Hoofdsponsor

1/24 VW Golf VR 6 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.882
Hallo beste vrienden .
Nu ik het dipje onder de knie heb en mijn Dixi met succes afgerond is ga h-ik het ijzer smeden als het nog heet is , dus vliegen we er opnieuw in met mijn volgende kitje " Golf 3 VR 6 " die had ik al een tijdje liggen gekocht op kapaaza en het rare van de zaak is dat de man die hem verkocht juist achter mijn hoek woont en zelfs een klant was waar ik gewerkt heb en toch ken ik de man niet , hoe een dubbeltje rollen kan .
Ik ga nog wat info geven over de auto maar dat ga ik hierachter doen , dit was maar om een nieuw topic te starten
 
Dan ben ik als eerste om jou heel veel succes toe te wensen coachke;)...
 
Ik heb hier wat nuttige info voor de mensen die het wat interesseert of graag wat kennis op doen

Ten eerste een schema van hoe in feite de motor's er uit zien , want ik lees dat op sommige fora nogal uiteenlopende uitleg over gegeven word
Dus als eerste zien we de lijn motor dat is een motor waar de cilinders mooi achter elkaar staan op 1 rij en dat kan van een 3 cilinder gaan tot een zeer oude 8 cilinder en ouder nog werd een 12 cilinder gebouwd , maar motoren waren zo lang dat het op lange duur problemen gaf
met inbouwen en dat men auto's moest bouwen die enorme omvang hadden , dus is men door de jaren overgegaan naar kleinere en krachtigere motoren
Dan kwam onze vriend de Amerikaan uit met zijn 8 cilinder motor , maar in plaats van 8 cilinders te plaatsen zetten ze de cilinders naast elkaar en zo ontstond de beroemde V 8 motor
Maar bij Volkswagen gingen ze nog een stapje verder in plaats van de cilinders naast elkaar te zetten , plaatsten ze de cilinders tussen elkaar zodat de beruchte V veranderde in een V onder een hoek van 15° op het volgende schetsje zal alles duidelijk worden .
om nog even verder te gaan op de VR motor deze was zo lang als een driecilinder maar dan wel breder en dit had het voordeel dat deze paste onder de motorkap van een Golfke

Wel had deze motor een cilinder inhoud van 2800 cc en had 174 pk en het fijne van heel de zaak was dat er slechts 1 cilinderkop nodig was tegenover een V 8 die moet er steeds 2 hebben
Later werd de motor opgeboord tot een 2900 cc en had dan 190 pk dit type motor werd dan ook gebruikt in een Mercedes Vito
Hier het schema

attachment.jpg

en dit is een foto van een open motorblok daar kan je goed de cilinders zien

attachment.jpg
deze afbeeldingen zijn louter ter informatie gebruikt en voor geen andere doeleinden ( bij klachten zullen ze ogenblikkelijk verwijderd worden )

Nu gaan we verder met de bouw van de golf
dit zijn de beginfoto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals ik al vermeld heb , is de motorkap reeds uitgesneden omdat bij Fujimi nooit de motorkap los word geleverd alhoewel er een gedetailleerde motor in zit , waarom ze dat doen weet ik niet , maar dat is voor de volgende aflevering
Groetjes Marc
 
Misschien dat een Golf nooit geen motor problemen heb :)

Maar succes met deze kit Marc
 
Ik zit op de eerste rij om te volgen! :)
Blijft hij standaard? Of heb je iets speciaals in gedachten?

Veel succes alvast!
 
Jorian eerlijk ik weet het niet , ik zit met van alles in mijn kop in ieder geval andere wielen dat zeker en denkelijk gaat hij door de knieën gaan , zelfs van kleur weet ik nog niks , maar hij gaat niet overdreven veranderen ( toch niet te veel )
grt Marc
 
succes marc met de bouw van de vw.
 
veel succes , leuke uitleg over de motor.

groetjes,

Yannick
 
Ja Marc ge gaat er nogal tegen maatje,suc6 met deze bouw he.
 
Blij dat je terug de drive hebt om te bouwen ;)
Suk6
 
Weeral iets bijgeleerd wat die motor betreft. Veel succes!
 
Marc,

meer heeft zo'n wagen dan ook niet echt nodig hé! :)
 
Mannen ( Vrouwen ook natuurlijk )ik ben weer met iets bezig , waarom ik weet da zelf niet
Zoals jullie allemaal weten heeft Fujimi de gewoonte om een motor in de plastiek meen in te gieten verder zijn die dan gewoon mooi afgewerkt , waarom weet ik niet .
Nu heeft er iemand een mailtje gepost dat er een modeller die er uit gesneden heeft en hem zo terug gewoon gescratcht heeft en natuurlijk gaat den deze dat hier ook doen , kieken dat ik ben , maar het ziet er toch al redelijk uit kijk zelf maar
Maatekes ik ga ze eerst op het forum zetten ( oeps vergeten )ik zal dit al doorsturen tot seffens
Marc
 
Hier ben ik al terug
Dus van het begin zo ziet het eruit o.o.t.b.

attachment.jpg

Hier ben ik begonnen met het uitboren van de zwarte stukjes die tot niks dienen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit ziet het er na wat bewerken uit

attachment.jpg

en zo zou het in de toekomst moeten komen ( ongeveer )

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat denken jullie zou het lukken ?????
 
Ziet er wel een uitdaging uit maar als dat klaar is gade wel iets sjiek en uniek hebben ;)
Succes ermee!
 
Ik heb de laatste dagen niet echt veel kunnen doen, dringender zaken ,maar met elk klein ogenblikje dat ik had heb ik toch nog wat kunnen doen namelijk een motorblokje gemaakt

attachment.jpg

en zo verder gegaan tot ik ongeveer een blokje had

attachment.jpg

attachment.jpg

Daarna een trillingsdemper gemaakt die in het echt ook nog dient om de multiriem of v-snaar ( maar dat bestaat bijna niet meer ) omdat men nu overgeschakeld is op brede multiriemen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

daarna heb ik geprobeerd om een alternator ineen te foefelen ( maken op zijn Antwerps ) en vond dat het redelijk gelukt is

attachment.jpg

attachment.jpg

De alternator word wel opnieuw geschilderd dat was maar een try-out om te zien hoe hij er uit zo zien , nu hoop ik dat het een beetje in jullie smaak valt
Van de versnellingsbak zie je zo goed als niks meer boven en onder niet daarom heb ik deze toegemaakt met een stukje styreen
Aan het motorcompartiment heb ik nog wel wat werk om deze zo realistisch mogelijk te maken
 
Met de motor ben ik weeral een heel stuk verder en tijdens een droogproces heb ik alles nog eens goed nagekeken wat me wel opviel is dat Fujimi het niet echt nauw neemt met zijn uitvoeringen van auto's ,ten eerste de motorkap moet je er maar zelf uitsnijden , ten tweede de binnenafwerking laat ook te wensen over , neem nu de stoelen waarom in godsnaam die achteraan open laten ? Ik versta zoiets niet kost dat dan zoveel meer om in plaats die hol te maken die gewoon achteraan ook dicht te maken, het maakt ons niet uit een stukje plasticard ertegen en het is opgelost, maar ze zijn niet goedkoop die kitjes van Fujimi gisteren dezelfde Golf zien staan voor 34 € en dan zo een afwerking sorry hoor
Hier de zetels

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu dat komt wel goed , nu even terug na de droogtijd naar de motor , ik heb van verschillende vrienden bouwers veel info gekregen over de V.R. 6 motor en ik heb daar veel mee kunnen doen ( waarvoor mijn dank )
De servopomp staat er ook niet op dan maken we die toch eenvoudig ( voor de mensen die niet weten wat het doel is van die pomp dat is een schottenpomp die olie onder druk zet om het stuur te bekrachtigen , dat is een klein pompje dat aangedreven word door de multiriem )

attachment.jpg

attachment.jpg

Daarna ben ik gewoon verder de motor aan het afwerken

attachment.jpg

de alternator even gedry-fit begint vorm te krijgen , daarna de motor in zwart primer gespoten en al begonnen met het zilverwerk en ik begin het goed te vinden

attachment.jpg

attachment.jpg


zo dat was het weeral een beetje tot een volgende zitting
 
Dit is reeds een kit op zichzelf en met de nodige technische uitleg erbij gaan we hier nog allemaal automechaniek bijleren.
Fujimi kits zijn inderdaad niet steeds van hoogstaande kwaliteit, zij moeten het meer hebben van originaliteit van het model.
Goed bezig Coachken, doe zo verder, ik blijf volgen.
Erwin.
 
Ik ben weer een statie verder geraakt nu met wat schilderwerken ik ga nu bijna aan de afwerking beginnen met o.a. de rode bougiekabels die het toch net iets anders geven en de alternator n nu met al die aanpassingen kreeg ik de motor niet meer op zijn plaats dan hebben we de chassis balken maar wat weggevijld , in het echt mag dat zeker niet maar op 1/24 zal er niemand van wakker liggen denk ik en daarbij ge ziet er toch niks van ha ha

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik weet het het kan beter maar er ontbreken delen die ik niet heb dus heb ik veel moeten improviseren , een multiriem gaat er ook nog op komen
Iemand een ideetje hoe ik dat best maak van een platte elastiek misschien of zijn er nog andere ideeen , laat maar komen zou ik zeggen
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan