Hoofdsponsor

Anders / onbekend Rat de Bibilotheque [DONE]

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.312
Mijn nieuwe buste waar ik binnenkort aan gaat beginnen.
De buste is van Nemrod en strak gegoten met veel detail, dus moet een feestje zijn om deze te schilderen :)

Uiteraard nog niet veel aan gedaan behalve een primer laagje gegeven met Humbroll

850eb20a9af47d7f03733d41ff198c00.jpg

En de volgende staat al in de primer maar hier moet nog wat werk aan gedaan worden zoal het haar beter laten aansluiten op het lichaam.
dcb1aa7b1c0f4a000faed8a50a278aad.jpg
 
Speciale buste, die bibrat :laugh:
Hoewel ik eerder benieuwd ben naar de buste van Daenerys ;)
 
Ik kom erbij op het bankje zitten.
De bibrat wordt iets waar je je kunt op uitleven, Daenerys een uitdaging.
Ik vind het een mooie figuur maar heb ze nog nooit mooi geschilderd gezien, persoonlijk vind ik zelfs de boxart maar slappekes.

Grtx Jan
 
Die bibrat :) word weer een leuk oefen projectje om de skills weer op een hoger level te brengen, bij Volkan vind ik zelf heb ik wel een aardig grote stap voorruit gedaan maar deze buste komt meer aan op de huidskleuren.

Wat Daenerys betreft dat is weer compleet iets anders om te schilderen maar we doen ons best om haar eer aan te doen.
Jan ik heb tot nu toe deze buste (Daenerys) nog niet geschilderd gezien buiten de boxart om waarvan ik het haar niet echt geweldig vond, wat de rest betreft vond ik het wel geslaagd als amateur :)
Maar we zijn niet zover eerst de Bibrat een kleurtje :(
 
Die buste (endat ander onderdeel beginnend met bor...n) van Daenerys mogen gezien worden.
De bibrat lijkt mij echter een prachtig gesculpeerd item vol details en uitdagingen.
Zet mij bij op de eerste rij en kwijl in stilte, jaloers dat ik mij daar niet aan durf te wagen maar vol bewondering voor het werk van anderen.
 
De eerste laagjes verf zijn aangebracht :)

Volgende stap word eerst de optivisor opzetten om de ogen te corrigeren want dat ziet er niet uit:wacko:
Daarna wat highligts aan brengen en wat spelen wat schaduwen warm en koud.

Helaas zijn foto`s met flits dodelijk voor de rat dus ook eens wat op verzinnen dat de kleuren wat beter en zachter overkomen.
Het onderste foto`tje is op mijn monitor even groot als het origineel
82a01752c61788c05ec870019394abd9.jpg
017f1d35bdfe7d7af8aeb65209c1548a.jpg

ec195568cfd82a847d68e4bb5606658a.jpg
bcf0190942cd69a3326b3a24be5e6797.jpg
 
ApplausApplaus werkelijk prachtig, ik wou dat ik dit ook kon. heb onlangs mijn eerste buste gekocht maar durf er nog niet echt aan beginnen. ik heb schrik dat ik het ga verklooien. :worried: :unsure:
maar ook om de reden dat ik eerst nog een aantal projectjes moet afwerken.:$
 
Tiger bedankt maar de foto`s zijn echt waardeloos om er iets zinnigs over te zeggen, had ze beter niet kunnen plaatsen :angry:
Maar gewoon beginnen aan je buste en ls het fout gaat kan je hem toch weer schoonmaken en opnieuw beginnen :)

Toch nog gelukt om een redelijk goede foto uit mijn camera te persen :)
Het gezicht of kop wie zal het zeggen? is zo goed als klaar zo dat ik nu met de haren en de rest aan de gang kan gaan.

d6bbe632acde908e4a91180b5147215d.jpg
 
Waww ron zeer sterke start vriend je figuren worden steeds beter en beter...👍
 
Ron, ik heb je foto's 10 minuten bekeken. En ik weet niet wat schrijven.
Het is een frontale foto en enkel huidskleur, je bent in ieder geval sterk vertrokken voor een goede karakterkop.
Ik blijf hier dus op de eerste rij zitten en wacht op het vervolg.

grtx Jan
 
Bedankt mannen voor de reacties :)

Jan, inderdaad is er niet veel te zien dan alleen de vleeskleuren en het aangezicht, was gewoonweg vergeten een foto van de zijknt te nemen een beetje dom dus. :$
 
Het is een man die volgens de omschrijving niet veel buitenkomt, misschien moet hij een bleke huidskleur krijgen.
 
Zo weer een stukje verder met de rat.

Na een keer of zes de jas over gedaan te hebben ben ik er nog niet gelukkig mee maar doe er nog enkele dingen mee en dan vind ik het wel goed.
Het boek moet nog wat letters krijgen en een enkele overgang in kleur verzachten.
Het haar daar ook gemengde gevoelens over of ik er nog wat aan zal doen.

Kort samen gevat gaat niet echt de richting uit die ik wil :wacko:

592b4dc7644065bb16870710ddda7b84.jpg

626037d0ac4ffe8d2123d3eb2d41bf7b.jpg

a61b48b407b1771edb864b1c6d9a0d88.jpg

3ca29ab97e1bfbb75123c47d09f75e6e.jpg

b08af7615d9e02633caa8f9d9522afdc.jpg
 
Hey Ron, de vraag is of je weet in welke richting je wil.

Je gezicht vind ik zonder meer goed, maar dan ben je beginnen springen tussen de stukken.
Werk je gezicht af, de mond de ogen de omgeving rond de ogen (de man is oud, lezen is niet meer gemakkelijk een klein rood streepje in de ooghoeken en het onderste ooglid doet wonderen) de oogbollen worden iets meer geel op leeftijd.
Doe dan een poging om het haar te verfijnen, heeft hij enkel nog grijs haar of kan men nog een vleugje van de oorspronkelijke kleur erkennen of vermoeden.

Je hemd is te grauw, hier en daar wat oplichten brengt iets meer leven in je figuur.

Je hand op het boek vind ik goed, de bladzijden ook, de gouden beslagen ook.
voor je buitenzijde heb je een enorm moeilijke kleur gekozen, persoonlijk vind ik het een rommelige omslag (op sommige plaatsen nog mooi rood, op andere sterk vervuild)

Het is een mooie kleine buste met veel mogelijkheden, wat ze daarom niet eenvoudig maakt.
Ben er zeker van dat je de juiste richting nog vind.

Grtx Jan
 
Eerlijk gezegd Jan heb ik geen idee meer welke kant ik met deze buste heen wil, ik zit nu echt even op een dood spoor hoe we het hier zeggen.
Het enigste waar ik over tevreden ben zijn de vleeskleuren en wat de ogen betreft die wilde ik zwart houden om een beetje het rat idee te benadrukken hetzelfde met de lippen.
Misschien komt dit een beetje vreemd over?

Het hemd is denk ik iets overdone met de schaduwen, de jas is drie keer niets.
Wat het boek betreft inderdaad er zitten een paar plekken in die een beetje teveel van het goede zijn :(
Het haar tja ga eens kijken met een ander kleurtje erbij hoe dat uitpakt.

Dus kan niet anders zeggen dat je groot gelijk heb Jan dat het een zooitje is :) en ga van de week maar een paar dingen compleet opnieuw schilderen.
 
Wou dat ik dat "zootje" reeds kon schilderen.
Ik besef dat er nog heel wat werk aan is en dat figurinisten zeker nog niet blij zullen zijn met het resultaat tot nu toe maar toch......
Persoonlijk vind ik het boek wel goed geslaagd. Het haar lijkt precies wat te dik van structuur, zou daar wat verandering/verfijning kunnen ingebracht worden?
 
Ben hier net binnen gesprongen Ron en zit vol bewondering te kijken ,
inderdaad ik moet Jan ook volgen , aan je gezicht is er nog een beetje werk .
als je toch de ogen donker wilt laten zou het toch beter zijn om er wat leven in te steken door deze
glazig te maken en een klein wit stipje ergens in een hoek van de oogbollen te steken .
De kleren moeten ook wat valer gemaakt worden want ze zien er wat te nieuw uit , maar je
bent zeker op de goede weg en blijf dit projectje zeker volgen .
Laat straks onze vriendin maar komen met haar huisdiertje ... ^^
Van welk merk is zij trouwens ?

grt Nicolas
 
Erwin, het haar is in vrij dikke strengen (grof)gegoten en dat is misschien ook de reden dat ik de fout ben ingegaan.

Nicolas, inderdaad een stipje wit en een glansvernisje zouden wonderen verrichten aan de ogen :) , maar ik ga de ogen alsnog iets aanpassen dus wat meer wit in het oog met een zwarte pupil.
De jas ga ik compleet overdoen en het overhemd staat alweer in een nieuw basis kleurtje.
 
Rustig aan naderen we het einden van deze buste.
Het overhemd en strik is opnieuw gedaan zo ook de jas die nog steeds niet naar mijn zin is maar laaat hem nu wel zo want anders blijf ik er mee bzig.
Boek afgemaakt en een start gemaakt voor een sokkel als je dit zo mag noemen :)
Wat nu nog rest zijn enkelen dingen nog schilderen en hier wat bijwerken waar ik met de kwast uitgeschoten ben.

cdb629534f08520b1b6296772370d1d8.jpg

13ae46f4f8c22bc7867b63af679b2b57.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan