Hoofdsponsor

1/24 S.loeb mclaren mp4-12c gt3 2012 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
D

dendave

Guest
Ok de volgende bouw is dus ene van S.loeb en G.Vannelet die in 2012 met een mclaren mp4-12c gt3 aan de Franse gt kampioenschap heeft meegedaan.
Waarom ik deze heb gekozen, ik vindt het een mooie livery.

s1_1.png


De doos die ik gebruik is natuurlijk die van fujimi met een pe-set van studio27, carbon decals van studio 27 en de decals van hobby-design eigenlijk kan je ze deze decals van alle bekende decal makers vinden maar ik heb die van HB genomen omdat die de goedkoop zijn (10€).

aankoop003.png

Eerst heb ik weer de roosters verwijdert, de paneellijnen uitgekrast en de body in de primer gezet daarna met zeropaints pure brillant white gespoten af geplakt en dan met light gunmetal van Tamiya gespoten.

zz4028.png

zz4027.png

zz4029.png

Daarna kon ik beginnen met de decals ik heb speciaal op de beurs in Nieuwegein nieuwe 3 potjes daco's gekocht omdat ik die decals van studio27 niet met de gewone sol op hun plaats krijg, ik moet eerlijk zeggen die van HB zijn van goede kwaliteit en scheuren niet zoals die brol van studio27 van het minste dat je er aan komt scheuren of breken ze.

Eerst de blauwe decals geplaatst natuurlijk die bestaan uit 2 delen:
loeb001.png

loeb002.png

loeb004.png

Daarna de witte lijnen:

loeb005.png

En de sponsers:

loeb008.png

loeb009.png

loeb011.png

loeb012.png
 
Das direct een mooie start.
Decals zitten lekker strak.
 
Mooi begin dave deze zit ook nog in men to do, dus ik volg met alle aandacht.
 
Wow, je hebt wel smaak wat livery´s betreft. Hele mooie.
Blijf ik zeker volgen.
 
Das weer een knappe start Dave. Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
knap begonnen ;)

doe zo verder
 
dat ziet er knap uit, zal ik zeker volgen
 
Ziet er zeer goed Dave. Knap stukje decal werk. Ik heb deze ook nog ergens liggen, dus blijf zeker volgen.
 
Hier nog eens een updateje,

De body staat in de 2k lak, ik heb er twee lagen opgedaan en tussen de lagen volledig mat gezet.

gt3008.png

gt3009.png

gt3010.png

gt3011.png

Ook de spoiler is klaar, de rode zijkanten zijn pe stukken.

gt3003.png

gt3006.png

gt3007.png

De Velgen zijn gespoten in gunmatel van tamiya en vernist met 1k vernis van gunze.

gt3002.png

De remschijven zijn ook al klaar natuurlijk met pe schijven met een beetje smoke er op, aan de linkse kant ben ik nog bezig met de diffuser in het carbon te zetten.

gt3001.png

That's all folks

Het volgende is het afwerken van de body en de bodemplaat.
 
Knappe vorderingen Dave. Alles strak in de lak... Netjes.

Mark
 
Mooi, heel mooi!!

Wat ik even niet snap, is dat je zegt dat je matte vernis tussen de twee vernis lagen gespoten hebt.. Is daar een bepaalde reden voor of begrijp ik de zin verkeerd?
 
Zo mooi gespoten......auto's bouwen is toch écht een vak apart in de modelbouw.
 
Kdenk dat dave bedoelt even mat geschuurd?
 
De lak zit er in ieder geval strak op.
Knap spuitwerk.
Dacht even een oneffenheid te zien in het dak,
maar denk dat daar antennes moeten komen.
 
Bedankt jongens,

Ik bedoelde natuurlijk mat geschuurd en idd in het dak zitten twee gaatjes voor de antennes.
 
Nu snap ik het :p

Ben benieuwd naar je volgende update want dit is echt een fantastische wagen en model.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan