Hoofdsponsor

1/48 TBM-3 Avenger [DONE]

Jeanke

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 aug 2012
Berichten
596
Hallo iedereen,

Blijkbaar zit ik een periode van vliegtuigjes ineensteken van het Amerikaanse leger uit de Pacific. Na de Corsair, de Dauntless en de Hellcat is het nu de beurt aan de Avenger.

Vliegtuig is schaal 1/48 en de doos is van Accurate Miniatures. Heb met dat merk nog nooit gewerkt, hopelijk is het een kwaliteitsmerk waarbij alles goed ineenpast.

De doos is van 1996 (staat op de decalsheet). Hopelijk zijn de decals nog goed.

De eerste foto's.-foto-

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi vliegtuig.
Maar ik zie maar één foto, de eerste foto.
 
Mocht je es iets anders willen dan WWII;
je zou kunnen één van die TBM vliegtuigen maken die in Bermuda-driehoek verdwenen in de jaren 50.
 
@Mr Artex : Ik zie wel al de foto's staan, maar ik denk dat er grote problemen zijn op het forum. Het ging niet echt vlot om de post aan te maken en de foto's te plaatsen. Ik had de foto's gedownload en ze stonden in mijn gallerij. Plots waren ze verdwenen. Na 2 keer in en uitloggen stonden ze er ineens terug.

@Philipson : Denkt toch dat het bij de tweede WO ga houden.

JM
 
Da's een prachtige kit Jean-Marie. Accurate Miniatures bestaat volgens mij niet meer, maar ze hebben heel mooie kits uitgebracht.

Veel plezier en veel succes.

PS : Ik heb uw eerste bericht een beetje aangepast waardoor de foto's nu wel zichtbaar zijn.
 
Prachtige kit. AM bestaat inderdaad reeds enige jaartjes niet meer, maar ze maakten zeer gedetailleerde kits. Enkele van hun molds werden overigens over genomen door Italeri (zo weet ik bijvoorbeeld dat hun Il-2 Sturmovik later door Italeri opnieuw werd uitgebracht).

De bouwbeschrijving van AM is echter... een beschrijving, de prentjes zijn ondergeschikt aan de tekst.
 
Hallo iedereen.

Binnenste gedeelte is zo goed als af. Alles in interior Green geschilderd en een washke gegeven met Burnt Umber.
De bouwbeschrijving ontcijferen was echter andere koek. Met de foto's die er bijstaan ben je niets. een geluk dat de bijbehorende tekst redelijk duidelijk was. In elk geval na veel puzzelen en passen is het mij toch gelukt.

Nu volgt er nog een spannend moment nl. de 2 rompen aan elkaar passen.

De -foto- van het interier :

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Ziet er een mooie kit uit Jeanke,en al prachtige vorderingen man...!!
Blijf ik zeker volgen !

Grtz yves,
 
Hey,

Da's indd een mooie en druk interieur. Maar voordat je hem samenpast, zou ik toch opteren om enkele kabels en leidingen in een ander kleurken te steken, kwestie van wat meer contrasten te verzorgen in het interieur, je gaat er nog heel wat van zien van het interieur, vandaar deze tip. Anders zou je misschien later er spijt van krijgen dat je het toch niet gedaan hebt.
Dit gaat voor nog meer drukte zorgen in het interieur zodat de kijker er geen genoeg van gaat krijgen. ;)
 
Ik ben heel benieuwd naar wat je er van gaat maken Jean!
+1 volger
 
Voilà , de beide romphelften zijn na veel sukkelen en dryfitten aaneengeraakt. Alles past perfect maar was geen sinecure om alle stukjes op de juiste plaats in te passen. Verder voortgedaan met de motor. Heb de buisjes van de motor in het goud geschilderd. Weet niet of dat in werkelijkheid ook zo was maar vind het resultaat geslaagd.

Volgende stap : de motorkap erop en dan kunnen we aan de wings beginnen.

@Swaken : dat van die kabels is een goed idee. Heb ze dan maar een kleurtje gegeven (niet te zien op de foto is achteraf gedaan)

de-foto-

attachment.jpg
attachment.jpg

Tot de volgende :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Laatst bewerkt:
Die motor ziet er heel goed uit met dat goudkleur.
 
Hey,

Mooi.... dat is het...
Normaal zijn die buizen in alu, maar indd het oogt mooier met die 'goudkleurige' .
Let op, vergeet zeker niet de bougiekabels te leggen naar je cilinders, je motor komt echt wel in beeld als hij af is, het geeft een plezierige meerwaarde.
Goe bezig Jeanke :)
 
Kan Swaken alleen maar bijtreden. De motor en de grote cockpit zijn de blikvangers van de Avenger.
Inderdaad goed bezig.
 
Het goud laat de motor er echt goed uitkomen, heel leuk gevonden.
Keep it up!
 
Voila, de vleugels zijn er aan bevestigd, evenals de motorkap en de staart. Hier en daar een kiertje met millyput opgevuld. Nu de cockpit en de bombbay afplakken en we kunnen beginnen spuiten. Eerst een primer natuurlijk.

attachment.jpg

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Deftig plan precies.
Het ziet er al goed uit JM, ben benieuwd naar het spuitwerk.
 
daar lig ik nu niet wakker van
van dat spuitwerk ik weet nu al dat het weer een pracht stuk zal worden zo als gewoonlijk .
gr dirk d
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan