Hoofdsponsor

1/35 11CV Citroën Traction Avant. (Tamiya) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga hem niet te zwaar beroesten, maar heel subtiel. Dus voorlopig doe ik een dotje olieverf. Ik kan dan nog altijd terugvallen op de pigmenten. Bedankt voor je reactie Dominiek !
 
Deze namiddag even verder kunnen werken aan het chassis.

De uitlaat iets beroest, her en der wat roestige plekken en wat meer diepte proberen te bereiken met enkele washes in verschillende tonen. Ook de boel wat van smeer, olie etc. voorzien. Het ziet er op de foto allemaal nogal heftig uit, maar ik ben nog niet waar ik zijn moet qua resultaat dat ik in mijn hoofd heb. Er moet nog wat stof en opgehoopte, verdroogde drab overheen gemodelleerd worden. Waarschijnlijk ga ik hiervoor wel pigmentjes gebruiken, gecombineerd met stoffige olieverfwashes. Het is alweer een tijdje geleden dat ik me aan een voertuig heb gewaagd, dus het is even wennen...geen automatische piloot momenteel.

40-2.jpg

Met een vriendelijke groet ! GUnit.
 
Guy,
Voor de onderkant van een voertuig die niemand ziet, ziet het er wel voortreffelijk uit!
 
Hey, :)

Inderdaad, da's gewoon weg prachtig, je gaat dit niet meer zien, maar je weet als bouwer dat het erop zit, geeft een grote voldoening...8):wub:
 
Peter en Swaken, dank voor de leuke reacties. Ik vond dit gewoon een nodige oefening. Na intensieve droging van dit bodempje kan ik er de laatste dingetjes aan afwerken.

Vandaag heb ik me beziggehouden met het laatste chrome-schilderwerk (Humbrol).
Ook de nummerplaat vooraan heeft een likje glansvernis gehad, zodat er een nummerplaat-decal op aangebracht kan worden.
De venstertjes zijn naar wat ik allemaal lees aan recensies,zeer broos !!! Ook hebben enkele bevriende modelbouwers zich het beklaagd dat hun voorruit brak terwijl ze die klaar maakten om te plaatsen. Dan ben je verder van huis want de vensters zijn voorzien van kaders die zwart geschilderd dienen te worden. De venstertjes zien er erg goed uit en zijn niet te dik, want dat lees je ook in reviews.

Nu wil ik mijn venstertjes spiegelglad hebben en zeer transparant. Polieren en polijsten ga ik vermijden want dit werkt breuk in de hand. En ik heb die gereedschapjes niet op dit moment.

Zou gewoon in ParketPlus of SolsPlus dopen en laten drogen iets uithalen ?
 
Ja de onderkant ziet er zeker niet slecht uit. De ideale plaats om te experimenteren met washes.
Werkt ge de uitlaat nog bij of laat je het zo?
En hopelijk heb je geen problemen met de voorruit :nowink:
 
Hey :)

GUnit, ik zou het proberen daar het zeker geen kwaad kan, zie maar naar sommige cocpitkappen die in de klir worden gestoken. Klir geeft de eigenschap dat het zeer transparant opdroogd, dus gewoon proberen. 8):$
 
Die P+ zal zeker iets uithalen.

Gewoon even onderdompelen en laten uitlekken op een keukenpapiertje.
 
Inderdaad P+ geeft net dat beetje meer glans aan je transparante onderdelen.

Ron
 
Jongens, dank jullie wel voor jullie advies om Klir of ParketPlus oid. toe te passen.
Ik ga morgen dit product aanschaffen.

In verband daarmee jongens, ik moet een chrome rand aanbrengen, die ik ga spuiten met een maskertje over het glas, maar kan ik dit nog nà bovengenoemde parketproducten of moet ik dit ervoor doen ?

En nog iets, hoe voorzichtig ik ook was, met porceleinen handjes, engeltjesgeduld, noem maar op, ik heb mijn voorruit gebroken en er was niks voor nodig !!! Goede nieuws is dat ik er al eentje heb uitgesneden uit een stukje plexi glas. Met het nodige bijwerken met fijn schuurpapier en vijltjes bij de randjes is het gelukt om een goede copie te maken van het origineel. Het voordeel is dat mijn raampje wél tegen een minieme druk kan. Nu maar hopen dat ik de rest van de raampjes zonder kleerscheuren kan afwerken.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp hier !

Dus mijn vraag was : voor of na P+ mijn Humbrol chrome aanbrengen (white spirit verdund) ?

GUnit.
 
Hey, :)

GUnit, je kan dit beide doen, geen probleem.;)
Mijn voorkeur zou eigenlijk eerder uitgaan van voor het aanbrengen van de klir-toestanden. Waarom? Gewoon omdat dan je chroomlaag eveneens beschermd zit onder de klirlaag. Indien je dan nog washes of dergelijke wilt aanbrengen zorgt dit voor geen enkel probleem. ;)

Klir en andere aanverwanten zijn op waterbasis, je kan dit verdund met water of in zijn zuivere vorm aanbrengen. :8;)
 
Ik heb hier ooit eens lang geleden ergens (wat en zinsconstructie), een mail van mij aan Alclad, hier neergezet.
Mijn vraag was of het mogelijk was om Alclad te "sealen" met vernis.
Hun antwoord was: Ja, indien je werkt met vernis die gelijkt op melk wanneer toegepast. En ze gaven zelf de Amerkaanse versie van Parket+ mee. Iets van Johnson is dit.

Ik heb het nog niet getest, maar het zou dus moeten mogelijk zijn.
 
Dank jullie heren, ik hoop spoedig weer werk te maken van dit projectje. Straks is het restaureren van een echte nog rapper te doen dan dit hier in mijn tempo !
 
Zoals al aangegeven kan je gewoon over de P+ schilderen en wat vernis betreft over Aclad chroom, daar heb ik nog nooit wat positiefs over gelezen op de diversen forums waar ik kom het enigste wat redelijk goed werkt is P+ en deze hoef je niet te verdunnen met water omdat het al zo dun is als water :wub:

Ron
 
Morgen ga ik me zo'n fles aanschaffen, 't is weer eens wat anders dan rondstruinen tussen de flessen wijn in de supermarkt.

Ook wil ik morgen zeer zeker de afgewerkte raampjes in m'n auto zetten. De voorruit zou ik erg graag wat open willen zetten. Later weer es een paar foto's !
 
Laatst bewerkt:
Ik moest zelf ook twee keer kijken toen ik het zag Ron, maar het ziet er allerleukst uit dus ik ga dit gebruiken en ik zal er een foto van plaatsen voor referentie.

Greetz GUnit.
 
Ohh nooit geweten joh dat dat kon maar zo zie je maar weer nooit te oud om te leren.

Ron
 
Hey mannen, ik heb vandaag Solsplus aangekocht en er een test mee gedaan op een stukje transparant card. Ik gebruikte dit product puur.
Met een pincet ondergedompeld en het dan op een tissue te drogen gezet.

Het resultaat was een oneffen stukje plastic card en een blauwige schijn. Raar want ik hoor iedereen opscheppen over het product en ik geloof ook direct dat het zo is, ik weet enkel niet wat er hier gebeurd is. Ik heb het te drogen gelegd op een tissue en dit onder een schoteltje op de verwarming. Was de verwarming dan de boosdoener ?

In elk geval, ik heb geen potten gebroken, hoefde geen meubels te redden.

Vandaag heb ik de randen rond de raampjes geairbrushed, in glanzend zwart, maar deze worden nog matzwart geschilderd met een fijn penseeltje, wanneer ze eenmaal in de auto geplaatst zullen zijn.
Proefondervindelijk was dit zeker het mooist.

Het portier van de chauffeur is nu klaar, voorzien van een half geopend raam. Het raampje zelf heb ik heel subtiel gedust met Light dust pigment. Het resultaat hiervan vind ik persoonlijk heel bevredigend.

Wanneer de rest van de ramen gemonteerd en afgewerkt zijn, post ik zeker foto's want ik wil weten wat jullie ervan vinden, zoals altijd.

Ik sta erop jullie nog eens te bedanken voor de medewerking en advies rond de parketglansmiddelen, tot later en groeten van GUnit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan