Hoofdsponsor

1/35 BTR-152 BREM renovatie project [wip]

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.301
Het slachtoffer is een model dat ik al ruim 15 jaar geleden heb gebouwd (toen er nog geen CM en 3D chips waren :)) en waar ik me minstens 10 jaar aan erger :angry: dus word het tijd om er iets aan te doen.

Before.
c0eff108db13aae5f1b760c8ef450ed3.jpg
Niks mee zullen jullie zeggen maar de kleur is totaal verkeerd :)
Dit is het risico als je van foto`s af werkt van een museum model wat opgeknapt is, de oorspronkelijke kleur is blauw dus word hij deze keer overgespoten in de juiste kleur.
Tevens pak ik gelijk nog enkele kleine dingen aan die niet correct zijn en zal ik het het gereedschapsrek aan de zijkant vevangen door een wat betere uitvoering, die er nu op zit is nog van een antieke Monogram kit.

After.

Na een uurtje in de Dasty te hebben gezwommen was hij weer als nieuw op wat reparatiewerk na :?
4c967f4f70512754fa0dedcebef4e16b.jpg

d905b88475640295fa8106a2af792427.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
veel plezier met de renovatie
 
Succes met de renovatiewerken die er gaan gebeuren.
Ik kijk uit naar de werkzaamheden en het resultaat.
 
Voertuig dat je weinig tegenkomt in de modelbouw wereld, niettegenstaande het intensief gebruikt werd.
Van welk merk is deze kit oorspronkelijk?
 
Erwin Ik dacht dat de basiskit van Skif was en de rest Evergreen :)
 
Word boeiend om te volgen,zoveel is zeker ;) succes ermee Ron.
 
Modelbouw naar mijn hart, restaureren in plaats van weg gooien ;)
Zo te zien was het al een serieuze ombouw, aan de evergreen te zien :D
Benieuwd naar het nieuw kleedje dat je deze zal geven...
 
Inderdaad Beyond het weleens leuk om een oudje weer nieuw leven in te blazen :)
Het zal zonde zijn geweest om deze in kliko te laten verdwijnen omdat de kleur niet goed was maar nu kan ik hem nog wat kleine aanpassingen geven om hem nog meer accuraat te krijgen.
 
Veel succes Ron ben benieuwd welk nieuw leven je deze jongen gaat geven al een idee in welke richting we moet denken...😉
 
Ben ook benieuwd wat je ervan gaat maken.
ik heb hier ook nog een aantal kits liggen van een rommelmarkt meegebracht om ooit eens te restaureren.
Succes met de restauratie Ron.
 
Danny ik heb nog geen idee welke kant het het uit gaat met de verwering het enigste wat vast staat is dat hij blauw word en al een aardige uitdaging word :)

Scalemarc bedankt en inderdaad af en toe een modelleke restaureren kan ook leuk zijn.

Famo ja ja ben druk bezig maar moet eens even foto`s hier plaatsen.
 
Weer een stapje verder.

De schutterspoortjes open geboord.
72c4e7385ea289ebf8a2793b4dbb3036.jpg

Een uitlaat eronder gezet dat was ook geen echte luxe :)
402a06a13e4cef3134410779d7d71609.jpg

Nog wat extra handels gemaakt voor van alles wat ??? en op de juiste plek gemonteerd
e1a788216166992f16b0000ff55c70f6.jpg

Nieuwe lasnaad gemaakt door middel van koperdraad eerst te verhitten zodat het wat zachter word en daarna met de pinvise een lasmotiefje erin gerold.
Bij de eerste versie vond ik dat de lasnaad iets te flauwe bochten had (foto 2) dit is iets verbeterd met de nieuwe lasnaad (foto3)
4094cf76dbdb87da7f357474ac06288b.jpg

Ook heb ik wat werk verricht aan de luiken van de bestuurder en bijrijder, hier heb ik een opstaande rand van pakweg 1,5 mm verwijderd zodat de luiken lager komen te liggen zodat ze niet zo dik lijken, me happy :)
 
Lasnaden maken van koperdraad is iets nieuws voor mij.
Kan je deze makkelijk bewerken als het verhit is? Of moet je nog steeds veel druk uitoefenen?
 
je moet ondanks de verhitting toch nog wel enig druk uitoefenen Beyond en niet teveel in een keer maken want anders voel je je vingers wel op de duur :)
Eerlijk gezegd heb ik zelf nog nooit iemand gezien die op deze manier lasnaden maak, dus misschien ben ik de enigste gek die dit ooit zo heeft gedaan :)
Volgende keer maar weer gewoon strechted spreu voor lasnaden gebruiken.
 
Hey,

Mooie vorderingen, en indd, lasnaden uit koperdraad is iets nieuws..... :)
Er moet altijd ene de eerste zijn om iets uit te proberen. Lijkt me wel geslaagd zo te zien. ;)
 
Swaken dit is 15 jaar geleden gedaan die koperen lasnaden en niet echt een succes, als ik het over( wat niet gebeurd uit nostalgische redenen) zal doen dan gewoon de ouderwetse spreu methode :)
 
Ron dat is nog zo gek niet, (Tip) voor mijn boten gebruik ik hiervoor dunne zachte soldeerdraad, dat metaal kun je beter boetseren.
 
Dat is zeker een goede tip scalemarc, toentertijd niet aan gedacht en zal er vandaag de dag ook niet aan gedacht hebben
 
Graag gedaan Ron, je kan soldeertin ook gebruiken om leidingen aan motoren en dergelijke te maken.
Grtz
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan