Hoofdsponsor

1/24 1937 Ford Pickup [WIP]

Schaal 1/24 - 1/25

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.323
Met dit model ben ik al even bezig en is een projectje als ik niet verder of zin heb om de andere projectjes te doen.

Daar ik een liefhebber ben van OOTB bouwen ben ik al aardig gevorderd aan het model.

De doos,
_57.jpg

En de vorderingen met de hulp van mijn maatje,
ea1b4b3abb18718516f7fad4d5c331c9.png

Gestart met de gril, ik kreeg het idiote idee om de ruimte tussen de spijlen open te maken en dit is gebeurd door middel van een panelscriber en de achterzijde weg te frezen met de Proxxon dit alles heeft een paar uurtjes vrije tijd gekost.
Het ziet er nu een beetje rommelig uit maar als alle chroom eraf is moet het strak zijn.
DSC_1172.jpg

Toen het onderdeel waar de gril invalt aangepakt
DSC_1166.jpg

De koplampen even goed gekriebeld met een bolle frees om ze zo dun mogelijk te maken.
DSC_1175.jpg

De motorkap en zijschermen een stuk dunner geschuurd zodat het een klein beetje op schaal is en de louvres open gemaakt, de motor is ook gedeeltelijk klaar en hier is niets aan gedaan :)
DSC_1168.jpg
 
een topic dat ik ga volgen, helemaal mijn ding :D
 
Ron, dat is een mooi hulpje dat je daar hebt :laugh: ;)

De auto ziet er ook niet slecht uit, ben benieuwd hij uiteindelijk wordt..
Wordt het een nieuwe uitvoering? Of een afgeleefde??

De gril ziet er zeer breekbaar uit, maar zal wel mooier ogen eens hij op de wagen staat, een hels werkje, maar de moeite waard lijkt mij ;)
 
Die pick-ups hebben toch iets aparts hé. Je hebt er een volger bij.
 
helemaal mijn ding :D

Nee hoor is mijn ding :laugh:

Beyond de koplampen verraden het al een beetje welke kant het opgaat ;)
Dus een barnfind zoiets als mijn busje, alleen probeer ik iets verder gaan met de verwering wat meer roest maar ook geen echte roestbak (hoop ik)
 
Vlug me er nog even tussen wringen,alvast veel succes hiermee al een idee hoe je deze gaat presenteren. ..
 
Inderdaad Erwin ik zelf ook gek op die pickups, als ik het geld ervoor had dan stond er hier een voor de deur.

Erwin je poste gelijk met mij hahaha maar word dus een barnfind en een stapje verder met de afwerking dan het busje.
 
Laatst bewerkt:
ga ik zeker volgen altijd leuk zo ne ouwe Amerikaan !
 
Succes ,Ron ,zo te zien zal je , je handen vol hebben met dit projectje (kwaliteit), maar jou kennende zal je dit wel weer goed oplossen ;)
 
Zowaar op Ebay voor een prikkie zijn broertje kunnen kopen dus nog een `37 Ford Pickup maar dan de kale uitvoering zonder extra opties.
Dus het word een duo build de ene origineel en de andere ook origineel :O

Dusssssssssssss!!!
e63cb072a9353dd1183be214a4c6709d.jpg

Na de eerste werkzaamheden een nette chop.
DSC_1176.jpg

Maar niet laag genoeg naar mijn zin dus nog een stukje eraf :)
DSC_1180.jpg

DSC_1181.jpg

En altijd kom je een stukje plastic te kort :)
DSC_1179.jpg
 
Zo`n topchop is niet echt moeilijk maar wel veel werk om het weer goed te krijgen en voordat de de slijptol erin gaat eerst goed inschatten waar je precies gaat zagen om zo min mogelijk werk achteraf te hebben, in mijn geval is dit een een simpele ingreep omdat alles redelijk recht is en een kleine cabine.

Eerst heb ik de naad opgevuld door middel van plastic strip met veel lijm zodat het plastic goed zacht word en een geheel word met het dak.
Een dag goed laten drogen en toen alles goed vlak geschuurd, nadat dit is gedaan heb ik over het ingevulde stuk een lik zwart geschilderd.
DSC_1184.jpg

Na de droging weer geschuurd zodat zichtbaar word waar er putty nodig is want die gebieden zijn dus zwart gebleven.
DSC_1185.jpg

Toen het chassis het aangepakt om deze te verlagen door middel van een 3,2 mm strip, hij kon alsnog lager maar wilde hem niet into the weeds hebben oftewel zodat hij bijna op de grond hang :)
Dus weer op de tactische plaatsen de zaag erin.
DSC_1183.jpg

DSC_1186.jpg

Volgende stap het chassis netjes afwerken.
 
Zo Ron u doe jij me met de mond open zitten zeg,mooie verbouwing zeg ik maar en ik hou wel van dergelijke aanpak,veel plezier nog bij deze.
 
leuke chop en wel een goed idee om met de zwarte verf te werken.Dit heb ik niet gedaan met de Merc maar had me wel wat schuur en vulwerk kunnen besparen.
In elk geval ben je al goed op weg en ik kijk uit naar het vervolg.

groetjes,

Yannick
 
Mooie chop Ron.
Krijg ook al zin om zoiets eens te doen.
 
Mooie vorderingen leuk dat je af en toe wat hulp krijgt van je nieuwe medewerker...😜
 
Ik zit een beetje in een modelbouw dip maar er is nog wel wat werk verricht :)

Al het grove werk aan Ford nummer twee is gedaan, maar ik zit wel te denken om het bakje een stuk in te korten want vind hem nu vrij lang overkomen.

DSC_1189.jpg

En nog een gezellig naast/voor elkaar.
DSC_1191.jpg
 
Inderdaad misschien beter wat inkorten, het lijkt me niet zo mooi zo lang.
 
Mijn vriendin zei wat anders, maar inderdaad er mag een cm tussenuit dus de slijptol mag er weer in.
 
Ziet er goed uit.
Anders moet je de achteras een beetje meer naar achter plaatsen.
Geeft ook meteen een ander zicht.
 
Dat kan wel maar dan moet het chassis verlengd worden, dus kan ik beter het bakje inkorten stukken minder werk ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan