Hoofdsponsor

Anders / onbekend Volkan Lostblood [DONE]

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.302
Ondanks een bouwdip heb ik deze buste waar ik een tijdje geleden mee ben gestart even uit de ijskast gehaald.
Helaas is dit een recast die op Ebay werd verkocht voor een alsnog stevige prijs, wel iets goedkoper als het origineel dus was voor mij aannemelijk dat het om een origineel ging...... niet dus bleek later.
Afijn een klacht ingediend bij Ebay en die doen er gewoonweg niets mee ze hebben blijkbaar liever de centen die ze er aan verdienen inplaats van oplichters te weren.

De onderdelen van de buste en toch wel redelijk goede kwaliteit gieting opeen ding na.

DSC_1105.jpg

DSC_1109.jpg

DSC_1107.jpg

En hier was het mis gegaan met gieten, bijna de hele rechterkant van het gezicht was weg geen oog,wang en haren dus deze heb ik zelf aangebracht met magic sculp om te proberen om nog iets te kunnen redden van de buste.

DSC_1108.jpg

Gisteren gestart met schilderen en heb een nieuwe verf uitgeprobeerd.
De gebruikte verf is van Malmedi polycolor Acryl deze verf zit in tubes wat dus inhoud zelf je kleuren mengen en verdunnen.
De eerste indruk is zeer positief ook al is het even wennen met het verdunnen en nog een voordeel is als je een kleur meng dan blijf de kleur hetzelfde als het droog is in tegenstelling tot Vallejo en andere merken die vaak iets donkerder opdrogen dan als de natte kleur.

DSC_1207.jpg

DSC_1209.jpg

Foto zonder flits voor een iets betere weergave van de kleuren.
DSC_1210.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er alsnog een mooi model uit maar ik heb wel iets met de spieren op zijn rechterarm.
Ik ben misschien wel een vod in vergelijking met deze titaan maar mijn rechterarm voelt zeker niet zo aan als de spieren die deze man vertoont. Zou trouwens niet goed weten welke aanhechtingspunten deze spieren zouden kunnen hebben op het gebeente.
Maar ja, het is fictie voor iets hé......
 
Sterk begin de stand van de ogen vind ik zeer goed gelukt kijk uit naar de verdere groei van deze buste..
 
Thnks mannen :)

Erwin anatomisch klopt er natuurlijk helemaal niets van :laugh: maar dat maak voor mij niets uits gelukkig, ik vind de buste opzich prachtig en over de top weer gegeven en daar hou ik wel van :)
 
Goed gelukt herstel van z'n gezicht man ! fraaie woeste blik heeft deze meneer Lostblood :angryfire:
 
Erwin anatomisch klopt er natuurlijk helemaal niets van :laugh: maar dat maak voor mij niets uits gelukkig, ik vind de buste opzich prachtig en over de top weer gegeven en daar hou ik wel van :)

Biceps zit mijn inziens correct. Triceps is ook correct, sommige mensen hebben een hoefijzer-vorm in de triceps (even random foto vanop het net:
n5sjz5.jpg.
De andere boog op de triceps is wat fantasie :P. Aanhechtingspunten zitten op de elleboog. Dus al bij al wel nog geslaagd vind ik :sleep:
 
hahaha ok klopt redelijk dan, maar het is allemaal wel een beetje uit proportie`s getrokken en wat ook kan bij dit soort buste`s/figuren.
 
Weer een stapje verder met Volkan, zijn baard en haar zijn grotendeels gereed op wat fine tuning na om niet helemaal gek te worden van al dat haar schilderen :)

DSC_1213.jpg
 
Sterk, ziet er goed uit voor een recast na je herstellingswerken.
kijk uit naar het vervolg.

Grtx Jan
 
Vind figuur schilderen enorm moeilijk en heel leerzaam om te volgen stap voor stap,
dus ik kijk hier naar mee!

juist ook gelezen van jouw slechte ebay ervaring... :(
ik heb juist ook 2 recasts gekocht, hoe ik dat weet is omdat deze modellen normaal van metaal zijn en deze verkoper verkocht ze in resin
het is nu wachten en hopen dat het een goede cast is.

Mag ik wel eens vragen aangezien ik veel koop/bied op ebay, wie jouw verkoper was?
Puur voor persoonlijk gebruik, zodat ik die winkelnaam dan al zeker kan vermijden.
 
Mooi schilderwerk Ron de baard is meer dan goed gelukt misschien nog een beetje verdonkeren om de schaduw beter tot zijn recht te laten komen en diepte te creëren ...
 
Mag ik wel eens vragen aangezien ik veel koop/bied op ebay, wie jouw verkoper was?
Puur voor persoonlijk gebruik, zodat ik die winkelnaam dan al zeker kan vermijden.

Guy ik weet de naam niet meer maar deze kom uit Italie, in principe is het makkelijk om te weten dat het om een recast gaat, je kijk gewoon wat en origineel moet kosten en wat de diegene op Ebay voor het figuur/buste vraagt, de prijs kan weleens iets goedkoper uitvallen maar asl het echt een koopje lijkt dan gaat om een recast.
Helaas heb ik me laten verleiden door de mooie praatjes van de verkoper :( dus hou het in het de toekomst wel bij mijn vaste verkoper op Ebay in Engeland of direct bij diegene die het figuur/buste heeft gemaakt.

Danny, Inderdaad er zitten wat lichte stukken in zijn baard waar nog naar gekeken moet worden, ik werk af toe aan die baard want dat is een helse baan om te doen :)
 
De baard is bijgewerkt en ik vind hem goed voor nu, tevens een start gemaakt met zijn schouderstuk.

DSC_1220.jpg

DSC_1221.jpg
 
Op een mooie sokkel na is deze zo goed als gereed.
Ik zit nu alleen mog me te bedenken of ik het schouderstuk een laagje satin zal geven want de kleuren zijn nu een beetje doods.

DSC_1232.jpg

DSC_1230.jpg

DSC_1235.jpg
 
In ieder geval een hele fijne vent geworden!!! Heel geslaagd!

Wat die "doodsheid" betreft vraag ik me af of je misschien de snijkant van de hakbijl wat zou kunnen bijwerken met een restant bloed als verkleuring. Het ziet er nu heel netjes uit op wat slijtage na. Met bloed als verkleuring bedoel ik zo een ietwat donkerrode verkleuring die in de groeven der slijtage getrokken is.
 
Hey,

Is indd een heel knappe buste geworden.
Een beetje spelen met vernis kan al veel doen, gebruik wat satijn op de metalen stukken om het iets meer 'levender' te maken. Uiteraard kan de tip van Erwin ook al veel doen, alhoewel ik denk dat die gasten na de 'krieg' hun speelgoed wel afkuisen.... :)
Allesinds Ron, knap gedaan m8. ;)
 
Ron, het kan natuurlijk aan de foto's liggen en dan vergeet je alles wat volgt.
De figuur is mooi maar er ontbreekt net dat laatste streepje of puntje. Ik vind je kleur keuze goed en harmonisch maar zowel naar boven of naar onder toe is er nog mogelijkheid om iets toe te voegen. Je hebt voor alle kleuren en contrasten de dichtstbijzijnde kleuren gebruikt. Voor huidskleur kan men gerust paars toevoegen voor de schaduwen en dieper gelegen delen. De versiering op je bijl is geel en rood en alles wat er tussen ligt voor het verhogen van het contrast kan men blauw toevoegen zodat men richting paars gaat. sommige delen heb je afgelijnd of een lichte wash toegevoegd. Persoonlijk vind ik een wash voor dit formaat van figuren niet goed, ik trek effectief kleine lijntjes om delen te accentueren. Is soms een monniken werk maar het waardeert je figuur onmiddellijk op. Bijvoorbeeld het nagelbed van de vingernagels een klein streepje donkerbruin doet hier wonderen. ik kan zo nog effe doorgaan maar dan denk je nog dat ik je werk afbreek en dat is zeker niet het geval, het is gewoon muggenziften op het hoogste niveau.

Het is en blijft een mooie figuur

Grtx Jan
 
Ron dit is gewoon prachtig de uitvoering van het zwaard , aks of hoe men het ook noemt , gewoon geweldig de rest ook natuurlijk maar die kleuren springen direct bij mij in het oog weer eentje waar je fier op mag zijn knap werk
Dat is iets dat ik NOOIT zou kunnen nog niet in de verste verte niet , ik heb natuurlijk mijn kleuren handicap
Maar ik waag me er gewoon niet aan , ik kan alleen GENIETEN
Super
grt
Marc
 
Mannen bedankt voor jullie reacties :)

Erwin, Nee geen bloed ook al zal het misschien nog wat extra toevoegen aan deze buste, uiteraard bedankt voor het meedenken.

Jan, Inderdaad de foto`s geven niet alles goed weer hoewel deze foto`s er goed bij komen.
Ik beschouw je tips en opmerkingen zeker niet als afkraken van het buste en ik kan er alleen beter door worden.

Zoltan mag dus nog niet in de vitrine en ga van de week nog even alles kritisch nalopen om de puntjes op de i te zetten :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan