Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Mississippi raderboot 1:80 van AL
Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 89

Discussie: Mississippi raderboot 1:80 van AL

Lightbulb Mississippi raderboot 1:80 van AL

Beste medebouwers,

Heb sinds kort ook deze mooie modelbouwsite ontdekt en mij gelijk aangemeld. Ben al een aantal maanden aktief op een Nederlandse brouwsite met een verslag van een Mississippi raderboot van AL in de schaal 1 : 80.
    Het gaat om deze boot:

Inmiddels heb ik ook een aantal foto's weten over te halen om een verkort verslag van de voortgang tot nu toe te geven. De boot is al over de helft en ik hoop dat het geen probleem is.

Groeten,
    Wim
    Laatst gewijzigd door wim500; 27-02-10 om 21:25

Standaard

Neen hoor, zeker geen probleem, ziet er een zeer mooi project uit, ik ben benieuwd naar het verslag en de vorderingen

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof niet dat we hier al eens een raderboot de revue hebben zien passeren.

Dit wordt uiteraard iets dat ik ga volgen.

Ik ben benieuwd.

Droop

Standaard

Hoi Wim.Heel goed dat je dit mooie project van je hier laat zien.

Blijven gewoon hartstikke mooie rivier schepen.

Ron.

Standaard

deze ga ik ooit zeker nog eens schratsen . ik vind het tog zo n mooie boot ik ga dit dus zeker volgen. wel ik deed het al op onze zuster forum .NL . in het geniep dan

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Laat de foto's maar komen

Standaard Verkort verslag van de Mississippi

Wat een reacties! Bedankt allemaal voor de belangstelling. Ik kom er nu niet meer onderuit om wat foto's te plaatsen . Een aantal kent het project al, zag al wat bekende namen op het forum .

In november vorig jaar ben ik met dit project begonnen om het gevoel van het bouwen weer terug te krijgen na enorm veel jaren van stilstand.

De foto's dan maar, daar gaat het tenslotte om.
    Ik heb meerdere foto's, indien iemand uit een bepaalde fase van de bouw nog een foto of meer foto's wil zien hoor ik het wel.

Het begin: de dekken

De wenteltrappen. Wie deze kit eens gemaakt heeft weet dat dit één van de lastigste onderdelen is. Vele kleine onderdelen die op 1 mm gedraaid vastzitten, dan railingen er tegen aan zetten die gedraaid moesten worden, etc, het was geen kwestie van één avond en klaar.

De aandrijving:

Deuren, luiken, etc geplaatst:

Het bovendek en de stuurhut:

Verdere afwerking bovendek en stuurhut:

Wenteltrappen geplaatst:

Verdere opbouw:

Huidige stand van zaken:

En nu nog meer hekken, railingen, schoorstenen, masten etc.
    Deze kit is voor iemand die net begint of weer wil beginnen zeer goed te doen trouwens.
    Laatst gewijzigd door wim500; 27-02-10 om 21:32

Banned

Standaard

Dag Wim,

Zeer mooie uitleg met bijhorende foto's. Ik heb dit altijd al zeer mooie schepen gevonden.
    Ooit wil ik er zelf eentje bouwen, maar dan niet uit een kit, maar volledig scratch. Ik moet alleen nog eens aan de plannen geraken.

Henny
    Gast

Standaard

Hoi Wim ,leuk om je hier ook tegen te komen , ook hier blijf ik je
    natuurlijk volgen .

Henny

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExSerCo Bekijk bericht
    Dag Wim,

Zeer mooie uitleg met bijhorende foto's. Ik heb dit altijd al zeer mooie schepen gevonden.
    Ooit wil ik er zelf eentje bouwen, maar dan niet uit een kit, maar volledig scratch. Ik moet alleen nog eens aan de plannen geraken.
    Dank je Dominiek, op de volgende site staan in ieder geval 2 tekeningen (tegen betaling) van raderboten: Plans . Heb er verder geen ervaring mee, ik weet niet of het wat is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henny Bekijk bericht
    Hoi Wim ,leuk om je hier ook tegen te komen , ook hier blijf ik je
    natuurlijk volgen .

Henny
    Hoi Henny, zag al meerdere namen voorbij komen, zoals Ron en Rinie. Het wereldje is niet erg groot .

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Mooi hoor, ik vind het er erg netjes uitzien

Je gaat wel als een speer zeg, dit op 6 maanden tijd!

Kan je misschien een link geven naar het bouwverslag op het andere forum?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michel Bekijk bericht
    Mooi hoor, ik vind het er erg netjes uitzien

Je gaat wel als een speer zeg, dit op 6 maanden tijd!

Kan je misschien een link geven naar het bouwverslag op het andere forum?
    Dank je Michel,

De link is Modelbrouwers.nl modelbouw :: Raderboot King of the Mississippi . Dat is iets uitgebreider dan bovenstaand verslag .

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Echt mooi hoor.

Met een beetje fantasie zie je al de pokerspelers en heren en dames van allerlei pluimage op de dekken flaneren.

Droop

Standaard

Mooi hoor Wim. Ik had je al een stukje gevolgd, maar helaas niet helemaal bij kunnen houden. Je maakt er wel wat moois van.

Verder wel een klein kritiek puntje. Denk eens na over de blauwe achtergrondjes in de raampjes. Volgens mij moet je daar toch wel iets mooiers mee kunnen doen.
    Ikzelf denk dan aan een soort van bakje er achter om wat ruimte te creeeren en dan dit aan de binnenkant zwart te schilderen of iets dergelijks. Dan oogt dit volgens mij toch weer iets mooier dan dat blauw.

Ik kan je nu natuurlijk weer lekker gaan volgen.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

@kurt
    Dank je en ik ga zo direct eens verder spitten bij de schepen.

@droop
    Ook bedankt.
    AL zet het ook in de context van de avonturen van Huckleberry Finn, dus dan kun je er wel beelden bij bedenken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door modelengeneer Bekijk bericht
    Mooi hoor Wim. Ik had je al een stukje gevolgd, maar helaas niet helemaal bij kunnen houden. Je maakt er wel wat moois van.

Verder wel een klein kritiek puntje. Denk eens na over de blauwe achtergrondjes in de raampjes. Volgens mij moet je daar toch wel iets mooiers mee kunnen doen.
    Ikzelf denk dan aan een soort van bakje er achter om wat ruimte te creeeren en dan dit aan de binnenkant zwart te schilderen of iets dergelijks. Dan oogt dit volgens mij toch weer iets mooier dan dat blauw.

Ik kan je nu natuurlijk weer lekker gaan volgen.
    Rik, ik begrijp helemaal wat je bedoelt.
    Kom er nu niet meer bij, het dek er boven zit al vast en de hekjes er voor zitten ook al vast, ik ga dan heel veel 'vernielen'. Heb al meerdere leermomenten achter de rug, die mee ik mee naar de bouw van een volgend schip (natuurlijk om daar ook weer leermomenten uit te halen ).
    Na jarenlang niets met hout gedaan te hebben was dit een mooi project om het gevoel weer te krijgen, dat lukt aardig, en nu de bouwbeschrijving meer loslaten en eigen ideeën inbrengen.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Spirit of Mississippi (door Pat)
    By dancooper in forum Houten Schepen
    Reacties: 29
    Laatste bericht: 10-10-09, 22:36
  2. Mississippi raderboot
    By Furioza in forum Afgewerkt project houten schepen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 14-06-09, 22:03

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op: