Hoofdsponsor

1/24 ' 66 Shelby GT350 customized [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Omdat het maken van een bouwverslag net zo leuk is als het bouwen zelf zal ik mijn wedervaren met deze revell kit hier neerpennen. Het plan is om dit ding een beetje een andere look te geven. Beetje scheren en opblazen enzo, we zien wel waar het eindigt.

De doos:
PB250015.jpg

Ik ben een week geleden aan deze legendarische bolide begonnen dus de eerste stappen zal ik spijtig genoeg moeten overslaan. Wat heb ik dan wel? Een motorblok met een paar toegevoegde details. Zoals gewoonlijk moesten er bougiekabels voorzien worden, maar na het bekijken van een paar foto's op het web vond ik toch nog wat dingetjes die konden aangevuld worden. Een bobijn bijvoorbeeld, of een oliepijlstok, altijd handig. Maar ook de leidingen voor de verwarming, of een benzineleiding, of een steun voor de alternator die anders alleen aan de poulie vasthangt... Affijn, kleine prutskes zoals we gewoon zijn. :laugh:

PB240006.jpg

PB240008.jpg

Door de toegevoegde details ben ik nu wel verplicht om de motor te plaatsen zoals in het echt. Dus langs boven erin droppen omdat anders de body niet meer over de motor past. Op zich niet eens zo slecht want er moeten behoorlijk wat kieren opgevuld worden na het samenvoegen van het chassis met de body.

PB250012.jpg

Hier moeten nog een paar kleine dingetjes gebeuren zoals een beetje bijverven en de luchtfilter plaatsen. Dan nog een waske erover en klaar is dit V8 beest

PB250013.jpg

PB250014.jpg
 
Goed begonnen.
Zou enkel de volgende keer kijken om de bougiekabels van dunnere draad te maken.;)
 
Ja, die zijn een beetje dik uitgevallen en het zwart doet er ook geen goed aan. Volgende keer beter :)
 
Thomas, men gebruikt meestal nooit de juiste schaaldikte omdat je ze dan bijna niet ziet.
In schaal zijn ze 0.3 tot 0.5 mm. dik, heel fijn dus en moeilijk te zien.
Maar inderdaad, deze zijn een beetje overmaats.
Maar verder ziet die motor er prachtig uit.
Ben benieuwd naar het vervolg.
 
Tomas, succes met de bouw van de shelby
 
Merci jongens, maar we zijn er nog lang niet.

Omdat het motorblok lag te drogen na een laagje satijnglans heb ik me bezig gehouden om deze bak een beetje stance te geven.

Hoe ik het graag zou zien:

PB250001.jpg

PB250003.jpg

Niet ieders smaak maar daar trek ik me dan ook niks van aan :laugh:

Na een beetje gefrutsel met de ophanging; nogal veel flash en gietnaden moeten opkuisen; een voorlopige opstelling gemaakt.

PB250004.jpg

Mmmm, da gaat ni passen zo hé?

Dus eerst van dit

PB250006.jpg

dit gemaakt

PB250007.jpg

En achteraan...De zaag erin !

PB250008.jpg

Paar aanpassingskes gedaan
PB260012.jpg

Nog net niet helemaal wat ik wilde maar dat komt wel goed als alles kan vastgeplakt worden
PB260010.jpg

PB260011.jpg

Toen was de vernis wel droog dus kon ik weer verder met de motor. Wasje erover gekieperd en de luchtfilter geplaatst en klaar is dit blokje :)
PB260015.jpg
 
Tomas,

Een mooie motorblok geworden, heb je de body hoger op zijn banden gezet?
 
Lekker aan het hakken en zagen Thomas, motor blok ziet er goed uit.

Niet ieders smaak maar daar trek ik me dan ook niks van aan

Als modelbouwer kan je maken wat jezelf mooi vind dus is alles toegestaan :laugh::laugh:

Fred
 
Tomas,

Een mooie motorblok geworden, heb je de body hoger op zijn banden gezet?

Thanx, en neen. Ik heb de asjes waar de wielen opkomen dichter bij het chassis gebracht. Hij is momenteel 4mm verlaagd, gaat nog een beetje naar beneden gaan wanneer alles op zijn plaats geplakt word.

Fred en Jordi, ook bedankt natuurlijk ^^
 
Velgen komen inderdaad uit een aoshima kitje :)

Van de week nog een beetje verder gedaan aan dit monster in wording. Eerst de trommelremmen maar dichtgemaakt
PB260001.jpg

En dan voorzien van een verfje. Ik wou ze eerst roestig maken maar vers geschilderd met hammerite leek me ook een leuk effect :D
PB270004.jpg

Dan even de wielkassen achteraan aangepakt. Stukken uitzagen is allemaal wel leuk maar je blijft met zo'n gat zitten hé. Dus
PB270005.jpg

PB280006.jpg

Hier komt nog een laagje plamuur over, hoor ;)
PB280007.jpg

Hier heb ik me gisteravond mee bezig gehouden en je ziet er niks meer van terug achteraf :8
De voorpoten uit de kit
PB290001.jpg

Na een beetje frutselen met stukjes gietraam, koperdraad en messing
PB290003.jpg

Dat lijkt er al meer op maar toch nog niet hoe het moet zijn, dus
PB290007.jpg

PB290009.jpg

Ik kan nu ook de poten hoger en lager zetten :)
PB300001.jpg

PB300002.jpg
 
Beetje spelen met plamuur

PB3000012.jpg

Body een beetje scheren.
Voor

PB280009.jpg

Na

PB3000022-1.jpg

PB300003.jpg

Omdat ik de achterwielen niet passend krijg dit gedaan
PB300008.jpg

en dan dit
PB300009.jpg

PB300010.jpg

:ph34r:
Nog ni genoeg, een milimetertje bijdoen dan maar.
PB300011.jpg

Daar kun je tenminste je kind in kwijt :D

Even omgerekend geeft dit het volgende; ongewijzigd rekenen deze velgen om naar 20duim met een breedte van 13 duim. ET van -12 en een lip van 96mm. Na de verbouwing zijn dit 17duim brede velgen met een ET van -96 en een lip van 168mm. Voor de kenners ;)
 
Dat ziet er vet uit met die 'dikke' wielen. Welke richting ga je uit met je kleurkeuze? Muscle car?
Blijf deze zeker volgen.

Grtn Chris
 
Hey Tomas,ik deed net zo een verandering met wielen op de deathrace Porsche,maar den wel omgekeerd(versmallen dus).
Dat lukte zeer goed en ben erg tevreden van het resultaat,wat je hier toont is schitterend werk.Ga zo door man;)
 
Ben ook van plan om wielen te versmallen omdat ik ze wil laten passen in de originele wielkassen van een Mercedes SL 300, ik ga de Scaleproductions Foose wielen gebruiken, deze zijn wel met alu rim en resin inserts. Denk de banden middendoor te snijden en daar in het profiel een stukje vantussen te snjiden en de rim op het draaibankje af te draaien op de bandbreedte. Als t zo ver is post ik wel een verslagje ervan. Grtn
http://www.scaleproduction.de/product_info.php?info=p1567_21--foose-nitrous-ii.html
 
Dat ziet er vet uit met die 'dikke' wielen. Welke richting ga je uit met je kleurkeuze? Muscle car?

Heb nog geen idee wat voor kleur ik deze ga geven, waarschijnlijk iets flashy.:laugh:

Hey Tomas,ik deed net zo een verandering met wielen op de deathrace Porsche,maar den wel omgekeerd(versmallen dus).
Dat lukte zeer goed en ben erg tevreden van het resultaat,wat je hier toont is schitterend werk.Ga zo door man

Heb je Porsche even opgezocht en moet zeggen :wow: Je bent ook niet vies van snij- en plakwerk hé :D

Ben ook van plan om wielen te versmallen omdat ik ze wil laten passen in de originele wielkassen van een Mercedes SL 300, ik ga de Scaleproductions Foose wielen gebruiken, deze zijn wel met alu rim en resin inserts. Denk de banden middendoor te snijden en daar in het profiel een stukje vantussen te snjiden en de rim op het draaibankje af te draaien op de bandbreedte. Als t zo ver is post ik wel een verslagje ervan.

Daar ben ik dan heel benieuwd naar want dat zien er gvd. lekkere velgskes uit :)

Omdat het toch een custom is gaan we verder met de snijwerken.
Nu is het er
PB3000013.jpg

Nu niet meer
PB3000023.jpg

Dit betekent natuurlijk nog wat extra werk omdat de voorruit moet aangepast worden :8

En ook achteraan moest de zaag erin
PB3000032.jpg

PB3000042.jpg

Door het zagen was er een opening tussen kofferklep en de body gekomen, maar niets wat een beetje plasticard en putty niet kan oplossen.
De oplettende kijker ziet misschien ook de licht bijgewerkte zijkanten van het kofferdeksel. Ik weet dat die amerikaanse bakken dik waren maar 2,5 cm plaatstaal leek mij wat overdreven :laugh:
PC030020.jpg

Ik heb de kofferruimte dichtgemaakt zodat er nu tenminste boodschappen meekunnen zoder dat die verdwijnen tussen de vele kieren en gaten :D
PC030021.jpg

Het roostertje onder de voorruit heb ik ondertussen ook bijgeschuurd. De andere roosterkes worden nog aangepakt ;)
 
Deze blijf ik met de nodige belangstelling volgen. Knappe verbouwingswerken en goed uitgelegd en getoond hoe je het doet.

Mark
 
tenkjoeverriemutsj Mark :)

Nog even een foto van het bijgeschuurde roosterke en ineens stak me nog iets tegen
PC030023-1.jpg

Hopsakee :laugh:
PC040001.jpg

Eerst uit papier een template gemaakt
PC040003.jpg

Om erna in plasticard verder te prutsen
PC040006.jpg

PC040007.jpg

PC040008.jpg

Na veel passen, meten, passen, bijwerken, passen, meten,.... er een boel lijm over gegoten
PC040009.jpg

en vervolgens een tweede iets groter stuk gemaakt uit nog dunner styreen
PC040010.jpg

Dit dient als outer skin, was ik ineens van die vervelende kieren af :tongue:
PC050011.jpg

PC050012.jpg

Iets te compenseren? :laugh:
PC050013.jpg

PC050014.jpg

De scoop wordt nog bijgewerkt met putty hoor, maar eerst de lijm deftig laten drogen. Doordat de gebruikte styreen zo dun is wordt de hele boel superslap en duw je er zo deuken in.

Ik heb ook nog de kofferrand voorzien van een opstaand randje en dit betekende nog wat schuurwerk aan het kofferdeksel om alles terug te laten passen. Rest me alleen nog de vulbuis naar de tank en de koffer is klaar.... misschien ;)
PC040002.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan