Hoofdsponsor

1/24 Corvette C5R Sporza [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
D

dendave

Guest
Nu de mclaren klaar is word het tijd voor de volgende.
Ik heb altijd al een zwak gehad voor de Corvette, na lang zoeken naar welke versie die zou maken kwam ik op deze uit.

RXGLPKBMR.png

RXGLPKBMR2.png

Nog de decals die heb ik gevonden in Denemarken voor een goede prijs en een geluk dat ze op de beurs in Jabbeke stonden dat scheelde weer verzendings kosten.

sporza%201%20007.png

De kit die ik gebruik is natuurlijk van Revell

sporza%201%20005.png

Na het bekijken van body moet er wel veel aan veranderen aan de neus, de verluchting boven de wielkasten en de achterkant zit diffuser hoger.

sporza%201%20001.png

sporza%201%20002.png

sporza%201%20003.png

Genoeg gebabbeld het is tijd voor de dremel, laat ons hopen dat het lukt.
Tot de volgende update.
Greetz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi project ik ga deze zeker volgen.
 
Kijk al uit naar het vervolg, ik ben zeker dat dit weer een mooi exemplaar zal worden
 
tijd voor een updatetje.

De aanpassingen zijn gedaan, na de plamuur en scheuren is de wagen klaar voor zijn groene jasje (ts22).

sporza%20011.png

sporza%20012.png

sporza%20014.png

Na de droog tijd komen de decals aan de beurt, die zijn zeer dun nog dunner dan die van decal43.

sporza%20016.png

sporza%20015.png

zodat was het al weer, tot de volgende
 
Zeer mooi project en mooi spuitwerk kleurtje is wel top,welke verbetering heb je met de dremel aan gebracht...
 
dat ziet er een leuke wagen uit,mooie livery ook,ik heb deze wel ooit is zien rijden op het circuit of op
tv bij een samenvatting,weet het niet meer,is toch al een wagen van een aantal jaren geleden.
Als dit het niveau wordt van je Mclaren zal het wel een schitterend resultaat zijn.
succes,

Yannick
 
Ziet er al goed uit.
Als de decals zo dun zijn, scheuren ze dan niet gemakkelijk?
 
Oe nice, die had ik precies al zien voorbijkomen op FB als ik me niet vergis ??
ziet er al zeer goed uit !
 
@Danny Jeurissen, de dremel heb ik uiteindelijk niet gebruikt de aanpassing zit vooral in de voorkant de grote verluchting rooster is weg gewerkt als ook een extra verluchting ter hoogde van de extra verlichting in het midden, de onderkant en tussen de pinkers zijn de verluchtingen vrij gemaakt voor de gaas te plaatsen aan de achterkant is er ook een stuk weg gehaald omdat de diffuser hoger en breder is.

@scalecruiser, de wagen heeft gereden in de belcar cup in 2006 en is eindwinnaar in zijn klasse. Het is eigenlijk de laatste C5R wagen die bouwt en geracet heeft in 2004, het shassinr C5R-11 is aan het einde van het seizoen gekocht door GLPK Carsport team en laten overkomen van Amerika, vanaf 2005 geracet tot en met 2007, in 2005 in de kleur van het Amerikaanse team (geel) nog, in 2006 deze versie en in 2007 in geel/zwart/wit en groen.
11 podium finishes in FIA GT, 3 victorie, Belcar champion 2006 zijn de resultaten van het Belgisch team.
Eind 2007 is de wagen weer door verkocht maar daar heb ik nog geen info van gevonden.

@Camaro69, het is verschrikkelijk ze scheuren heel gemakkelijk, ik heb er mijn werk aan om de scheurtjes zo weinig mogelijk te doen op vallen daarom gaat het dan ook zo traag maar het einde is in zicht enkel nog de achterkant, het dak en de spoiler.

@Rebelish, klopt hij staat ook op facebook.

bedankt voor de reactie's
 
thanks Dave voor de geschiedenis over deze auto. :)
ik blijf hem volgen.

groetjes,

Yannick
 
update,

De decals zitten er allemaal op en de wagen is klaar voor een paar vernis lagen:

sporza%20012_1.png

sporza%20010.png

sporza%20009.png

sporza%20011_1.png

De spoiler:

sporza%20013.png

sporza%20014_1.png

De wielen:

sporza%20018.png

Het begin van de motor en het interieur:

sporza%20015_1.png

sporza%20017.png

dat was het voorlopig.
 
:wow:

De motor, is dit zo uit de doos? Of heb je er een deel zelf aan toegevoegd?
Ik bedoel dan de batterij en de delco's ;)
 
:wow:

De motor, is dit zo uit de doos? Of heb je er een deel zelf aan toegevoegd?
Ik bedoel dan de batterij en de delco's ;)

Alles is zo uit de doos ik heb niets toegevoegd. De motor is heel gedetailleerd jammer dat de motorkap niet open gaat want de motor vraagt om bekabelt te worden.
 
Knap decalwerk. Mooi hoe je de decals zo rond de deurhendels hebt gekregen.
Het ziet er een interessante kit uit met al die details in het interieur.
 
Knap decalwerk. Mooi hoe je de decals zo rond de deurhendels hebt gekregen.
Het ziet er een interessante kit uit met al die details in het interieur.

Paar inkepingen met een scherp mesje helpt.
Als je de kit wilt aankopen kan je best de heruitgave kopen daar zitten extra velgen.
 
zeer netjes gedaan, zeker de decals.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan