuwd naar het eind resultaat :-)
grten jurgen
 
André,
Zalig weer naar je update te kunnen kijken,telkens een puur genot!
 
Wat me toch altijd opvalt bij de topbouwers hier op het forum, en eigenlijk ook meer een vraag. Jullie lijmen de onderdelen toch wel? Je ziet gewoon nooit sporen van lijm bij jullie... Het is nu niet dat het bij mij vol lijm ligt ofzo, maar het verschil is duidelijk merkbaar.
 
hey andre
dat ziet er weer goed uit,gaat weer iets sjieks worden
grten jurgen
 
Wat me toch altijd opvalt bij de topbouwers hier op het forum, en eigenlijk ook meer een vraag. Jullie lijmen de onderdelen toch wel? Je ziet gewoon nooit sporen van lijm bij jullie... Het is nu niet dat het bij mij vol lijm ligt ofzo, maar het verschil is duidelijk merkbaar.

Gewoon je lijm doseren met één of ander hulpmiddel en als er toch lijm ergens van tussen komt, voorzichtig wegwerken.

Ik kan verkeerd zijn André, maar zal de zitting van de schutter niet tegen de cabine uitkomen (er tegen zitten) ? want aangezien je het onderstel van de Flak al ingekort heb zou het wel eens krap kunnen worden, vooral als de Flak naar achter gericht is.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan