Hoofdsponsor

1/72 MiG-29A "Fulcrum" [DONE]

@Pascal,Wouter en Silenoz..bedankt voor de comments!!
We zijn weer wat gevorderd,hij begint al vorm te krijgen en heb een primerlaag aangebracht..

attachment.jpg

De volgende stap heb ik de bekabeling van het landingsgestel in de buik een kleurtje gegeven,dit deed ik vooraleer ik de straalkokers(of hoe dat ook heet.. :$ ) monteer,zo had ik meer ruimte voor het schilderwerk.

attachment.jpg

Eerst heb ik een dunne licht grijze laag aaangebracht,vervolgens een zeer verdunde laag zwart en daarna de kleine verticale latjes opgelicht met ijzerkleur en wit.

attachment.jpg

Alsook de bekabeling een kleurtje gegeven..

attachment.jpg

Daarna de straalkokers gemonteerd en zoals je ziet passen deze niet echt mooi aan...

attachment.jpg

attachment.jpg

Ondertussen heb ik de naden geplamuurd..nog opschuren en we kunnen verder..

De straalmotoren heb hun basislaag ook gekregen,er was burn metal voorgeschreven,heb 20% ijzerkleur met 80% burnt umber gemengd..

attachment.jpg

Tot de volgende ,

Grtz yves,
 
straalkokers mag je gewoon luchtinlaten noemen, mooie basislaag op de uitlaten, ga je hier nog verder mee?
 
straalkokers mag je gewoon luchtinlaten noemen, mooie basislaag op de uitlaten, ga je hier nog verder mee?

Bedankt voor de rechtzetting,de uitlaten krijgen nog een kleine verwering aan de uiteinden..misschien de lameelen nog wat uitlijnen zodat deze beter tot hun recht komen..

Grtz yves,
 
Ik volg met interesse, zelf ook aan het rondkijken naar een goede manier om de uitlaten van mijn Tu-160 en Su-34 te schilderen...
 
Waww verschiet hier echt super mooi interieur voor deze jongen😉 dit niveau volhouden Yves en deze jongen zal zeker scoren op de beurzen...😈
 
Laatst bewerkt:
@Silenoz:Bedankt voor de interesse hooop dat ik nog kan bijdragen bij uw zoektocht...!
@Danny: Ola nu doede mij wel blozen zenne makker..en dan dijen druk..??

Grtz yves,
 
boeiend in ieder geval met mooi resultaat nog steeds grt
 
Yves niet slecht zeker als je het niet gewend bent om straaljagers te maken nu een tipje van Alclad hebben ze mooie metaalkleuren zeker dat burnt metal en alle diverse metalen , nu moet je niet wachten tot een beurs ( als je het wil kopen he ) maar Steven met zijn knap winkeltje of bij artobi in Katelijne waver die heeft alles als je iets dringend nodig enorme winkel en heeft denkelijk alle merken van verf binnen is maar een tip hoor
Marc
 
@Pascal:Blij dat boeiend is,en met resultaat.
@Coachke/ Bedankt makker,eveneens voor de tip,maar Alclad komt hier nog nie echt van pas omdat de metaallook bij dit en mijn volgende niet van toepassing is,heb nog wel een P51 Mustang in mijn stash waar dat dan weer zeer aan te raden valt...!

Alsnog een kleine update van de spuitwerken..
De boven alsook de onderlaag hebben hun uiteindelijke basiskleur gekregen..

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan klaar voor de camolaag...en aangebracht!

attachment.jpg

attachment.jpg

Met als resultaat..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende,

Grtz yves,
 
die bouw gaat vlotjes
ik vind je instrumentenpaneel trouwens super mooi gedetaileerd op deze schaal
 
oeh, die camo lijkt me niet dat eerlijk gezegd. Persoonlijk vind ik het lastig afplakken met kneedgum en dergelijke, gewoon omdat je je gevoel van proportie kwijtspeelt. Maar oefening baart kunst, en je kan achteraf nog steeds corrigeren

Maar ik zou je toch aanraden om te werken met worstjes, en zo de camo af te lopen in plaats van je manier die je nu gevolgd hebt...

Op mijn Type 74 heb ik als volgt gewerkt om de camo af te boorden:

basiskleuren:

attachment.jpg

attachment.jpg

Bij het maken van de worstjes bepaalt je diameter een beetje de hardheid van de overgang tussen de kleuren, en steeds haaks op je worstje spuiten (klinkt raar, ik weet het), nooit ernaar toe, omdat de verf zich dan in de overhang opbouwt. Ik heb bij deze niet meer verder opgevuld, omdat de worstjes redelijk breed waren en ik eerst de randen kon spuiten en daarna het midden inkleuren. Indien je het niet vertrouwt kan je nog een blad over de blutack leggen en dan voorzichtig insnijden (door je blad, maar niet door de blutack, want dan zit je in je model )(en ook niet met krantenpapier, anders lees je de krant op je model, want die inkt gaat eraf)

P1171584.jpg

even uit dit artikel gehaald: http://www.britmodeller.com/forums/...w-do-you-do-the-cammo-technique-with-blu-tac/

en na het spuiten van het derde kleur:

attachment.jpg

en idem voor de romp:

attachment.jpg

persoonlijk denk ik dat dit meer de overgang is die je nodig hebt tussen je kleuren.
 
@Silenoz: Oei, :unsure: ? Is het dan op het profiel van de camo of de overgang..? Heb gegoogled en er is een grote variateit omtrent het patroon,bovenop komt nog een grote decal te zitten alsook op de rugvleugels aan de binnenzijde..

Grtz yves,
 
vooral de overgang, en de vloeiendheid van de lijnen. Zelf ook eens opgezocht, en het lijkt alsof ie voor iedere show opnieuw gespoten werd, of er zijn tig toestellen met dit logo en in high en low visibility markeringen
 
vooral de overgang, en de vloeiendheid van de lijnen. Zelf ook eens opgezocht, en het lijkt alsof ie voor iedere show opnieuw gespoten werd, of er zijn tig toestellen met dit logo en in high en low visibility markeringen

Bedankt voor de snelle reactie Silenoz! want ik zit hier met mijne Blu Tack en airbrush in mijn handen want ben beginnen twijfelen en zoek nu ook een oplossing..of het zo laten ,of ingrijpen...!! :O :O

Grtz yves,
 
eerst eens testen op een stukje afval of een fles, zodat je ondervind hoe je best je overgangen kan verkrijgen, daarna kan je op je model eventueel een tweede keer proberen...
 
eerst eens testen op een stukje afval of een fles, zodat je ondervind hoe je best je overgangen kan verkrijgen, daarna kan je op je model eventueel een tweede keer proberen...

:(:(..domme vraag misschien (de haarlak methode kennende),is het nog mogelijk na een laag glossy vernis..?
Had misschien beter nog even gewacht..

Grtz yves,
 
normaal gezien wel, vernis is geen haarlak, het dient om te beschermen... enige nadeel is dat je extra laagjes legt, waardoor de verf dikker wordt en eventueel details verdwijnen...
 
Voila..! Herspoten en ingepakt..

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz yves,
 
Het resultaat...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz yves,
 
Eigenlijk ben ik heel benieuwd naar je eigen mening over voor en na?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan