Hoofdsponsor

1/48 La Renommée 1744 schaal 1/48 [!]

Ward ...maatje ik heb de grote eer gehad om dit gisteren te mogen aanschouwen...ik kan maar één ding zeggen "PRACHTIG"...
wat een resultaat....en deze gewoon gebruiken.....

Wat een foto en werkelijkhied kan maken hé,Swa
Ik zal ze nu zeker in een fluwelen kistje beschermen tot het ogenblik "Engel Renommée" definitief op de boeg mag staan.
groetjes
ward
 
Aha... Ziet er goed uit hoor.
De ramen beginnen ook al goed hun vorm aan te nemen.

Enne.Jawel... Je hebt gelijk met het boegbeeld. Zo live ziet het er heeeeelllll anders uit... Petje af hoor....
 
Wat een foto en werkelijkhied kan maken hé,Swa
Ik zal ze nu zeker in een fluwelen kistje beschermen tot het ogenblik "Engel Renommée" definitief op de boeg mag staan.
groetjes
ward

ja hoor maatje ze hoort zeker thuis in een fluwelen kistje...tot dat ze mag pronken op haar prachtig schip :):):)
 
Ward toch nog een vraagje...ik neem aan dat je hakkeboord al defenitief gelijmt is..zo ja..geeft dat geen problemen als je de defenitieve aflijning moet gaan doen(afzagen van de plankjes) is er geen kans op loskomen of splinsteren van je zijkanten...en je ramen ...knap man :nowink::nowink::nowink:
 
de raampjes zien er heel goed uit ward. als ook het vergulde naambordje.

en voor de rest gaat het presies goed vooruit
 
Knap werk Ward, volg met intresse :)
 
Helaas zaterdag niet gezien hoe het naambord werd verguld:angry:
( is de schuld van Nick, Blue Bird die ging vliegen:tongue:)

Maar het ziet er mooi uit, ook het boegbeeld was "live" super mooi.

Fred
 
Tja Fred, dat vergulden heb ik wel gezien :tongue: en ook nog de vliegshow van Blue Bird :8.
De techniek van het vergulden ga ik in de toekomst zeker eens een keer toepassen, het ziet er in daglicht zeer goed uit, veel beter als goudverf. Evenzo het boegbeeld, petje af.

Ward, deze raampjes zien er goed uit!
 
Net als Wim heb ik ook de eer gehad om die demo van het vergulden te zien. Waarvoor nogmaals mijn dank, Ward. Zal het in de toekomst zeker ook nog toepassen.

En daarna zoals wim zei, hadden we nog alle tijd om die prachtige vliegshow van Blue Bird te zien ^^
 
Ward toch nog een vraagje...ik neem aan dat je hakkeboord al defenitief gelijmt is..zo ja..geeft dat geen problemen als je de defenitieve aflijning moet gaan doen(afzagen van de plankjes) is er geen kans op loskomen of splinsteren van je zijkanten...en je ramen ...knap man :nowink::nowink::nowink:
Nee Swa, zagen komt er niet bij, alleen wegschuren.
Het is beter wat te groot nemen dan juist of ietsjes te klein.
groetjes
ward
 
Toch nu en dan eventjes bezig geweest aan "LA Renommée",
het primaire is toch de afwerking van het dek.
Maar eerst de roosters in notelaar.


DSC02237.jpg

DSC02239.jpg

DSC02240.jpg

DSC02243.jpg

DSC02258.jpg

DSC02265.jpg

DSC02267.jpg


en straks de dekafwerking
Groetjes
Ward
 
Strak werk Ward, wachte al met ongeduld op je vorderingen :D
 
mooi mooi vorderingen :)

dat ziet er goed uit ward en ook een stuk simpeler dan al die kammetjes maken .

moet ik ook eens een keer proberen
 
Dat lijkt me een puike methode om gratings in serie te maken, moet ik onthouden.
 
Je hebt ons er lang op laten wachten Ward, maar dan laat je ook weer direct een puik stukje werk zien.

Op de één na laatste foto zie ik het geheel door de zaag gaan...klopt dat? en hoe blijft dat recht staan?
 
Wim, ik meen aan de linkerkant een aluminium geleider te zien, die zal wellicht wel bevestigd zijn denk ik.
 
Ja, nu zie ik het ook Dany, die was een beetje verdekt opgesteld.
 
Wim,

DSC03326.jpg
Een zelfgemaakte geleider, speciaal voor fragiele stukken.
Aan de andere kant zit een boutje van 6, die het geheel haaks prest op de tafel van de lintzaag.
groetjes
Ward
 
mooie roosters Ward,zet het maar bij de tips want ik denk dat we dat goed gaan gebruiken.
grtz
Lus
 
mooi gemaakt, klein vraagje hierbij, verloopt de lintzaag dan niet, of schuur je alles op uniforme dikte achteraf?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan