Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Frans dorp [DONE]
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 63

Discussie: Frans dorp [DONE]

Standaard Frans dorp [DONE]

Hoi allemaal,

Sta me even toe dit beetje toe te lichten.
    Voor het eerst ga ik zelf een diorama bouwen. Althans proberen. Het zal vooral eigen gefreesde onderdelen bevatten die een geheel vormen. Dus via een CNC machine.
    Deze diorama zal op schaal 1/35 gebouwd worden. Verschillende gebouwtjes en een hotel.
    Het is vooral als oefening bedoeld om steeds te kunnen verbeteren

Momenteel is dit de gevel van een hotel genaamd "Metropole"

die bord 'metropole' is als test omhoog gehangen. HEt is niet mooi zo, maar zo weet ik waar de elementen ongeveer moeten komen

de steentjes voor gelijkvloers aan de gevel

bolletjes voor aan een raam

de gefreesde balustrade, oops die moet boller staan

Oh ja, zo was het voor geklemd bij het lijmen

Resultaat ...

Wat extra versieringen voor aan de gevel

Voorlopige opstellingen van wat onderdelen, eerlijk gezegd bevalt het me wel voorlopig.
    Het is immers de eerste keer dat ik zoiets waag.

Hopelijk is het al een goed begin.
    Voor die het willen weten, het is balsa hout tot nu toe.

Wordt vervolgd, ...

Standaard

Amai,
    da beloofd hier.
    Ziet er al goed uit en ben benieuwd naar meer.

Standaard

lijkt me heel professioneel. heb je zelf zo'n machine staan dan?
    Hobbyist - WOII enthousiast - Webshop uitbater

Standaard

@Marc het is groot genoeg, dat is waar. Maar kan voor de details niet kleiner, het zou dan ook niet mooier uitzien denk ik. Dat huisje van uw echtgenote is alvast ook mooi
    @Burglar ja heb zo'n cnc machientje, maar voor hobby gebruik, het is zeker en vast geen professionele toestel.

Momenteel ben ik nog wat bezig met schetsjes te maken, meten en controleren Ik wacht ook op de verf (betongrijs)

groetjes

Standaard

Jumper mooi hoor al dat vakwerk ik vind dat altijd weer knap als men iets weet te maken van wat hout of plastic
    blijf dit zeker volgen

Gr
    Dirk
    Lang leven de uitvinder van het mes

Standaard

Dank U dirk en de rest ook uiteraard, vind leuk dat de complimentjes al vallen.

Hier een kleine update met wat ik bezig ben op het ogenblik

Terras voor het eerste verdieping, met een ijzeren afscherming. Er moet nog een rand aankomen en steunpalen geplaatst worden.

Terwijl is mijn machientje bezig voor de rand van de gevel, boordstenen (al is het in hout )
    Ps: Het is een frees met een doormeter van 1 mm

Tot Zover deze update

Standaard

Geweldig mooi werk Jumper je zal me zeer geregeld in u topic terug vinden,als dit dio op 1/35 word gemaakt komen er dan ook figuren of voertuigen aan te pas of blijft het enkel bij het maken van het gebouw....

Standaard

Er zullen zeker nog figuurtjes komen. Zelfs voertuigen. Ondertussen was ik aan het denken voor de andere gebouwen. Dus ik was aan het streven naar 'allo allo' locaties bij te plaatsen. Dus cafe Rene en Nouvion.
    Maar toch echt wel eerst deze 'eerste' gebouw mooi en fijn te krijgen. Als deze echt slaagt voor mij en voor de rest dan zal ik het zeker uitbreiden.

Standaard

Zo'n machientje lijkt mij handig voor onze hobby
    Werkt dit via computerprogramma's?

Mooi resultaat die je hier toont hoor

Standaard

Ik teken ofwel in Rhino of anders alibre, maar momenteel gaat de voorkeur naar Rhino.
    Ik bedoel dan Als CAD programma.
    Om te kunnen frezen is het een programma dat voor deze machine bedoel is. Om code te krijgen voor die machine (CAM) gebruik ik op dit ogenblik deskproto.

Momenteel ga ik die bestaande terrassen aanpassen, voor mij is het niet correct.

Blijft best boeiend. Ondertussen is de beton grijs aangekomen, samen met de airbrush.
    Als ik de airbrush onder de knie krijgt, dan hoop ik een mooi kleurtje te verkrijgen voor deze hotel.

Standaard

Machtig zo'n freesmachine! Ik wist niet dat dit bestond voor hobby-gebruik. Maar wat ik mij wel afvraag: ik zie dat je freest in balsa-hout, maar is het niet beter en nauwkeuriger werken mocht je in plastic frezen? Bv. Evergreen styreen ofzo.
    Op de werkbank:
    Tamiya - Hetzer (1/48 )
    Hasegawa - Spitfire Mk. IX (1/4
    Revell - King Tiger (Porsche Turret) (1/72)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mad ice Bekijk bericht
    Machtig zo'n freesmachine! Ik wist niet dat dit bestond voor hobby-gebruik. Maar wat ik mij wel afvraag: ik zie dat je freest in balsa-hout, maar is het niet beter en nauwkeuriger werken mocht je in plastic frezen? Bv. Evergreen styreen ofzo.
    Een tijdje geleden heb ik achter deze materialen gezocht. Steeds stootte ik op andere namen, polystyreen, polystrol ...
    Maar een goede webshop kon ik eigenlijk niet echt vinden.
    Als jullie hiervoor goede weten, dan ben ik benieuwd. Ondertussen heb ik polystrol platen gekregen dat ik besteld had via conrad...

De sier stenen voor de rand komt er bijna aan

Standaard

als je goede styreen wilt kan je best met evergreen werken. is iets prijziger maar steeds goede kwaliteit. natuurlijk zo'n frees geeft ook wel wat warmte af dus heb geen idee in hoeverre dit zou gaan om styreen te fresen. je kan bij onze sponsors wel iets vinden hoor. neem maar eens een kijkje zou ik zeggen.

Standaard

Het vernieuwde uithangsbord. Het gebruikte materiaal is polystyrol

Hier een vernieuwde terras als voorbeeld er bij

Klaar voor te samenvoegen, pilaar met steun

so far so good, hier hoe het zou uitzien, intussen

Voorlopig moet ik nog extra materiaal bestellen en extra frezen.
    voor de andere terras moet ik zien hoe ik de vorokant zou laten uitzien. dus schetsen en tekenen.

groetjes,

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten