Hoofdsponsor

1/24 2013 Mclaren MP4/12C Boutsen-Ginion Racing 24 Uren van Spa [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

eyckles

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 aug 2011
Berichten
267
Hallo iedereen,

Een klein maandje kreeg ik weer terug een mailtje van Diego van RD43 met de vraag of ik terug een model voor hem wilde bouwen, natuurlijk zat er eerst Le Mans tussen, dus moest hij even wachten. Toch ondertussen alle onderdelen opgekuist. Ik ga ook een PE Setje gebruiken van Studio27 om sommige onderdelen een beetje realistischer te laten lijken. Ik ga hiervoor deze bouwdoos gebruiken:

imagejpg2-1.jpg

Het plan van de decals:

imagejpg1-3.jpg

Eerst ben ik begonnen aan het interieur. Op de vloer plaat, zat weer zo van de ingegoten brol in, dus heb ik die er eerst uitgesneden en vervangen door een stukje plastic card.

imagejpg3.jpg

imagejpg2.jpg

imagejpg9.jpg

Nadien ben ik begonnen met het maken van de elektronica boxen. Deze werden gemaakt uit plastic card en wat misch masch. Heb ook de benzine buizen gemaakt. Deze werden gemaakt door middel van fijne soldeerdraad en teflon. Ik heb ook alles al eens gedryfit en het ziet er voor mij goed uit.

imagejpg4.jpg

imagejpg5.jpg

imagejpg6.jpg

imagejpg1-2.jpg

Verder moest er nog gewerkt worden aan de zijspiegels. Deze werden voorzien van een stukje koperdraad, zodat deze gemakkelijker geplaatst kan worden achteraf:

imagejpg1-1.jpg

imagejpg8.jpg

Tot de volgende update ;)
 
Laatst bewerkt:
Gaat weer een speciaal model worden Lesley.
Vraagje : wat is dat groene spul aan de benzine buizen en spiegel ?
Verbeteringen zien er in ieder geval beter uit dan het gegoten spul.

Mark
 
Gaat weer een speciaal model worden Lesley.
Vraagje : wat is dat groene spul aan de benzine buizen en spiegel ?
Verbeteringen zien er in ieder geval beter uit dan het gegoten spul.

Mark

Dat is liquid masking van Gunze. Ideaal om te dryfitten.
 
Bedankt voor de toelichting. Weer wat bijgeleerd, wist niet dat je dit hiervoor kon gebruiken.

Mark
 
dit wordt zeer interessant want ik ben van plan om de Loeb versie te maken
s1_1.png
 
Veel plezier met deze en al een mooie start.
 
Hallo iedereen,

Tijd voor nog eens een update. Eerst en vooral werd alle onderdelen, buiten de carrosserie onderdelen, in het zwart gespoten. Sommige kregen dan ook al verschillende alclad metaal kleuren, maar later hier meer over. Eerst en vooral moet het chassis klaar zijn, aleer ik aan de carrosserie kan beginnen. Dus werd het tijd om eens te beginnen met onderdelen te voorzien van CF decals. Eerst werden er mallen gemaakt en toen zijn we begonnen met het aanbrengen er van. Ik heb ook de motor al gespoten. Dat was misere om dat af te plakken. Ik had eerst zwart gespoten en dacht dan af te plakken voor het zilver. Na een uur of 5, had ik nog niet de helft afgeplakt en dus maar raad gevraagd aan iemand die deze ook al eens gemaakt heeft. Dus werd alles rondom de motor afgeplakt en alles zilver gespoten en nadien terug afgeplakt om het zwart te schilderen. Ik ben blij let het resultaat, maar er moet wel nog wat detail aan komen. Hier zijn alvast een paar foto's van het aanbrengen van de CF decals:

De geschilderde motor:

imagejpg2-2.jpg

De CF mallen of templates:

imagejpg1-4.jpg

Het CF werk:

404cb3fc-9a89-47d4-afb9-140cd4e84bd2.jpg

imagejpg5-1.jpg

imagejpg6-1.jpg

imagejpg4-1.jpg

imagejpg3-1.jpg

Dit was het voorlopig. Er moet nog redelijk veel CF decals aangebracht worden. Alleen de difuser telt 19 decals.

Tot de volgende ;)
 
Mooie vorderingen Lesley. In het maken van die sjablonen gaat dus precies aardig wat tijd zitten...
Het resultaat maar er echter wel zijn, schitterend. Schilderwerken aan de motor zijn ook de moeite.
Gaat ook helemaal de goede kant uit. Ben benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Gisteren avond ook nog een beetje verder gewerkt met het aanbrengrn van de carbon decals. De volledige grondplaat is gedaan. Nu nog een beetje kleine onderdelen en het carbon werk zit erop. Hier alvast een paar foto's

imagejpg2-3.jpg

imagejpg1-5.jpg

imagejpg2-4.jpg

imagejpg1-6.jpg

Tot de volgende update ;)
 
Strak werk.
Word weer een prachtbuild.
 
Hallo iedereen,


Tijd voor een andere update. Ik ben de laatste dagen bezig geweest met het detailleren van het interieur.


Eerst en vooral werd de rolkooi gespoten met Dull Alu van Alclad en nadien voorzien van rubberenbescherming. Dit werd gedaan met shrink tube van TopStudio en nadien vast gemaakt met zeer dunne zwarte koper draad:


imagejpg3-1.jpg


Het dashboard werk ook afgewerkt. Eerst gespoten in motip zwart en nadien paar laagjes Tenco. Nadien wat carbon details voorzien. Het stuur werd ook voorzien van carbon en nadien werden de knoppen en schakelaars geschilderd in hun kleuren:


imagejpg1-5.jpg


imagejpg8.jpg


De kuipzetel werd ondertussen ook voorzien van gordels en is ook afgewerkt:


imagejpg4.jpg


En na een lange zoektocht naar gold foil, kon ik ook de firewall afwerken. Eerst gans mijn ruimte afgezocht, zelfs oproepen op facebook gezet, om dan een kast open te trekken, waar een Raider(Twix) in lag. Dit dan maar gebruikt. Op maat gesneden en erin gelijmd met verdunde kristal Klear:


imagejpg2-2.jpg


Nu ben ik bezig met het afwerken van het interieur. Hier is al een voorproefje, van wat ik allemaal heb moeten scratchen:


imagejpg5.jpg


imagejpg6.jpg


imagejpg7.jpg


imagejpg9.jpg


Tot de volgende update
 
Dat ziet er weer allemaal goed gelukt uit Lesley.
Ik sta steeds weer verbaasd hoeveel detail je in je modellen weet te steken. Je moet toch wel over een uitgebreide documentatie beschikken hiervoor.
Ik heb alleen mijn bedenkingen bij het gebruik van Kristal Klear om de "goud"-folie van Twix te lijmen.
Heeft deze wel voldoende hechtingskracht voor de plastic wikkel ?
Het lijkt wel of deze aan de randen geen kleefkracht heeft en deze willen omkrollen... Misschien beter contact-lijm gebruikt ?
In ieder geval, ik kijk weeral uit naar het vervolg.

Mark
 
Dat ziet er weer allemaal goed gelukt uit Lesley.
Ik sta steeds weer verbaasd hoeveel detail je in je modellen weet te steken. Je moet toch wel over een uitgebreide documentatie beschikken hiervoor.
Ik heb alleen mijn bedenkingen bij het gebruik van Kristal Klear om de "goud"-folie van Twix te lijmen.
Heeft deze wel voldoende hechtingskracht voor de plastic wikkel ?
Het lijkt wel of deze aan de randen geen kleefkracht heeft en deze willen omkrollen... Misschien beter contact-lijm gebruikt ?
In ieder geval, ik kijk weeral uit naar het vervolg.

Mark

Hey Mark,

Kristal Klear heeft zeker voldoende kleefkracht. Ik heb er zelfs eens een model met samen gelijmd om de kleefkracht te testen. Nog nooit zulk sterk verlijmd model gehad.
 
Bedankt voor de toelichting Lesley. Weer wat bijgeleerd.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan