Hoofdsponsor

1/24 1963 Chevrolet Corvette C2 Stingray [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

Stef-70

Well-known member
Registered
Lid geworden
30 dec 2015
Berichten
139
Na wat getwijfeld te hebben tussen een 1957 Chevy Stepside Pick Up en 1963 C2 Stingray, geopteerd om deze te bouwen.
Bedoeling van deze build is om hem zo origineel mogelijk na te bouwen met respect voor het model waarvan er in het jaar '63 maar 10.594 gebouwd werden van de Coupe versie.
Dus geen flames of andere fratsen, maar OOB build met zoveel mogelijk oog voor detail en afwerking.
Ik zal bij deze build dan ook proberen om wat meer foto's te nemen tijdens het bouwen daar ik dat nogal geregeld eens durf vergeten.
Zoals voorheen al gemeld zijn opmerkingen en tips altijd welkom zodoende eruit te kunnen leren ;)
Dan nu maar een paar fotootjes van het nieuwe speeltje.

Box-Art
attachment.jpg

Deze kan gebouwd worden in 3 verschillende versies, maar ik ga opteren voor het originele dus geen Custom of Drag-Version, enige jammere is dat ik bij de originele build de Big Block er niet zal kunnen in leggen.
attachment.jpg

De Sprues, wel al gemerkt dat er behoorlijk wat vijl en schuurwerk aan te pas zal komen om alles netjes en strak te krijgen
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En tot slot de Fish Tail Body.
attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dit is hem, dus weeral wat te doen de komende weekendjes :D :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah een split window voor mij de mooiste Corvette die er is.
 
spijtig dat je niet voor de big block gaat, maar ik ga toch volgen
 
@Ron: Inderdaad een van de mooiste Corvettes alhoewel de C3 er ook wel mag wezen in mijn ogen.

@Beyond: Ga mijn uiterste best doen om er een schoon machien van te maken.

@Jordic: Ben er nog niet helemaal van overtuigd of ik het Big Block ga gebruiken of niet, zit nog in een tweestrijd, omdat ik voor het Big Block een open motorkap moet gebruiken.
 
O jee wat een flash, veel succes daarmee. Je weet dat ik deze op de voet ga volgen :)

En he, het is maar level 2 dus een vrij eenvoudige kit :8
 
Wow een van de favoriete wagens op mijn lijst,veel plezier ermee en geniet van het bouwen Stef ;)
 
@Roy: Zeg wel, flash bij de vleet, maar goed dat ik wat nieuw materiaal heb bijgekocht. Dat je deze met op de voet gaat volgen had ik wel gedacht mag zelfs met een kritisch oog zijn. Bij een eenvoudige kit kan je het jezelf natuurlijk ook zo moeilijk maken als je zelf wil he, :D ;)

@Doomwad: Deze build was voor mij ook echt wel een hebbedingetje, plezier zal ik er zeker aan beleven, ( hoop ik ;) )
 
Laatst bewerkt:
Prachtig er komt terug wat leven in de autobrouwerij
Deze prachtige auto met de split hebben ze maar 1 jaar gebouwd , waarom het was een zeer moeilijke auto om in achteruit te kijken naar het schijnt zeer gevaarlijk ook zag je bijna niemand achter je rijden ( heb ik me laten wijsmaken op Discovery channel daar heeft daar zo een reeks gelopen over dream cars en daar kwam dat ter sprake .
Niettemin een pracht van een auto en de overblijvende split zijn enorm veel geld waard in America he
 
Dat is inderdaad de reden dat ze in 1964 de splitsing hebben verwijderd.

Niet alleen in de VS zijn deze veel geld waard, ook en vooral in Europa. Deze behoren tot de meest begeerlijke Corvettes geproduceerd. Persoonlijk vind ik van de C2-serie (1963-1967) de convertible nét iets mooier (en dan liefst die met sidepipes) maar de 1963 coupé is een mooie tweede.
 
Veel succes Stef, ik ben nu al benieuwd naar het resultaat... :) ik ga zeker ook het verslag volgen...
En om alle anderen bij te treden, Corvette is echt een pracht van een auto, eender welk model door de jaren heen...

Groetjes,
Kurt
 
Ik denk dat dit een ideaal model is om je toch al niet lage niveau nog hoger te trekken. Veel flash betekent veel oefenmateriaal om het strak te krijgen.

Verder viel me nu de titel op. Als je het echt goed wilt zeggen, zou je het onderwerp "1963 Corvette Sting Ray" moeten noemen. Ik zie dat het ook op de doos fout staat, dus het is je niet kwalijk te nemen. De tweede generatie Corvettes (C2, gebouwd van 1963 tot en met 1967) wordt Sting Ray genoemd, de derde generatie (C3, gebouwd vanaf 1968) Stingray. Het geneuzel terzijde, moet je natuurlijk helemaal zelf weten hoe je het schrijft :D
 
Een originele split Corvette, ééntje om te volgen!
Veel succes.
 
Veel plezier met deze beauty.
 
Moooi moooi deze Vette ik kan me nog herinneren ik was nog ne jonge gast en het autosalon was voor mij een openbaring daar leefde je als kind naar toe dat was als de Efteling voor jongens
En daar stond hij dan een studie van een Vette de echte " Maco Shark " ik zie hem nog zo voor mij staan in die speciale kleur dat vergeet ik nooit
Ik heb altijd de Corvette 1 van mijn lievelingen gevonden
Marc
 
Hey Marc, dan mag jij je gelukkig prijzen dat je deze beauty in real hebt mogen aanschouwen, aangezien dat hij volgens mij meer en meer een zeldzaamheid begint te worden, moet je al geluk hebben hem dezer dagen nog eens ergens te kunnen zien.
 
ja Stef hij staat gewoon in mijn geheugen gegrift in die speciale kleuren zoals een echte haai de buik was zilverachtig overlopend nar een groenachtig blauw
 
attachment.jpg

Deze staat momenteel te pronken bij Oldtimerfarm te Aalter, niet helemaal dezelfde, maar toch close...
Daar is vrije ingang, kan je hem zelf aanschouwen, of via hun site kan je een massa detailfoto's van de wagen in een zip-file downloaden, is misschien ook al handig als referentie voor bepaalde details...

Groetjes,
Kurt
 
Eindelijk nog eens wat tijd gevonden om aan de vette verder te bouwen, veel is het niet maar toch beter dan niets.
Over de pasvormen van deze AMT kit ben ik niet te spreken, ontzettend veel flash en sinkholes, heb nog maar 4 stukjes moeten kleven
en de tube puty is er al aan te pas moeten komen, dat beloofd voor de rest van de kit vrees ik.

Deze stukjes moesten in de chassis gekleefd worden alvorens hem te spuiten zodat ze dezelfde kleur hebben, nadien moeten de assen erdoor komen.
Ziehier de perfecte pasvorm die ik bedoelde:

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Na een beetje kunst en vliegwerk met de tube puty, vijl en schuurpapier dit resultaat verkregen, ziet er al stukken beter uit vind ik,

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan