Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Persoonlijk vind ik het gras ook te hoog; zeker als dit Normandië moet voorstellen. Ik heb daar nog nooit zo hoog gras gezien temeer doordat de in onze streken normaal voorkomende grassoorten meestal zo hoog niet worden.
Afrikaans gras kan dit wel en bij ons hebben we ook soorten waarvan de bloeiende stengels redelijk hoog kunnen worden maar dat zijn dan enkel de bloemstengels en het gras zelf niet.

Als je verslagen leest van gevechten in Normandie dan zal je wel af en toe lezen dat de soldaten door akkers dienden te trekken waarvan de gewassen reeds tot het middel of iets hoger reikten. Dit gaf een vals gevoel van veiligheid want de Duitsers schoten hun kogels meestal tot op heuphoogte van de vijand. Vooral de Engelsen hebben hier mee te maken gehad in de streek rond Caen waar er geen bocage is.
De Amerikanen hadden te maken met de bocage; de "battle of the hedgerows".
 
Ik sluit me aan bij de vorige beantwoorders maar ik wacht nog even af wat Pascal uit z'n hoed zal toveren.
 
Bij nader inzien moet ik mij bij de vorige sprekers aansluiten qua graslengte betreft.
 
OK jongens boodschap begrepen en heb er meer afgedaan dan ik eerst wilde met dit resultaat .
Wel niet met het grasmachine van Ron :nowink: maar met nagelknipper om niet te veel ineens te verwijderen wat een werkje was met dit als resultaat .
De haag is niet af he'

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De hoogte van het gras vind ik beter dan voorheen, enkel is het hier en daar iets te recht afgeknipt.
Probeer eens met een klein schaartje wat schuiner te knippen, je schaartje mag je bijna verticaal houden tijdens de knipbeurt ;)
Gewoon mijn 2 centjes hé ;)
 
Ik vind het weer , ja hoe moet ik me uitdrukken ? , fantastisch , geweldig
Marc
 
ok Xavier Ik zal proberen maar ben geen coiffeur he makker :wacko: :unsure: :$ :D

bedankt Marc
 
Persoonlijk vind ik deze hoogte beter geslaagd.
Voor de rest is het steeds weer uitkijken naar je updates!!
 
Pascal, de hoogte van het gras mag afnemen naarmate het dichter bij de weg staat.
In realiteit zal de muur bescherming geven tegen regen en wind en zal het gras dat dichter bij de muur staat dus beter groeien.
Het verkeer op de weg, hoe weinig ook, zal de groei hinderen.

Tevens heb ik nu de indruk dat de groei van het gras letterlijk de weg volgt m.a.w. de lijn is te recht. Wat laag gras dat hier en daar slechts 1 of 2 millimeter uitgolft over de weg zal die rechte lijn breken. Voeg daar nog enkele losse plukken aan toe en realiteit troef.

Wat betreft plaatsing in tijd: Normandië, kort na de landing, droog,warm, veel stof, je mag de schoenen van de soldaat wat meer bestoffen en in het algemeen mag zijn kleding en uitrusting nog matter zijn.

Grtz
Erwin.
 
Toffe vorderingen Pascal !

Gras ziet er goed uit zo, bijkomende tips heb je ook al binnen... heb ik er ook nog één of twee :
Onderaan de graspollen mag het iets geelbruin worden. Kan met airbrush of kwast.
Over de toppen van het gras door middel van drybrush een lichtere tint groen dan de sprieten zelf
geeft het idee van groeiend gras (verse uiteinden zegmaar).

"Kort na de landing".... ik las in de reacties over warm en stoffig, maar volgens mij was het toen niet zo warm en stoffig.
Heb gegoogled op "weather in normandy june 1944" en vond op een forum een interessante link.
Volg deze link en men kan dan de neerslag in Frankrijk bekijken per dag. (zelf de datum aanpassen en dan klik op "Changer de date")
Aan de linkerkant kun je bij "Paramètres" ook het temperatuur overzicht kiezen.

Happy Diorama Building :D
 
Ok mannen ga er zeker rekening mee houden maar ben nog niet zo ver omdat er nog moet gesneden en geknipt worden in de begroeing zoals je kan zien en als ik klaar ben met struiken werk ik het gras verder af met jullie info en tips .
Xavier heb al wat geknipt op uw manier en het werkt.
Peter: bedankt man want had er al naar gezocht en jij heeft het gevonden wat toch voor iedereen van belang is en dat is het weer in die periode.
Alleen ben ik niet mee en vraag mij af of het blauwe regen is of bewolkt en dat komt omdat mijn frans slecht is en met vertaler lukt het niet.
dus als iemand aan de weerkaarten uit kan en dit zou willen verklaren zou dit een grote hulp zijn (alvast bedankt).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal, die 'blauwe' kaart geeft de neerslag aan in mm per dag.
De 'geel/rode' kaarten geven de min. en max. temperaturen aan.
 
Al bij al is het leren door te doen ,en zover ik kan beoordelen is het al een fijn stukje dio ,natuurlijk is er altijd iets aan te verbeteren en dat komt dan ook wel heel goed in orde Pascal je bent creatief ingesteld....ik ben benieuwd naar het verdere verloop.
 
Het meeste van zulke foto's is dat het allemaal blinkend overkomt door de flits te gebruiken , ik heb al opgemerkt dat in het gewone daglicht en door de ogen gezien nog helemaal anders uitpakt en het toch nog realistischer overkomt .
Kledij ook van de figuren dat blijkt altijd blinkend te zijn
Voor mij is dit weer een schot in de roos voor onze Pascal doe rustig verder dan kunnen wij rustig verder genieten
marc
 
klopt wel Marc en ben geen goed fotograaf .

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Je mag gerust zijn Pascal...vele zullen het u niet nadoen....zo in detail alles weergeven..(je prikkelt de verbeelding en dat is wat telt )ik zelf heb daar geen oog voor ..als ik bouw is het model dat mijn interesse heeft..
 
Mooi gedaan die bomen heel interessant,gebruik je hier echte bladeren of papier ...
 
Ik vind dit stukje natuur goed geslaagd Pascal. Kan het zijn dat je met een flits gefotografeerd hebt ? Ik denk het omdat de groentonen nogal fel overkomen. Je bent wel héél geduldig man !
 
Vol bewondering en weten wat Pascal al heeft gemaakt ,is dit zo een stukje modelbouw waarvan ik moet likkenbaarden..het doet me denken aan de handwerken van een Matroos die een schip in een fles maakt gedurende de reis..echt goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan