Hoofdsponsor

1/10 streng romeintje [DONE]

Kevin

Well-known member
Registered
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
677
Zo de rest op aanraden van grijze wolf laten drogen, en deze uit zen doosje gehaald.
Aangezien ik de vorige met olieverf geprobeerd heb deze volledig met acryl doen. Moet zeggen valt beter mee dan verwacht. Figuurtje is 5,5cm hoog,
als deze lukt dan is het de bedoeling om nog een paar te maken uit verschillende periodes uit de geschiedenis om nadien per periode bij mijn metaaldetectievondsten te plaatsen :)

Was vergeten om een startfoto te nemen, deze is met de eerste grondlaag erop

attachment.jpg

En na een paar uren vandaag zijn we hier geraakt

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je hebt duidelijk de smaak te pakken ,succes je bent weer op goeie weg! :)
 
Inderdaad een streng kereltje maar je hebt echt de smaak te pakken we kijken uit naar het vervolg...
 
Ik kan enkel bijleren, dus ik volg in stilte :ph34r:
 
Goed bezig.
 
Bedankt :) ja het is wat zoeken en proberen, maar vind zo'n figuren wel wat hebben :D
Had nog even geprobeerd met men goud verf voor de ketting en decoraties op het harnas maar dit is echt niet mooi. Dit is meer een oranje goud van uitzicht en zou het meer zachte licht gele goud moeten hebben. Ga ik nog naar op zoek moeten.
 
Hey Kevin; dan is messing beter van kleur voor een gouden look bijvoorbeeld revell 92
 
Idd, dat is beter doomwad, bedankt voor de nummer :) ga er vrijdag om. Dit is toch voor als de rest gedaan is.
 
Harnas zo goed als klaar, mantel en nekstuk al in basis wit gezet, volgende keer deze proberen af te werken.

attachment.jpg
 
Goed begin, de overgang tussen jukbeen en wang en tussen wang en kaak is iets te hard.
Maar dit is het enige wat me in moment opvalt.

Grtx Jan
 
Ja Jan, volkomen gelijk, had dit ook al door maar moet het nog veranderen. Het is aan beide kanten wat te scherp gezet. :)
 
Bijna klaar, hier en daar wat bijkleuren, en dan de mantel en sherp nog afwerken, de mantel krijg ik niet in orde :( de schaduw er in brengen op een witte mantel lukt me niet.




attachment.jpg


attachment.jpg
 
Zeer mooi geschilderd voor schaduw op wit kan je ook zeer ligt grijs gebruiken...
 
Kevin, probeer het eens andersom.
Schilder de mantel lichtgrijs en licht hem op met wit, dit is veel eenvoudiger te controleren.
Het werkt minder snel maar het resultaat is beter.
De borst pantser is mooi gedaan, naar boven toe zou ik hem nog een beetje oplichten (zonlicht komt van boven)
Een van de vuistregels bij figuren is dat ze bovenaan lichter is als onderaan, tenzij men een special effect wil verkrijgen.

Grt Jan
 
bedankt danny en jan,
ga dit eens proberen met het grijze en oplichten. Ondertussen proberen van met fimo een top te maken voor de sokkel waar hij opkomt

attachment.jpg
 
Zo, geprobeerd om een sokkel te maken voor men romeintje.. niet 100% gelukt maar toch tevreden van. Als deze wat bijgewerkt is komen er nog 5 druiventrossen onder de bovenkant voor deze geschildert wordt
attachment.jpg
 
volg dit hier net , maar op het eerste gezicht ziet het er netjes uit .
blijf dit volgen .

grt Nicolas
 
wauw het ziet er prachtig uit echt chapeau
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan