Hoofdsponsor

1/48 "F-16CJ Block 50" "Tamiya" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
En Pascal :) dit is ondertussen al gebeurt alsook nog een paar naden aan de onderkant ;)
 
Dju, ik heb dus toch nog die heldere Canopy voor achteraan niet kunnen schilderen, heb eerst die lelijke naad er terug uit moeten schuren en boenen, nu heeft hij in een badje p+ gezeten en kan het drogen, morgen dus deze verder schilderen, de getinte canopy is volledig gemasked, ik heb het gedaan zonder eerst te vernissen, hopelijk blijft de zwarte verf niet aan de tape kleven tijdens het weg nemen van de masking tape als het klaar is.
 
Bedankt Burglar, maar ik ga eens op zoek deze namiddag in een winkel waar ze bureau's en dergelijke verkopen of een stock americain of zoiets, heb deze dringend nodig :)

Stock vermeersch misschien... heb de mijne gekocht in de stock in Edewalle.

maar denk dat ze die ook in Brugge of Vladslo verkopen.
 
Een klein beetje verder gedaan.
Heb de canopy op de fuselage gelijmd alsook de uitlaat en heb dan alles gemaskeerd om te spuiten, zie hier de foto's van de pre shading, hier en daar wat strepen teveel maar ze zijn ligt gespoten dus kan ik ze met de volgende laag wegwerken als ik ze niet wil.
Ook de Fuel tanks, raketten en de deurtjes voor het landingsgestel al gelijk meegenomen, alsook de wielen.

IMG_6988.png


De wielen ook voorzien van een maskering.
IMG_6989.png


IMG_6990.png


IMG_6991.png


IMG_6993.png


IMG_6994.png


IMG_6992.png


Voila, tot de volgende
 
Juist! ik was vergeten dat vliegtuigen heel mooi staan met preshading technieken :) ze zien er goed uit dirk, ziet er naar uit dat je er nogal wa tijd hebt voor nodig gehad ^^
 
Bedankt mannen, hopelijk komt het goed :)
Heb al een belangrijk item vergeten; ik dacht ga dit onderdeel tot het eind bewaren dat het niet beschadigd word, en lap, de Canopy staat er op gelijmd en wat heb ik vergeten, de heads up display :O, dus nu zie ik het niet zitten om de canopy er nog af te pelen, dus ja, zal er eentje zijn zonder, was stuk zeg maar en is aan vervanging toe, opgelost :)
 
dirk : iedereen vergeet wel eens iets , hopelijk kon je het nog oplossen

zie daar dat je ook een draai tafel staan hebt van tamiya, ik gebruik die ook en ben daar vree content van wat zijn uw ondervindingen van het toestel

tom:$
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die draaitafel is zeker makkelijk, en die klemmen die er bij zitten ook makkelijk om iets kleins mee vast te houden om te spuiten, is een aanrader :)
 
Heb de Air Intake met plasticine gemaskeerd om te vermijden dat spuitnevel binnen komt.

IMG_6995.png


Zo, dan is het tijd om te gaan spuiten, ik ga proberen om zeer fijne laagjes te leggen zodat ik de pre shading nog kan zien.Ook voor een verder doel, eenmaal de vernis er op is, dan kan het verweren beginnen, en de de panellines wil ik toch duidelijk kunnen zien.
 
Ik heb dus de onderkant en de fuel tanks + raketten al voor de eerste keer gespoten, ik wilde alleen weten wat jullie er tot nu toe van vinden en zou ik nog veel meer kleur toevoegen?
Ik wil wel de pre shading nog blijven zien natuurlijk en komt nog een verweer beurt ook op later dan.Hier de foto's.

Eerst de binnenkant van de wielen tonen.
IMG_7005.png

Dan dus de onderkant romp.
IMG_6998.png


IMG_6996.png


IMG_6997.png


IMG_7004.png

De tanks en Raketten.
IMG_7001.png


IMG_7000.png


IMG_7002.png


IMG_7003.png
 
Nog 2 raketten geschilderd een eerste witte laag, zal nog een 2de krijgen.


1_IMG_7006.jpg


1_IMG_7007.jpg
 
Mooi werk ben benieuwd naar het vervolg.
De preshading komt mooi tot zijn recht.

Mark
 
Nog een beetje verder gedaan.
Heb de onderkant nog een laagje gegeven en zo zal hij dus blijven, wel zal ik nog een wash doen, maar dit doe ik pas na dat er blanke lak is op gespoten.
De Fuel tanks en raketten hebben ook nog een laagje gehad en ook de wielen van het landingsgestel.
Het frame van de wielen in het wit gespoten.

IMG_7010.png


IMG_7013.png


Klaar om te spuiten
IMG_7011-1.png


IMG_7012.png


IMG_7014.png


Tot later
 
Het ziet er allemaal goed uit.
De preshading aan de onderkant is mooi te zien.

Mark
 
ziet er mooi uit
netjes
 
Nog een paar kleurtjes aan het vliegtuig toegevoegd.

IMG_7015.png


IMG_7016.png


De kleur op de staart vleugel en de kleur op de neus zijn Medium grey van Testors.
IMG_7017.png


IMG_7018.png

De pre shading zie je er dus nog mooi door, meer zal deze laag niet meer nodig hebben, nu nog de donkere laag en we kunnen een eerste keer vernissen om de Decals te plaatsen, dan nog laagje vernissen om de wash aan te brengen en de panellines duidelijk naar voor te doen brengen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan