Hoofdsponsor

1/35 Jagdpanther Late [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeanke

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 aug 2012
Berichten
596
Vakantie is bijna gedaan en het weer is niet al te goed dus zijn we maar terug aan het modelbouwen geslagen.

Het was lang geleden dat ik nog een tank gebouwd had dus is het een tank geworden nl. de Jagpanther Late van Tamiya.

Is al een redelijk oude doos (1996) maar Tamiya is altijd kwaliteit. Hoop alleen dat de decals nog goed zijn.

attachment.jpg

Natuurlijk gaan we de tank voorzien van zijn dosis metaal nl met een update set van Lion Roar.

attachment.jpg

De vinyl tracks van Tamiya zeggen mij ook niet veel dus heb ik maar een setje Friuls gekocht.

attachment.jpg


De Jagdpanther is maar te tonele verschenen ergens half 1944 en daar ik dus de Late type ga maken zal hij er dus redelijk nieuw blijven uitzien.
Dus geen zwaar beroesterde toestanden, wel battle damage en weathering.

Voila we kunnen beginnen.

Groetjes :wavey::wave::23:


Jean-Marie
 
Gelukkig zit ik nog op de eerste rij:nowink:veel succes met dit project !!!
 
Succes, het levert zonder twijfel een indrukwekkend resultaat op. Voor de Friuls was er een iets goedkoper alternatief van Bronco, maar ik ben wel eens venieuwd hoe die Friuls er hier gaan uitzien. Met een sneeuwcamo en Eduard PE ziet hij er zo uit:

attachment.jpg

Overigens valt me op dat Lion Roar grijs plastic afbeeldt, ben je zeker dat alles voor Tamiya past?
 
De Lion Roar set is voor de Dragon kit, maar die zal ook wel passen op de Tamiya. Het voordeel van PE is dat het makkelijk aan te passen is hé.
 
@StevenVD : Als ik hem zo krijg gelijk de jouwe zal ik heel blij zijn
@Wet Sellery : de Lion Roar set is inderdaad voor Dragon. Heb voor deze set gekozen omdat hij compleet is. Bevat oa ook de gun barrel,schurzen,fenders enz. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden met deze PE op de Tamiya.

JM
 
Hallo iedereen,

De vorderingen van de dag. De friul tracks zijn ineengestoken en voorlopig gemonteerd.

attachment.jpg

attachment.jpg

Verder al een beetje zitten prutsen aan de achterkant en er al een beetje Pe opgezet (kieren worden nog opgevuld).
attachment.jpg
en het kanon ineengestoken.
attachment.jpg
Voila dat was het voor vandaag.

Groetjes:wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Mooie werken Jeanke ,ziet er goed uit :) ,blijven we vol aandacht volgen.
 
Gaat vlot vooruit heb ik de indruk; goed bezig Jeanke.
 
Goed begin Jeanke.
Maar toch heb ik het idee, dat 1 van de tracks verkeerd om zit.
(Ik hoop het niet, maar het draaipunt lijkt niet gelijk te zitten)

Peter
 
@Makamba: Na nader onderzoek moet ik je gelijk geven. De rechtertrack staat averecht gemonteerd. Maar gen nood, de tracks zijn nog niet definitief bevestigd. Heb ze er alleen maar los opgezet voor de foto. In ieder geval bedankt voor de opmerking.

Jean-Marie
 
Top Jeanke, we gaan zeker weer volgen. Suc6 met de build.
 
Jeanke als het niet geeft neem ik een stoel en schuif ik bij want ik heb nog een tank in de wachtkamer liggen dus ik kom hier wat kennis opdoen.
 
Hallo iedereen,

Het is nu al een tijdje geleden dat ik nog iets gepost heb maar ben heel de tijd bezig geweest met PE te plakken (tijdrovend werkje zeg). Sommige stukjes waren zo klein dat ik er nog altijd scheel van zie :O:O.

De fenders heb ik in polystyreen moeten laten, gewoon omdat ik de PE fenders naar de filistijnen geholpen heb met ze te plooien.

Voor de foto heb ik de tank helemaal gemonteerd. Later wordt ze terug gedemonteerd om aan de spuitwerken te kunnen beginnen.

Beginnen met primer en dan de 3-tonige camo aanbrengen. Beginnen met heel de tank in panzer geel te spuiten en dan de delen die geel moeten blijven afplakken. Normaal verberg ik die gele stukken met jumping putty maar heb mij onlangs een potje Maskol aangeschaft en zou het met dat eens willen proberen, alleen ben ik bang dat ik de Maskol er niet meer ga afkrijgen waar de klein stukjes PE zitten. Iemand raad. In elk geval ga ik het eerst uittesten op een stukje polystyreen met wat PE opgeplakt.

Vevolgens wordt de tank in het bruin geschiderd en terug afgeplakt. Als laatste wordt de hoofdkleur gespoten nl. groen.

Wat ik mij ook afvraag is hoe men de haarlak zouttechniek toepast op een 3-tonige camo (omdat er sommige delen afgeplakt worden weet ik niet hoe ik dat moet doen).

de -foto-

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
nog nooit mee gewerkt, maar ik veronderstel ofwel per kleur werken (dosering??) , ofwel een camo die freehand gespoten wordt...
 
Toppie wordt dit. Ook de klassiekers blijven steeds de moeite.

Is mij opgevallen dat de illustratie op de TAMIYA doos een nogal ondoordachte camo heeft op de wielen. :D
Wielen werden bij voorkeur in enkele kleur gespoten. Zo vielen ze niet op bij het ronddraaien.
 
Mooi werk en PE is netjes aangebracht ben benieuwd hoe de verdere cammo er gaat uitzien 😉
 
MASKOL TEST.

Heb op een stukje polystyreen een paar stukjes PE geplakt en daarna ingesmeerd met maskol. Erna verf opgespoten, laten drogen en de maskol er terug afgehaald. zie foto's :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

resultaat : niet echt bevredigend. de contouren zijn niet echt glad en van de 3 stukjes PE die ik er had op geplakt is er eentje aan de maskol blijven hangen nl een stukje rooster.

Volgende test : gelijke werkwijze maar met jumping Putty.

attachment.jpg

Ondertussen is de tank in de primer gestolken. Niet echt veel aan te zien maar toch een paar foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

Groetjes :wavey::wave::23:


Jean-Marie
 
Ondertussen is de Jumping Putty test ook afgelopen. De Pe stukjes zijn allemaal op het polystyreen gebleven. Alleen is de Jumping Putty in het rooster gevloeid en er niet meer van tussen te krijgen. Kan nu wel zijn dat het is omdat ik het plaatje in de zon heb laten drogen. De J. Putty was redelijk vloeibaar geworden.

De foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Conclussie : Heb meer de neiging om de Jumping Putty te gebruiken maar voor de roosters zal ik iets anders uit mijn mouw moeten schudden en nooit in de zon laten drogen want dan wordt de J.Putty helemaal wak.

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan