Hoofdsponsor

My Lady 80 mm Volplastisch [DONE]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.443
Ik heb nog niets voor Modelforce 2014, dus deze figuur die ik nog had liggen zal moeten dienen.

Te verkrijgen bij www.sockelandbases.de de boxart is door Brushgy geschilderd.
directlink: http://www.sockelandbases.de/shopneu/product_info.php?products_id=1105

de bedoeling is wel een volledig ander kleurschema te gebruiken en ze volledig in acryl te schilderen.
in de grondverf is ze vandaag gezet en deze avond begin ik aan de grondkleuren.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Zal proberen regelmatig foto's te maken, probleem is dat als ik eenmaal aan het schilderen geraak ik de rest wel een durf vergeten.

bij vragen,kritiek of voorstellen gewoon doen. een constructief antwoord geef ik altijd.

Grtx Jan
 
Dat is een mooie dame Jan, succes met het schilderen.
(Kom deze in Helchteren wel live bekijken dan ;) )

Fred
 
dus als ik het goed begrijp Jan , bestaat deze buste uit plastic ?
vindt dit redelijk moeilijk om te schilderen omdat daar niet teveel " leven" inzit . Ik bedoel ermee dat de details niet zo nauwkeurig zijn , maar aan jou dame valt dit zo te zien wel mee .
Een mooie madam zou ik zeggen , veel succes met het schilderen en ben nieuwsgierig naar het resultaat.

grt Nicolas
 
Nicolas, bijna alle nieuwe bustes en grotere figuren zijn tegenwoordig in Resin om de kosten te drukken.
En met de nieuwe technieken van gieten of spuiten zijn de details evengoed als bij metalen figuren.
Heb vorige week een 3D print vastgehad van een mastermodel, ongelooflijk wat mogelijk is in praktisch alle schalen.
De tekenaar zit er wel even lang aan als de sculpter, maar kan wel gemakkelijker de houding en details veranderen als hij eenmaal de master gemaakt heeft.

Grtx Jan
 
dan ga ik dit ook eens opvolgen , want de tinnen figuren worden onbetaalbaar.
bedankt voor de informatie Jan.

grt Nicolas
 
Mooi, weer een werkje van de hand van de meester.
Deze gaan we uiteraard met de nodige belangstelling volgen hé Jan.
In Helchteren kan ik de dame dan eens "live" bewonderen...

Mark
 
Mens, wat heeft ze een knap bekkie.
Eigenlijk best jammer dat het geen volledig figuur is, maar ja, je kan niet alles hebben ... (zoals lange benen en zo ;- )
 
Niet echt mijn ding maar heeft wel mijn belangstelling,benieuwd voor de vorderingen,alvast veel succes met het verdere verloop...!!

Grtz yves,
 
Eerste twee uur schilderen liggen achter mij, de grondlaag voor de huidskleur is aangebracht en een paar details als referentie.
Heb ook al de eerste fout ontdekt, linker oog staat te veel naar binnen.

Waar ik naar toe wil is een bleke blonde Engelse dame rond 1800

Indien iemand vragen heeft gewoon doen, heb reeds een paar step by steps gepost maar ik weet eigenlijk nooit wat de mensen juist verwachten.

Voorstellen en kritiek mag natuurlijk ook.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

een vergroting, figuren schilderen met acryl kan echt wel.

attachment.jpg

Grtx Jan
 
Kleine update: haren geschilderd en kleine fouten weggewerkt.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
De dame ziet er goed uit Jan. Die kleine fouten had ik zelfs nog niet gezien of jij hebt ze al weggewerkt...
Benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
had de foutjes nog niet gezien ,;)
maar aan de ogen heb je nog niets veranderd?
 
Daar zijn geen woorden voor. Een mooie rondborstige figuur en mooi schilderwerk.
 
Heb een beetje verder gewerkt, het grond kleurschema is aangebracht nu nog in detail kleur overgangen aan brengen.
Het linker oog heb ik al een keer of 8 opnieuw gedaan, wil voor het moment nicht echt lukken.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Voorstellen en kritiek mag, vragen ook.

Grtx Jan
 
Foto's zijn sterk vergroot, maar het gezicht is ver af.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
De oog heb je dan toch goed gekregen Jan...
Het geheel ziet er prachtig uit, het "spreekt" als het ware.
Benieuwd naar de rest.

Mark
 
De oog heb je dan toch goed gekregen Jan...
Het geheel ziet er prachtig uit, het "spreekt" als het ware.
Benieuwd naar de rest.

Mark

Sluit ik mij volledig bij aan ...ze ziet als het ware iets waar ze van denkt...nou die zou mij wel kunnen krijgen! :-) :-)

Grtz yves,
 
Marc & Yves bedankt
hoe groter de figuur hoe belangrijker de ogen, ik heb dus nog een beetje aan het linkeroog gepruts.
Persoonlijk ben ik nu ook tevreden, als ik er nog aan verder pruts gaat er waarschijnlijk nog iets mis en kan ik herbeginnen.

Heb ondertussen ook de sluiting van de mantel geschilderd en aan de corsage begonnen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Voorstellen en kritiek mag altijd.

Grtx Jan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan