Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Andere schaal Bouwverslag Sergal/Mantua Mississipi 1870 - Schaal 1:50[wip] - Pagina 9
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 130

Discussie: Bouwverslag Sergal/Mantua Mississipi 1870 - Schaal 1:50[wip]

Question

Voor het ogenblik al een poort en 4 kleine vensters geplaatst.

Echter, in de handleiding staat dat ik de (plastic) ruiten er met UHU HART op de vensters moet lijmen.
    De eerste uren leek dat prima, maar daarna kwamen ze allemaal los

Gevolg, vielen die plastic ruiten ook nog eens in de verse lijm en krijg ik ze niet meer proper.
    Geprobeerd met thinner en alcohol.

Nu gebruik ik Epoxy van 15 minuten om het plastic op de ramen de lijmen en dat gaat veel beter en ook properder.
    Wel eerst wat lijm aanbrengen en enkele minuten laten intrekken voor het plastic op zijn plaats te leggen.

Geen UHU HART meer voor mij. Ligt trouwens al in de vuilnisbak

Enkel nog iets vinden om die reeds gelijmde ruiten enigszins wat te reinigen, want het stuk plastic dat bij de kit zat is maar net voldoende.

Standaard

Jammer van de lijm , zelf heb ik UHU al jaren afgezworen, begrijp niet dat sommigen dit een super lijm vinden.
    De poort en ramen zien er verder netjes uit. de pvc folie kan je ook vinden in sommige knutsel/handwerk winkels, de meeste kans heb je waar ze materiaal verkopen om maquettes te maken.
    vgr Marc

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc w Bekijk bericht
    De pvc folie kan je ook vinden in sommige knutsel/handwerk winkels.
    vgr Marc
    Inderdaad Marc,
    Maar het probleem is dat alles al op zijn plaats gelijmd is en dat zou me nog veel meer werk bezorgen om alle stukken te reinigen.

Ik moet echter wel zeggen, dat het er op de foto's veel rampzaliger uitziet dan in werkelijkheid. Speciaal op mijn blog waar de foto's veel zuiverder worden weergegeven.

Standaard

Mijn idee: Waarom doet iedereen zo moeilijk over lijm, ik gebruik al jaren deze, of dezelfde soort lijm van Bison:

ik gebruik wel de "gewone" dus nooit de watervaste versies - deze is ook gemakkelijk te verwijderen met een vochtig doekje tijdens de lijmwerken.
    Zelfs metaal op hout lukt perfect voor kleine onderdelen met deze lijmen.

http://www.pattex.be/nl/producten/houtlijm/express.html
    Patrick

Zoals op de foto te zien, zijn alle deuren en vensters nu geplaatst.
    Er moeten nog wel zonneluiken bij geplaatst worden, maar dat zijn er zo veel dat ik dat liever wat tussendoor doe.

Cabines zijn ook al vastgelijmd op het dek.

Ondertussen ook begonnen met het beplanken van het tweede dek.
    Dit heb ik nodig om de plaats van de onderliggende trappen mooi te kunnen uitlijnen.

Toch alweer een stapje dichterbij bij het eindpunt

Arrow

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patrick_BE Bekijk bericht
    Mijn idee: Waarom doet iedereen zo moeilijk over lijm, ik gebruik al jaren deze, of dezelfde soort lijm van Bison:

ik gebruik wel de "gewone" dus nooit de watervaste versies - deze is ook gemakkelijk te verwijderen met een vochtig doekje tijdens de lijmwerken.
    Zelfs metaal op hout lukt perfect voor kleine onderdelen met deze lijmen.

http://www.pattex.be/nl/producten/houtlijm/express.html
    Patrick
    Ok Patrick, maar bedenk wel dat ik in Mexico woon en heb hier nog nooit Bison en/of Pattex in de winkels gezien. Kan wel zijn dat ze aanwezig zijn onder een andere naam. Dat gebeurt veel buiten Europa dat merknamen veranderen.
    Het maakt het voor mij enkel maar wat ingewikkelder
    Laatst gewijzigd door Belgicano; 06-12-17 om 18:18

Standaard

Mooie vorderingen, begint meer en meer op de boot te lijken die het worden moet.

Standaard

Dit is toch weer knap werk , en weet je wat ik nu zo leuk vind jij zit in Mexico en wij in de koude lage landen en toch kunnen we elkaars projecten zien en bewonderen
    tot eenvolgende
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Arrow

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik71 Bekijk bericht
    Mooie vorderingen, begint meer en meer op de boot te lijken die het worden moet.
    Dat is ook de bedoeling hé Erik
    Laatst gewijzigd door Belgicano; 07-12-17 om 17:51

Arrow

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coachke Bekijk bericht
    ...jij zit in Mexico en wij in de koude lage landen en toch kunnen we elkaars projecten zien en bewonderen...
    Mooi toch hé Marc. Internet is toch een mooie uitvinding

Probleem hier in Mexico is dat het moeilijk is om een degelijke winkel te vinden voor modelbouw. Bijna alles is via de VS.

Momenteel ben ik E-bay aan het afspeuren en heb deze gevonden per opbod; HMS VICTORY LORD NELSON WOODEN MODEL SHIP KIT 1:98 SC ART 776

Morgen loopt de veiling af en momenteel staat de prijs op 163.50 dollar. Ben benieuwd.

Groetjes

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten