Hoofdsponsor

1/48 Fantasy Diorama : "A stroll in the park.." [DONE]

reacties en introductie "Crura Globum"

Goedenavond en bedankt voor de reacties :D

Coachke, dat lijkt me mooi spul dan, juist omdat het wat meer loopt,
en ja houtlijm... is wel wat "dun" denk ik.... druipslijm mag dik zijn.
Ik ga eens zien wat ik kan vinden, kan wellicht ook met andere materialen,
maar het doorschijnende van siliconen is juist weer zo mooi...
Bedankt voor de tips ook :)

Michel bedankt :) ik ga zien wat ik ga gebruiken..jammer van het filmpje, maar er is vast iets
dergelijks te vinden nog. Ik ga zelf ook eens op zoek, en hou me aanbevolen voor linkjes !

Bedankt Marc (W) :) heb nagedacht en bekeken, en inderdaad is de Paddo goed zo !
M'n fantasie slaat makkelijk op hol weet je.... kebeurt vooral dankzij goeie muziek en gordijnen roken AdGInD.gif

Tja het schilderen van dit project is ook wat... spuiten ? primen ? kwasten ? dippen ? poederkoten :laugh:
Al begrijp ik de meerwaarde van niet schilderen zeker wel, ik ga het toch schilderen.
Het is nu nog speelgoed-achtig en ik wil het een organisch ding laten worden.

Plan van aanpak : niet primen. Met primer erover wordt alles in één toon en zou ik het totale kleurenspel van 0 moeten opbouwen.
Dus meteen beginnen schilderen.
Met redelijk verdunde verf (niet dekkend) schilderen over de bestaande kleurtjes op de Paddo.
Kan met de airbrush wel mooi schaduwen denk ik...
Begin er al aardig naar uit te kijken !

Nieuwe species ontdekt op Ray Sin !

....ik heb me beziggehouden met een soort van "ongedierte" in het park
waar Olga met haar rakkers loopt te wandelen...

Want wat zie je als een groot wezen aan komt stampen?.... kleine beestjes gaan op de loop !
Dát wil ik ook :D een stelletje kleine vluggerikken die haastig wegschieten voor Paddo en z'n vriendje Lucanis (of nus?)
Dacht eerst aan kevertjes (bolletje putty) met veel pootjes (dun ijzerdraad), maar dat is te gewoon, kevertjes..

Andere kever ?..mmm...eigenschappen ?.. het moet kunnen zien, het moet kunnen lopen, het moet kunnen bijten of schreeuwen.....................
Ogen + benen + tanden ?......................... OK goed !

....papier en een potlood.... goede rook.... efkes lekker tekenen ^^

Sya08O.jpg

En mezelf kostelijk vermaakt tijdens bewerken met Paint Shop Pro !

GXLF9S.jpg

yhmjTO.jpg


Heb ook een Crura Globum prototype vast uitgeprobeerd met draad en kraal :
a5nnjh.jpg

En ja hoor !!! het rent :laugh:

4d1mmG.jpg

lejGgB.jpg

Lijkt me wel grappig om een stel van die kleine Globums te zien wegrennen :laugh:
Heb al kraaltjes voor ogen uitgezocht... wordt vervolgd.

groetje met hoedje kW58Vc.gif
 
Laatst bewerkt:
Haha geweldig dit....ik vraag me wel af wat je dan rookt tijdens het tekenen:D
 
Dit is nu zo'n topic waar ik dagelijks naar kijk ivb de vorderingen die er worden gemaakt en telkens wordt ik hier van mijn stoel geblazen...
Deze creatie op papier zou direct kunnen mee doen in een nieuwe film van Disney;)
 
Hoy peter geweldig hoe jij deze dingen aan ons brengt ,je bent echt wel iemand die echt zijn geest en fantasie kan naar voren brengen dat is niet niks ,met bewondering blijf ik steeds lezen en...zelf verder dromen.. blijven doen!!
 
tamiya heeft van die doorschijnende verf voor vb. achterlichten van een auto. Je hebt ook groen en geel, misschien is dat een optie om bij siliconen te mengen...
 
reacties op de reacties...

Thanks guys voor de leuke reacties :D

Bert, ik rook plantdelen van een soort die al enkele duizenden jaren bekend
is bij verschillende culturen en voor allerlei verschillende doeleinden werd (en wordt) toegepast (zelfs voor astma patiënten).

Danny, uit je stoel geblazen hè? zie 't al vóór me :laugh:
Die animatie films zijn ook een goeie bron van inspiratie, nu je het zegt moet ik voor deze
"Crura Globum" (Latijn voor : benen bol) denken aan "Monsters Incorporated".
Ik doe het niet, maar ik heb wel gedacht om een stripverhaal te maken rond deze Wandeling in het Park :8

Fijn om te horen Cargomaster :D anderen plezieren doe ik graag en zulke opmerkingen
werken dus zeker wel stimulerend.

Bedankt weer Michel voor het meedenken ! die verf ken ik niet alleen,
ik héb al die doorschijnende kleurtjes, maar had er nog niet aan gedacht...

groetekes ;)
Peter
 
Een stripverhaal over deze wandelende vriend dit zou pas echt cool zijn Peter8)...
 
ach wie weet Danny :) er is zoveel leuks te bedenken....heb bijvoorbeeld al "spijt" dat de benen
van de Paddo niet flexibel zijn !
Dan had ik een stop-motion filmpje kunnen maken.... hadden we de Paddo echt kunnen zien lopen :ohmy:^^

Heb ook gedacht bijvoorbeeld aan inbouwen van geluid (oerwoud geluiden)
en ook verlichting is leuk (fakkel, glowing plants, licht in ogen, vuurvliegjes), en zelfs
een kleine rookmachine zou iets heel leuks kunnen toevoegen hier...

Over de cartoon, zal dan eerder van die korte sketches tekenen in plaats van een compleet verhaal.
Wanneer dat gebeurt zal ik het zeker hier laten zien !
 
WOW!!! Dit is de eerste keer dat ik hier even kwam kijken en ben diep onder de indruk.Ik dacht dat ik wel wat verbeelding had al dan niet
door het roken van planten :D maar dit is wel iets anders.Zonder mensen zoals jij met veel verbeelding en koppigheid en tegelijkertijd
ook luisterend naar suggesties van de medemensen zouden er veel dingen niet uitgevonden zijn in het verleden en zouden we nog altijd in
de middeleeuwen of oertijd leven.Deze blijf ik nu wel volgen.

nog veel plezier met deze,ben benieuwd naar het eindresultaat.

groetjes,

Yannick
 
Hi Yannick, bedankt voor de leuke reactie :D

Het eindresultaat komt eraan hoor, al zal dat nog wat gaan duren...

Ik kan al wel vast verklappen voor de volgende update, dat de Paddo al voor
een groot deel in de olieverf staat !

vooruitstrevend groetje ;)
 
Ik kan haast niet wachten op de eerste kleur-foto van dit project. Ik ben razend benieuwd ;)
 
hahaha!!!! da is pas " beestig" leuk .
Het idee al is subliem !!!!!!!!!!

grt Nicolas
 
Thanks guys :D

Ben een bietje druk met van alles, maar zal zeker deze week plaatjes posten
van mijn kladderwerk !

groetekes :)
 
Paddo's Pretty Paint Party...Primera Parte

Yep, daar wazzem dan toch :)

First Blood for me dacht ik bij het open schroeven van een tube Vette Ver-1.000.000....KY7Am0.gif
had namelijk geen idee van met welke basiskleuren beginnen ?? Yoc7N5.gif

Vermiljaar :O.... das een rake kleur zo als eerste, maar had van Vermiljoen een meer rode tint verwacht :huh:

DFLK5Q.jpg

Olieverf wordt wat dieper van kleur wanneer het droogt.
Zie hieronder nog nat en daarna droog. (droog oogt wat 'donkerder', al is dat toch niet goed te zien hier)
o4kYbg.jpgE1sT0w.jpg


De eerste wash met Raw Umber (wasbenzine als verdunner).
De wash nam ook meteen wat van de basiskleur mee..oeps..tsja... die had ook nog maar 1 nachtje gedroogd.
Olieverf is lang na het opbrengen nog te activeren met verdunners/ oplossers.
Dit activeren heb ik gebruik van gemaakt : wegpoetsen van de basiskleur maakt soort basis-hooglichten.
plkceO.jpg

Hier ook al wat van de volgende stap te zien (na de wash) : beetje geel/groenig kleurtje erop gedrybrushed.
kACMPu.jpg

Hier ziet u het effect van de Raw Umber wash.
Ob70zL.jpg

TPZhJm.jpg

Met Sky Blue een stapje verder angerommeld (weet hier nog steeds niet wat ik aan het doen ben :|)
AmJiKE.jpg

Okeeeeejjjj dan........leuk olieverf... goed dan, dit eerst maar goed laten drogen/harden.

Nu dan maar'es kijken naar de bovenkant... hoe moet die hoed noe ??

Dit was den begin toestand :
bbgsay.jpg

En dat is nu gevorderdtt..t..ttt..ttot...

Dj5nh3.jpg

10zOOL.jpg

MRwos3.jpg

6CN7Fl.jpg

EwS0zd.jpg

u09KhY.jpg

zHcrvx.jpg

Z6tni3.jpg

LFDlih.jpg

Zo, we zijn weer bij...tenks foor loeking en tot de volgende trip UcGTWd.gif

y8lOW4.gif
 
Laatst bewerkt:
Ongelooflijk machtige kleurenpracht :ohmy:
Dit brengt toch de enorme hoeveelheid aan details mooi aan de oppervlakte...
Ik kan haast niet wachten op de volgende trip :nowink:
 
Wat een kleurenpracht Peter heb je alles afzonderlijk ingeschilderd moet dan wel een hele karwei zijn geweest,misschien eens een how-to van maken ivb het kleuren gebruik en afwerking hier van..;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan