Hoofdsponsor

1/35 Kratz Ukraine tractor van Tacom [wip]

Ziet er al strak gespoten uit Aris en altijd wel prettig als de eerste kleur er op zit :)
 
ja knap gespoten hey Aris tegenover de eerste x dat ik u leerde kennen zit toch een hemelsbreed verschil gij hebt het werkelijk goed te pakken hoor
Marc
 
Als het mogelijk was Aris, zou ik in jouw topic elke update liken, zo geweldig vind ik dit alles. Ik ben niet te luidruchtig aanwezig hier omdat ik geen kaas gegeten heb van hetgene waarmee jij nu bezig bent, maar ik geniet stil van wat er telkens te zien is. Mooi om te zien dat er zoveel passie bij komt kijken !
 
Lijkt me niet makkelijk om alles dekkend te spuiten. Doe je dat eerst met een borstel en dan spuiten om een egale laag te krijgen?
 
Iedereen dank voor de complimenten, doet mij deugd om te lezen.
Phylipson, je vraag alles is gespoten. 2 dunne laagjes Vallejo primer, daarna afgewerkt met een aantal dunne laagjes en dat "noemen ze mist spuiten" met een hele lage druk, om de Ammo verf er dekkend op te krijgen.
Eerlijk gezegd, eigenlijk afkijken wat een aantal vaklui op deze site laten zijn en het zelf toepassen.
 
mooi en blijf volgen in stilte grt.
 
Vrienden ik ben bezig met leven in te blazen in mijn kits die in de kast zijn beland.

Deze is de volgende, die ik ga afwerken.

(De oplegger heb ik 1,5 jaar niets aan gedaan.
Stap 1.. Op de oplegger de decals plaatsen en verweren.)


Stap 2... De Truck.

Stap 2 is het eerste nieuwe begin, documentatie erbij, foto's gezocht. En ik weet weer waar ik vast liep. Dat was de motorkleur.
Ik heb gezocht in het Russisch en andere talen op verschillende, zoektermen, met als idee de motorkleur.

Er volgen nog een aantal foto's, met heel veel motoren uit dezelfde fabriek. Ik laat even een impressie zien.

Is de motor grijs gespoten of een metallic of een crhome of een metal. Wel vind ik op een Russische modelbouw site moet de motor en uitlaat hetzelfde zijn als de begin kleur Zilver van Vallejo...
https://www.dishmodels.ru/gshow.htm?p=2247

Mijn vraag, welke kleur zal ik kiezen?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Niet verder vertellen, heb ik ook nodig bij de volgende Kraz
 
Aris heb je een Russische vertaling nodig vraag het hier aan Vanja die kan Russisch
Nu ik denk zover ik kan zien het zilver aanhouden
Marc
 
Afgaande op de foto's van die Russische site dan zal ik voor die kleur gaan Vallejo zilver.
 
Zo ik op de foto's kan zien is dit zilver kleur een soort hitte bestendige beschermingslaag zilver van kleur
 
Ron en Coachke, dank voor de hulp, ik ga het zilver gebruiken. Als hittebescherming klopt het weer met mijn idee, dat er geen overmatige bling toegevoegd is, door het oostblok.
De raad om Vanja te vragen hou ik in de gaten. Ik in dit geval heb via Google Translate alles vertaald, wat rondom de motor als tekst stond. Vandaar dat ik al enigszins het zilver gevonden had.
 
Waarom even in de kast gezet? is simpel. Ik liep vast bij de cabine en de zetels.

Bezig met de cabine. Front en ruiten gekleefd en afgeplakt met Tamya tape.
De bij-rijder-bank moet geplaatst worden op hele kleine stukjes driehoekjes. Te zien bij de middelste drager op de foto en een soort van "zwevend". Dat blijft echt niet zitten. Zo moeten de de 2 eind stukken ook. Daar heb ik onzichtbaar aan de voorkant bevestigingen aan gebracht, zodat het "zwevend" lijkt. Op de foto met de grote "Bankdragers" lijken ze nu te zweven...

De bestuurders zetel, zijn al 10 onderdelen, allemaal passingen van > 0,2 mm, Te zien op de foto, op de laatste 2 uit stekende puntjes, komt de zetel geleider en drager. en bedienings hendels.

Het dashbord, heel simpel, een kleur waar de Trekker in is gespoten, het is een leger voertuig, een houtlook ga ik niet te maken. Ook de knoppen en bediening een kleur gegeven en de dashbord decals geplaatst. (gebruikt windsor en newton, kowinsky -0001) [toch is het niet naar mijn zin]

Morgen het dashbord sealen met een blanke lak en aftapen.
De foto is het stukje cabine.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Loop even vast, de motor en uitlaat, had ik als eerste tussen de chassis balken moeten plaatsen.


attachment.jpg attachment.jpg

Op dat moment geen idee hoe in een kleur te brengen, Daar ben ik nu wel. Het chassis is gereed en de motor moet erin...

Als je goed kijkt de hele motor hangt aan 2 dunne pennetjes. En het schoepenrad in de radiator.

Vind ik echt een fout inde kit
 
Nette start aan de cabine. Wat de inbouw van de motor betreft iets handiger was wel leuk geweest.
 
Benieuwd naar de afwerking van het motorblokje Aris.
 
Ron en Guy dank voor het bericht.

De inbouw van het blok, heb ik de twee pennetjes verder niet meer gebruikt. door de druk van het chassis, werd tijdens het drogen het blok weg geperst. Fit heb ik nu ondervangen door, onder de passing op het chassis een stuk spreu te plaatsen, waar de motor op komt te liggen. Zodat ik niet de chassis balken iets uit elkaar hoef te buigen. Dit is een rustige stand en de motor gleed gewoon op zijn plaats. Horizontaal gebracht met de cardanas. Is eigenlijk de bevestiging hetzelfde alleen nu 3 mm lager, ipv in het carter nu onder het carter. De bevestiging is onzichtbaar op de foto's, ook met draaien en kantelen verdwijnt hij onzichtbaar. Deze is op de foto iets vervormd, maar de vooras en de verdikking op de uitlaatgas verzamel pijp, liggen boven elkaar. En daar in het carter zit de plaatsing.

Wonderwel ging nu de uitlaat er ook in 1 geheel in, ik had al gepland deze door midden te zagen. Was nu niet nodig. De bevestiging is in de Turbo, of hoe je het noemt. Meer bevestigingspunten heeft die niet. Om die verder geheel los te laten, vond ik ook te ver gaan, dus waar hij zelf op de juiste plaats tegen een diesel tank aan kwam, een klein beetje lijm er tussen gedaan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De motorkap bestaat uit 10 delen, daar war een Revel kit deze compleet levert. De afgeplakte ramen zijn de cabine, waar de breder uit lopende delen van de motorkap hun passing moesten verkrijgen. Lijkt de breder uit een lopende vorm te kloppen. (Een mal had wel handig geweest)
(In het midden van de grille komt nog een stukje PE)

attachment.jpg


Nu het laatste ik gebruik Ammo verf, een van de zaken is, ik moet de banden spuiten. Eerst in de primer, en gespoten met Ammo-Mig Rubber Tires, kleur 039.
Wat is hier de ellende, de wielen die op de aanhanger komen zijn de2 met de velgen erin. Na 1,5 jaar drogen,rolden die langs een sigaret. Direct alle tabak aan de banden. Dus gereinigd, en opnieuw gespoten met alle anderen en 48 uur drogen en alles in de matte vernis. dat heeft 4 dagen gedroogd. De banden kleven nu nog steeds, de matte vernis is wel droog maar heeft de glans niet weg genomen. En zowel de banden en de plastic velgen kleven nog steeds. (Deze moeten ijn een andere kleur en zijn inmiddels gereinigd)
Misschien straks handig om pigmenten te plaatsen, maar nu kleven ze aan alle losse onderdelen, maar ook schuurstof blijft eraan kleven. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is. (Dezelfde kleur uit een ander flesje heeft dezelfde nare eigenschappen) De primer eronder is afwisselend van verschillende merken.
Zie de foto's welk een klevende liefde..

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals je ziet met een aantal honden en katten in huis, wordt het lastig om de banden "steriel" te houden
 
Laatst bewerkt:
amai wat een gedoe maar word netjes opgelost en sta daar steeds van te kijken knap hoor grt.
 
Pascal. dank voor het compliment

De cabine is afgewerkt, de binnenzijde is helemaal gereed en in kleur. Ik heb geen foto, meer gemaakt voordat het dak erop ging. Dus een foto is even niet beschikbaar. Wat de volgende stap was,het plaatsen van de cabine. Deze moest ik verticaal laten zakken over de motor. Kantelen en schuiven, lukt ook niet omdat er geen ruimte achter de cabine is. dat heb ik dan maar gedaan op de manier van uit elkaar buigen en hopen dat er niets breekt. Met als resultaat dat ik op diverse plaatsen de lak moet herstellen.

attachment.jpg

Dan het volgende uitgestelde probleem. De ruitenwisser sproeiers. Die zijn op een frame geplaatst en horen eraf gesneden te worden. Ik had mij nog bedacht een beetje sjoemelen met een drupje lijm, toch aan begonnen. De plaatsingsplek was bepaald door een kleine inkeping. Met een nieuw scheermes, losgesneden en het stukje bleef op het mes liggen door de snelheid. Ik praat nu over een taps toelopend bolletje, van ca 0,5 mm. Daarna de Pincet gebruikt die op de Ledendag bij het kado zat. Ik kan vertellen, ik grossier in verschillende pincetten. Maar met deze was het eenvoudig de sproeier op pakken en op de daar voor bestemde plaats deponeren. Om het goed te krijgen de ander ook zo geplaatst. Gelukt in 1 keer!
attachment.jpg

attachment.jpg

De truck is nu gereed, behalve kleine delen zoals handvatten. Nu gereed om in kleur te spuiten.

Voordat ik aan de foto's van het geheel begin, bekijk de eerste 2 even goed. Van af de as, zit het wiel bevestigd met een kogelgewricht. Bij de achter wielen nog eens een extra lange as.

Er komen na de eerste 2 een aantal van de opbouw en dan een aantal, waarbij ik het niet kon laten om de maximale beweging in de wielen, of het kantelen van de wielen te laten zien.
Bij films in ruw terrein, is ook te zien dat de wielen dit kunnen, tijdens de bouw had ik het wel verwacht, maar niet zo'n heftig effect verwacht.


attachment.jpg

attachment.jpg


1 attachment.jpg

2 attachment.jpg

3 attachment.jpg

5 attachment.jpg

7 attachment.jpg

0 attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan