Hoofdsponsor

1/48 350 "Belgian" Sqn Spitfire MK Vb [wip]

  • Onderwerp starter Draken35
  • Startdatum
Rechtvaardiging
48spit5036.jpg


Maskering en Dark Sea Grey gespuit
48spit5037.jpg


Opniew maskering; dan Dark green en alle de masks worden uitgetrokken
spit5038.jpg
 
Na oil wash, matt vernits en eindelijk pastels worden gebruiken.

Hier is de einde...

Zonder flits
spit5043.jpg


spit5044.jpg


spit5045.jpg


Met flits
spit5046.jpg


spit5047.jpg


spit5048.jpg
 
Mijn complimenten zeer knap staaltje spuitwerk en verwering,welke olieverf heb je hier gebruikt om de wash uit te voeren ook even vragen welke vernis je hier hebt gebruikt heb je deze met de AB aan gebracht of uit de spuitbus...
 
Heel mooi Draken, weeral een prijzenpakker denk ik.
 
Prachtig, veel diepte en detail.
Vraagje: Canopy werd in een bad van Klir geplaatst, wat is dit en waarom?
 
Mijn complimenten zeer knap staaltje spuitwerk en verwering,welke olieverf heb je hier gebruikt om de wash uit te voeren ook even vragen welke vernis je hier hebt gebruikt heb je deze met de AB aan gebracht of uit de spuitbus...

Hallo Danny,

Bedankt voor de complimeneten!

Als olieverf heb ik "Black" van Abteilung 502 gebruikt.
Vernis: ik gebruik altijd Pébéo akryliek vernis. Er is een gloss en een mat, beide zijn excellent. Voor de spuitbus: gedilueerd 50/50 met Tamiya thinner.
 
Prachtig, veel diepte en detail.
Vraagje: Canopy werd in een bad van Klir geplaatst, wat is dit en waarom?

Bedankt Chris.
Klir: dat is een acryl wax voor grond. Nu kan je dit product onder de naam "Johnson Sol Plus" vinden. Een goed product ook is de "Future"; je kan Future vinden in de model shops.

Waarom een bad van Klir: om een zeer brilliante canopy the hebben. Meer dan dat: met een bad van Klir kan je cyano gebruiken zonder riskeren fumaroles op de canopy...
 
Bedankt voor deze info,het merk dat je hier gebruikt is deze verkrijgbaar in de modelbouw winkels of doe het zelf zaken...
Dus als ik het hier goed begrijp zit deze vernis in een spuitbus en verdun je deze zelf met tamiya thinner om te kunnen spuiten via de AB😉
 
ziet er echt prachtig uit :)
uitstekend werk.
 
Hey,

Waouw, Daniel, dat ziet er hier weeral zeer goed uit, en zoals Erwin al zei, een prijzenpakker, zeer zeker van. Ik vermoed dat we hem zullen zien verschijnen op de Nationals in oktober, zullen hem dan wel uitgebreid fotograferen.... :) ;)
Van mij nu al goud..... :) ;)
 
Kijk eens aan...kort maar krachtig!
Heerlijk die grijze kleurnuances en bovenal mooi en strak spuitwerk.
Met als knappe afwerking, de inkleuring met de oil wash.

Zeer zeker geslaagd hoor :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan