Hoofdsponsor

1/24 Skoda Fabia S2000-Wiegand/Christian-ADAC 2013 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rocknrolla

Well-known member
Registered
Lid geworden
2 feb 2014
Berichten
380
Omdat zo goed als iedereen de standaard livery maakt, heb ik besloten om weer eens wat anders te gaan doen. Na wat livery's bekeken te hebben ben ik uitgekomen op de volgende.

348ir1w.jpg

Niet veel verschil met de originele livery maar toch net weer ietsje anders.
De kit zal volledig OOB worden gebouwd, dus gewoon netjes in elkaar zetten is de boodschap.
De kit komt van Belkits en de decals komen van MF-Zone, die zijn opmars aan het maken is in de decalwereld.

2u93a6w.jpg
 
Laatst bewerkt:
Om te beginnen, worden de allereerste onderdelen klaargemaakt om een primer laagje te krijgen.

w751g.jpg

Na de primer volgde de kleurtjes (volgens bouwplan) en werden sommige accenten aangebracht met het penseeltje

2v0nwp3.jpg

Eenmaal alles mooi droog was, kon stap 1 van het bouwplan vervolledigt worden.
En dat ziet er dan zo uit.

2qu65id.jpg

rvj9r6.jpg

2phec.jpg

Op naar stap 2
 
Al een mooi begin.
Nog veel plezier met deze.
 
Succes met de bouw van de Skoda.
 
Als je eerst alles en kleurtje geeft, heb je dan geen problemen met de lijm die het kleur weer oplost? Ik heb dat toch en daarom schilder ik niks op voorhand.

Het ziet er allemaal goed uit.
 
ik doe dit ook zo, en dat valt eigenlijk wel mee. Je doet meestal de lijm waar je het achteraf niet meer ziet.
zoals bv de uitlaat. Meestal zijn hier pinnekes aan en in de body gaatjes...
ik doe dan een drupje lijm op het gaatje en duw de pinnekes van de uitlaat op hun plaats. Als je zuinig bent met de lijm, ga je achteraf normaal amper nog lijmsporen zien
 
Ik verf ook veel dingen voor ik ze plak.
Voor je begint te verven even checken waar de contact-punten zijn en deze een beetje mijden bij het verven en je hebt weinig tot geen problemen bij het plakken
Maar ieder zijn manier natuurlijk ;)
 
Mooie start ;) ben benieuwd naar het vervolg ;)
 
Alvast bedankt voor de reacties, die geven me een duwtje in de rug om hier een knaller van te maken. :)
Wat het lijmen betreft, het is aangewezen om eerst te kijken waar je moet gaan lijmen alvorens te gaan verven. En met een klein druppeltje heb ik nagenoeg geen problemen gehad.
Ook pas ik de onderdelen eerst even, zo ben ik zeker dat het ook meteen goed gaat zitten, zodat je niet zit te knoeien eens de lijm er op zit.
Meestal gebruik ik de gewone Revell lijm of de Tamiya cement. (groene potje) maar als het op echt zichtbare plaatsen is, gebruik ik Microscale Kristal Klear.
Die is niet zo stevig als de vorige maar die maakt nooit plekken, en kun je eventueel altijd weer afvegen als je wat geknoeid hebt.

Groeten,
Cedric
 
Belkits , dat is puur genieten van die bouw dozen

geniet van je bouw en het is alvast een goede start
 
Hey cedric

Ik heb je werk an gevolgd op de paddock en zie ernaar uit deze build hier te volgen succes :)
 
Er werd wat verder gewerkt aan de Skoda.

Zo werden alle resterende onderdelen van de ophanging in een kleurtje gezet en dan ook gemonteerd.

2vuxcb9.jpg

2echq54.jpg

24vvb7k.jpg
 
En toen werd het tijd om het interieur aan te pakken.
Ook bij deze is het interieur wit ipv het standaard grijs.

9hm4hz.jpg

14dltmr.jpg

De velgen werden gespoten in TS-26 en voorzien van enkele decals en wat detail.
Dit alles werd dan bedekt met een laagje Zero Paints vernis.
En aangezien ik toch met de wielen bezig was, heb ik maar meteen de reservewielen onder handen genomen.

156s1g8.jpg

En om af te sluiten, werden enkele onderdelen van de rolkooi in kleur gezet en werd de stuurkolom in elkaar gestoken.

28hk0vk.jpg

Next up, de stoelen

Tot de volgende,

Cedric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan