Hoofdsponsor

1/35 11CV Citroën Traction Avant. (Tamiya) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
den Guy is weer wa ineen aan't flansen, wa nen pruster...


"Pit!..Pit!"

"ja ,ma...??"

" uw pillekes nie vergeten pakken , tegen de Guygantische CV11"

"ja ma"



doemme hé, schoon zetelkes, kunde het stuur nog wisselen voor zo'n schoon chromé geval, LOL

Schoooooeen hééééé
 
Ziet er weer goed uit Guyke.
Als je eenmaal begint komt een model echt tot leven bij u.
Gewoon Guygantisch.

Erik.
 
Ja het ziet er heel schoon uit. Ge hebt echt oog voor detail en dat maakt het zo interessant om je te volgen. En zo ben ik op geschiedenis vlak ook weer wa slimmer een auto was in die tijd een status symbool. ;)
Keep on the good work.
 
Ik weet dat dit een klein modelletje is en dat je toch wel weinig te zien krijg van het interieur du smet al je aanpassingen heb je straks een knap interieur in de Citroën zitten.
Ron

Hoi Ron, ach, eigenlijk ben ik alweer in m'n oude zelf hervallen. Ik was echt van plan om zoveel mogelijk (eigenlijk 100 %) uit de doos te bouwen maar toch kan ik het op't einde niet laten om zelf te prutsen.
 
doemme hé, schoon zetelkes, kunde het stuur nog wisselen voor zo'n schoon chromé geval, LOL

Maak het niet nog gekker he Pitje, 't is al gek genoeg zo !
Zie mijn update...alweer kleine wijzigingen !:nowink:
 
En zo ben ik op geschiedenis vlak ook weer wa slimmer een auto was in die tijd een status symbool. ;)

Tja, wij vergeten altijd nogal snel hoe luxueus wij het hebben...:huh:
 
Jongens, bij deze nogmaals een fijne Kerst, mochten jullie vandaag of morgen nog hier komen kijken !:)

Ik was vandaag even aan het werk aan de zeteltjes toen de ergernis weer 'ns toesloeg, en ik vervolgens aan het veranderen geslagen ben !

Wat heb ik nu uitgespookt :

- de twee voorste zetels hebben, euh...hàdden zo'n beugel bovenop. Deze zullen worden vervangen door zelfgeplooide uit messing of koperdraad, en ingelijmd nadat ze in de chromé gezet zijn (of BMF). Volgende keer sloop ik deze handel onmiddellijk !

- de rugleuningen van de twee voorste zetels (ja, ze waren deftig het slachtoffer vandaag !) waren eigenlijk gewoon lelijk omdat ze niet opgevuld waren en daardoor onecht leken. Dus heb ik er leuningen tegenaan gelijmd van dun geschuurd plastic card.

- de zetels zelf werden ontvet en ontdaan van alle verf. Het dekentje en twee kussens werden ontzien en later afgeschermd met een rubbercoating die na het opnieuw airbrushen van de lichte lederkleuren gewoon weggepeld werd.

- een glansvernis over de lederen delen gespoten, Burnt Umber olieverf aangebracht, 10 minuten laten intrekken/stijven en zachtjes bewerkt tot de lederlook er weer op verscheen.

- de twee deuren werden verder behandeld en wachten nu op een heel zachte drybrushing met lichte olieverf, en de chrome met Humbrol verf. De BMF lijkt me super voor bumpers, fijne aflijningen etc. maar heb toch m'n twijfels bij ingewikkelder vormen...

Nu volgen nog zachte oplichtende drybrushes over de zetels en deken en kussen worden nog bijgewerkt waar nodig (ik word soms moe van mezelf, maar jullie kennen dat gevoel denk ik ?).

Foto's ipv nog meer gelul :

De nieuwe, dikke zetels mét gezellige rug ditmaal :

21-4.jpg

De deuren, van kleur afgestemd op de zetels :

20-5.jpg

Hopelijk valt het voor jullie mee, dan kan ik weer verder !:@:nowink::dry::huh:

Groeten van Guy

Ho ho hou jullie niet in !
 
Ho Ho Ho mooie zetels geworden Rudolf :laugh:

Maar inderdaad BMF werkt niet echt lekker op ronde vormen met een bocht erin zoals de beugels van de stoelen.

Misschien werkt chrome silver van Tamiya wel voor de beugels?
Anders heb je wel Aclad chrome wat chrome goed naboots maar dat kost weer een paar euro extra en dat voor iets wat je waarschijnlijk nooit meer gebruikt is toch wel zonde.

Hmmm mischien kan je de beugels wel van aluminium buisjes buigen en deze polijsten/

Ron
 
maar allez Guy !!! hebt ge dat nu veranderd ? we zijn dat niet gewoon van jou ;)
Eerlijk gezegd, uwen voiture leeft é ,jong
mooi
 
Die lederen zetels zien er nu echt zo uit.
Knap hoor, Guy!
En een techniek die ik zeter moet in het achterhoofd houden.
 
Maar inderdaad BMF werkt niet echt lekker op ronde vormen met een bocht erin zoals de beugels van de stoelen.
Misschien werkt chrome silver van Tamiya wel voor de beugels?
Anders heb je wel Aclad chrome wat chrome goed naboots maar dat kost weer een paar euro extra en dat voor iets wat je waarschijnlijk nooit meer gebruikt is toch wel zonde.

Ron, ik ben blij dat jij als ondermeer goede autobouwer mijn vermoeden bevestigt. Ik heb Humbrol Chrome, we zien wel.
 
maar allez Guy !!! hebt ge dat nu veranderd ? we zijn dat niet gewoon van jou ;)
Eerlijk gezegd, uwen voiture leeft é ,jong
mooi

Famo, hehe, ik ben al blij dat ik tamelijk probleemloos de boel heb kunnen omgooien en terug naar een zelfde afwerkingsniveau heb gebracht.
Nu nog wat verder afwerken en dan kan ik het koetswerk binnenin aanpakken (niet veel werk).
 
Die lederen zetels zien er nu echt zo uit.
Knap hoor, Guy!
En een techniek die ik zeter moet in het achterhoofd houden.

Dominiek, eigenlijk houdt het niks om het lijf qua moeilijkheid. Als je de acrylverfkleur maar goed afschermt met een laagje satijnglansvernis, dan dringt je olieverf niet te diep door, wat zware verdonkering in de hand zou werken.
Als de olieverf lekker stug is kan je hem met een borstel weer weghalen en het residu aanwenden om de look te bekomen. Via subtiele drybrush van een lichtere toon kan je nog net iets verder gaan op de randen en grotere vlakken die meer licht vangen.
 
Ik heb hem een tijdje niet gezien, maar je hebt niet stil gezeten.
Knap werk in een woord, de zetels, het interieur enz.

Persoonlijk vond ik het deken dat wat rommelig lag ook wel wat hebben. Want als er op is gezeten lijkt mij het niet zo strak te liggen.

Blijf zeker volgen.
 
Dank u wel mannen. Om alles een beetje bij te houden, even een bla bla update wegens te weinig tijd.

Deuren hebben een lichte drybrushing gekregen langs binnen, er werd een derde voetpedaaltje gemaakt, gemonteerd en afgewerkt. Hier zie je eigenlijk niks meer van, maar het is het vertrouwde verhaal, je weet dat het er zit...de kap werd langs binnen voorzien van een laagje glansvernis, een zachte bruine wash en plaatselijk wat kleurenspel door burnt umber met een stofvrij doekje aan te brengen en weer gedeeltelijk weg te nemen. Nadien nog wat getamponneerd met een zacht penseel voor de getemperde overgangen. En ook daarvan zie je eigenlijk niks nada meer, ach ja...

Nu zijn de chrome delen van de binnenkant der deuren aan de beurt, deurklink en draaihendel. Geen BMF, zal het moeten Humbrollen !
 
De chrome delen van de deuren heb ik experimentgewijze afgewerkt met Silver van Revell Aqua en...ik moet zeggen, tegen alle verwachting in toch wel, is dit HEEL GOED meegevallen.
Na drie, vier goed verdunde laagjes had ik het resultaat dat ik wilde hebben.

De chrome buizen bovenop de zetels heb ik gemaakt van koperen staafjes en afgewerkt met Humbrol, recht op het koper om te zien of het lukte. Ook dit viel 100 % mee, ik wou zo veel mogelijk het gladde behouden.

Snel een fotoke.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan