Hoofdsponsor

1/24 1963 Chevrolet Corvette C2 Stingray [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Hey Stef,weet je er zijn AMT kits die nagenoeg geen flash hebben of toch zeer weinig,ik denk dat veel afhangt van hun onderhoud aan de mallen.
Hier bij deze bouw is het helaas zo dat er veel aan te doen is,toch is het goed opgelost en ziet er strak uit na het gebruik van puty.
Soms kan men niet anders dan bepaalde onderdelen zelf te maken daar de passing te wensen over laat.Gezien onze hobby kan dat geen probleem zijn indien het
onderdeel kan worden nagemaakt natuurlijk wat in jouw geval hier mogelijk was.Verder zoals we soms zeggen de aanhouder wint ;)
 
Ondanks mijn goede voornemens om meer foto's te nemen van de tussenstappen, ben ik het toch wel weer vergeten om foto's te nemen van het primen.
Chassis werd geprimed met de Grey Primer van Alclad 1:1 verdunt met Tamiya Lacquer Thinner geairbrushed met een 0,2 naald op 0,8 bar,
It works like a charm om het zo te zeggen, een hemelsbreed verschil met de Vallejo primer die ik voorheen gebruikte.
Vallejo heeft voor mij afgedaan aangaande primer, elk zijn idee hierover natuurlijk.
Daarna chassis in zwart gespoten, de bodemplaten in een lichtere tint gezet om zo het chassis een ietsje minder zwaar te maken en nog wat details toegevoegd
door de boutjes en de volgens mij 2 carterpannen in zilver te zetten. Uitlaten zijn jammergenoeg mee gegoten op het chassis zelf dus deze mooi in kleur zetten
word ook weer een friemelwerkje.

Zo staat hij er momenteel bij:

attachment.jpg

Ik dacht eerst de leidingetjes die je ziet lopen ook nog extra in kleur te zetten maar had een beetje schrik dat dat misschien een beetje
teveel van het goede zou zijn. Jullie mogen altijd jullie idee hierover zeggen, wel of niet naar voor laten komen aan de hand van een kleurtje.
Zoals ik zei niet echt veel vooruitgang, maar ontzettend druk op het werk waardoor het bouwen wat achterloopt, maar beetje bij beetje raakt hij ook wel klaar.
 
Laatst bewerkt:
@Doomwad: Er zal inderdaad veel te doen en verbeteren zijn aan deze kit, maar dat is nu net de essentie van onze hobby. Moest alles nu mooi perfect in elkaar vallen zonder wat te moeten aanpassen zou het ook een saaie bedoening worden en mochten we elke week weer een nieuwe doos open trekken. Had er ook aan gedacht om de stukjes helemaal nieuw te maken maar besloot eerst te proberen met puty :8, dat lukte goed omdat de gleufjes niet ontzettend groot waren maar wel storend. Ik zal ooit wel eens een moment hebben waar ik niet anders zal kunnen om een stuk te scratchen, dat zal dan weer iets nieuws zijn voor mij en zo blijft men bijleren en blijft het altijd spannend :).
 
Stef maatje ik kon het zelf niet beter zeggen,wat je vraag betreft over de leidingetjes,Het is geen must hoor want soms word ook dat gewoon zwart van kleur gemaakt in de auto industrie. Ik moet zeggen dat de carter pannen mooi zijn gedaan. De uitlaten kan je nog steeds mooi in ander kleur zetten mits gebruik van tape natuurlijk.
Eerlijk gezegd zou ik het doen,maar het is jouw bouw dus kunnen we enkel raad geven hierin.Je werk is net en ziet er goed uit,bout kopjes aangestipt ja hoor dat is goed bekeken.
 
Een mooie start van de schilderwerken, en strak puttywerk ;)
 
Mooi begin; ik ben blij dat de primer goed bevalt.
 
@Beyond: Thnx voor het compliment, bedoeling is om de schilderwerken in de goede richting te blijven houden tot het einde, :dry:

@Roy: Thnx, de primer bevalt heel erg goed zelfs. Blij dat ik je tip en raad opgevolgd heb aangaande deze primer, zo zie je nog maar eens dat je samen altijd slimmer bent dan alleen. Thnx voor deze goed raad copain.
 
Een prachtig model zeker de moeite om te volgen.Je hebt al serieuze werken tot nu toe om een strak resultaat te hebben.Maar als ik het zo zie komt dat dik in orde.Nog veel plezier met de bouw.
Marc S
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan