Hoofdsponsor

1/10 12Th Century Samurai Bust SK Miniatures [DONE]

  • Onderwerp starter debakker1962
  • Startdatum
D

debakker1962

Guest
Lang gezocht naar een mooie samoerai buste en nu gevonden bij SK Miniatures.

Reeds het opkuiswerk gedaan en een sopje voor het ontvetten alvorens we de grondverf erop zetten.


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Ziet er veel belovend uit. Is het een wit metalen - of een resin figuur, of is het een combinatie van beide ?
Alvast veel succes met de schilderwerken.

Mark
 
We schuiven mee aan ziet er een mooi figuur uit met welke verf ga je deze jongen schilderen acryl of olieverf ...
 
Als ik mag kom ik even mee over je schouder kijken.

Grtx Jan
 
Een paar uurtjes werk aan het gezichtje, deels airbrush en deels met pernseel, alles met arcylverf
attachment.jpg
 
Nog wat uurtjes verder gewerkt en nog vele te gaan.
Het logo op de borstplaat is gedaan met een sjabloontje voor gelnagels.
Dit gaat echter enkel op vlakke oppervlakken. De hechting is onvoldoende om het toe te passen op geplooide vlakken, zoals bv de kimono,
omdat de folie toch ietsjes te dik en stug is.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klasse werk zet je hier neer het gezicht is zeer goed geslaagd, we blijven graag volgen!!!!
 
Ik heb de grootste bewondering voor mensen die figurines schilderen. Hoe jullie die overgangen in de tinten maken is formidabel.
Ik volg in stilte vanop de eerste rij.

RC-Heligroeten,

Nick
 
Prachtig schilderwerk....ik zet mijn stoeltje bij.
 
ben bijgeschoven en volg met volle bewondering .
En op het eerste gezicht ziet onze vriend er goed uit .
De tinten in het gezicht zijn mooi gedaan en ook de borstplaat.
Waarschijnlijk ga je deze nog beschaduwen ?
Maar voor de rest subliem !

grt Nicolas
 
Sterk begin.

Indien ik mag zou ik graag een opmerking maken, indien je decoratie wil aanbrengen zoals op de kimono of borstplaat zorg dan eerst dat je tevreden bent over licht en schaduw van de ondergrond. Ervaring leert dat dit corrigeren na aanbrengen van de decoratie bijna onmogelijk wordt wat licht en schaduw betreft.
De rug is goed maar ook hier kan meer, voor je goudversiering het je metallic gebruikt dit kan je ook oplichten http://www.modelbouwen.be/threads/10848-Hoe-ik-metaal-schilder-met-Acryl?p=231139&viewfull=1#post231139

sorry kan het niet laten, is gewoon wat ik nog zou doen.

Grtx Jan
 
Jan,

Bedankt voor de tips.
Kan je misschien een beetje nader toelichten wat je juist bedoelt met "de rug is goed maar ook hier kan meer" wat bedoel je hier juist mee?

Grtx Luc

Sterk begin.

Indien ik mag zou ik graag een opmerking maken, indien je decoratie wil aanbrengen zoals op de kimono of borstplaat zorg dan eerst dat je tevreden bent over licht en schaduw van de ondergrond. Ervaring leert dat dit corrigeren na aanbrengen van de decoratie bijna onmogelijk wordt wat licht en schaduw betreft.
De rug is goed maar ook hier kan meer, voor je goudversiering het je metallic gebruikt dit kan je ook oplichten http://www.modelbouwen.be/threads/10848-Hoe-ik-metaal-schilder-met-Acryl?p=231139&viewfull=1#post231139

sorry kan het niet laten, is gewoon wat ik nog zou doen.

Grtx Jan
 
Dag Luc, ik heb het linker gedeelte van de rug een beetje geshopt ik hoop dat je het kunt herkennen.

attachment.jpg

Soms slaan met mij de paarden een beetje op hol en zie ik dingen veel te kritisch, ik probeer dan veel dingen die ik zou doen aan te brengen.
Ik houd mij daarom ook meestal terug om voorstellen of kritiek te geven.

Je rug is mooi maar je kan altijd iets verder, de rode blokjes aan de bovenkant lichter als onder en de zijde zo creëer je het effect van bolle houtjes. De knoopjes aan het hoogste punt iets lichter zo krijg je ook hier iets meer diepte. De plaatjes waar de knopen op bevestigt zijn.
Een fijn geel lijntje op het hoogste punt van de metaal gedeeltes. Het gevlochten touw nog iets duidelijker accentueren enz.
Voor het aflijnen hoef je niet altijd met zwart te beginnen, ik begin altijd met sepia en voor de delen die ik echt donker wil een soort donker grijs. Zwart gebruik ik zelden om af te lijnen. Ik gebruik ook nooit een wash, ik schilder effectief de donkere lijnen of het contrast.

De regel is dat een figuur bovenaan altijd heller is als onderaan, zie het een beetje als een appel alles wat voorbij een bepaald punt licht wordt automatisch donkerder.

Grtx Jan
 
Laatst bewerkt:
Twee weekjes en vele uren en blokjes verder.
Ik heb het advies van Grijze Wolf ter harte genomen en hoop dat het zichtbaar is op de foto's.
Ik heb de kleuren van donker naar lichter laten overgaan.
Het goudkleurige heb ik ook wat verzacht met gebruik van vloeibaar "acrylic" van Pearlescent. Is
meer een soort inkt dan verf doch kan met pen, penseel of airbrush aangebracht worden.
Ze hebben dit in verschillende goud, zilver en brons schakeringen.

attachment.php


attachment.php


Terwijl we de blokjes toch aan het schilderen waren heb ik ook die van het onderstukje en de helm reeds gedaan.

attachment.php


attachment.php


Ik heb vastgesteld dat de gele verf van Vallejo slecht dekt met penseel. Heeft hier iemand advies voor?
In het verleden heb ik het ook al voorgehad. Meestal met felle kleuren, ik bedoel hiermee niet met camokleuren.
Soms vraag ik mij wel eens af of het al dan niet aan de grondverf ligt. Ik gebruik nochtans ook primer van Vallejo.
 
Luc, ik zie jammer genoeg geen foto's

De gele verf van Vallejo is inderdaad zeer transparant en dekt moeilijk, als ik puur geel wil schilderen kleur ik het gedeelte altijd eerst wit neemt minder tijd in beslag als het geel dekkend te krijgen.
Een alternatief is Soll Yellow van Scalecolor, deze verf heeft net het tegenovergestelde effect. het moet enorm verdunt worden om het transparant te kunnen schilderen.

Grtx Jan
 
Soms slaan met mij de paarden een beetje op hol en zie ik dingen veel te kritisch, ik probeer dan veel dingen die ik zou doen aan te brengen.
Ik houd mij daarom ook meestal terug om voorstellen of kritiek te geven.


Grtx Jan

Jan dit is toch kritiek wat je leverd, je geeft alleen nuttige tips om het figuur te verbeteren en om weer wat bij te leren voor de iets minder begaafde figuurschilder zoals ik en anderen.

De buste ziet er al goed uit en als je de tips van Jan toepast kan het alleen beter worden.
 
Sorry,

heb een foutje gemaakt bij de upload denk ik

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan