Hoofdsponsor

1/32 1/32 Flak 36 in Eindhoven (Woenselsestraat) [DONE]

Burglar

Sponsor
Registered
Lid geworden
18 jan 2011
Berichten
1.273
Dag iedereen,

een hele tijd geleden ben ik aan dit project begonnen, maar het is nooit helemaal afgeraakt omdat ik modelbouw om persoonlijke redenen even op pauze had gezet.
Nu ik weer zin heb om me met deze mooie hobby bezig te houden wilde ik graag ook een topic starten op dit forum.
Ik heb in totaal meer dan 60 foto's van het project zoals het indertijd zijn voortgang gekend heeft, maar ik zal ze niet allemaal gaan hotlinken hier of de pagina wordt ellenlang. Ik zal er een paar mijlpalen uit plukken en dan onderaan het volledige album linken zodat geïnteresseerden even kunnen kijken.

De kit is een Dragon nr 6287 welke aangevuld werd met de eduard pe set nr 35873. Met de flak apart ben ik indertijd naar een paar beurzen geweest, misschien komt deze daarom wat bekend voor.

De figuren die er bij komen zijn van een Master Box set nr 3511 waar ik een paar details heb aan toegevoegd met wat scratch onderdelen en aftermarket hoofdjes. Ik weet niet meer welk merk deze waren want ze zijn een hele tijd geleden al bewerkt voor de figuren, nu restte enkel nog het schilderen.

Foto's:

cemRlGA.jpg

HzNYszU.jpg

MJfFbM8.jpg

GZQabdp.jpg

ELZ258a.jpg

hoDalZN.jpg

In de laatste twee weken is dit de vooruitgang geweest:

Werk aan het huis en de straat:
4ZblfGb.jpg

Figurengezichtjes beginnen schilderen (met acryl). Het rechterfiguurtje is op deze foto reeds afgewerkt. Links staat zijn kameraad die al de eerste highlights en shadows gekregen heeft, en op het blenden wacht. Gebruikte Vallejo acrylic kleuren voor de gezichten zijn de volgende:
-Wit van de ogen: light flesh 70928
-Basis huidskleur: brown sandnr 70876
-Highlight huidskleur: flat flesh 70955 en een heel klein beetje light flesh 70928 op extreme plaatsen
-Shadows: burnt cadmium red 70814
Zoals gewoonlijk zijn highlights en shadows gradueel opgebouwd dmv mengelingen van de basis met de genoemde kleuren in verschillende gradaties.

KN1EWGX.jpg

More to come..
Vragen en opmerkingen zijn welkom!
 
Ziet er super uit en een mooi geheel,zo te zien heeft Master Box toch mooie figuren !!!
 
Mooi stukje werk
 
Bedankt voor de reacties jongens!

Hey Danny,

laat je niet misleiden hoor, die kit van masterbox heeft me redelijk wat zweet e.d. gekost om deftig te krijgen. Andere hoofdjes, hand zelf gesculpt om het geweer vast te houden, andere geweren met extra details.. zelfs een helm ingewisseld door een aftermarket ding omdat het echt niets waard was.
 
Ziet er erg goed uit.
Heb je dit idee van een echte foto of zo?
 
Hoi Bert,

ja dat klopt deels. De inspiratie kwam door het spel Brothers in Arms: Hell's Highway waar je een soldaat speelt die door zich dat stuk van Eindhoven moet vechten. Dit is de foto waar ik het idee van heb:

woenselsestraat44488mmly5.jpg


De titel spreekt van de Woenselsestraat, echter is het straatje waar dit kanon stond hernoemd naar de Tonnaerstraat. Dit is de exacte locatie waar het kanon stond:

https://www.google.be/maps/@51.4577...ata=!3m4!1e1!3m2!1sIMkaKgnOZA6RtEknYPKs7Q!2e0

Let vooral op het huis in het midden van de foto achteraan met het scherpe dak. Dat huis staat op vandaag nog steeds op die plek.

Ondertussen heb ik nog een paar leuke foto's gevonden van deze straat.

1964, rechterhoek toont het huis waar de flak staat.
4398.jpg


1938, overkant van de weg waar blijkbaar een tramspoor loopt. Hiervan was ik mij niet bewust.
17776.jpg


1918, hetzelfde huis als hierboven, nog zonder sporen erbij.
17763.jpg


Ander zicht van het kanon
3967.jpg
 
Laatst bewerkt:
Build the picture, het moeilijkste wat er is want je moet op alle details letten.
In ieder geval al zeker een mooie bouw van de 88. Ik blijf volgen.
 
Mooi set up, knappe beschildering op die flak, ook de hoofdjes zien er uitstekend uit.

Grtz Bart.
 
Knap! Je bent goed bezig. Nu nog wat extra details en het wordt een beauty.

John
 
Gaaf,dat spel heb ik ook gespeeld.
 
Hey,

Indd, heel mooie vorderingen. Knappe gezichten man.
Het nabouwen van een foto is één van de moeilijkste dingen die er zijn, veel succes uiteraard.
 
Prachtig werk Burglar ! Ik zal dit met belangstelling volgen.

Groeten Rik
 
Wow dat pojectje ziet er al goed op gang inderdaad! Ik kom er ook bij zitten!

THIERRY
 
Dank u voor de vele leuke reacties. Het was inderdaad moeilijk om de foto mooi na te maken, maar ik heb toch besloten om er enige artistieke vrijheid bij te behouden.

Ondertussen heb ik het gezicht en de handen van het derde figuurtje afgewerkt - het is dan wel geen grootmeester kwaliteit, maar voor een vierde poging om met acryl gezichten te schilderen ben ik best tevreden. Het tweede, welke nog op de vorige foto stond, heb ik even aan de kant gelegd, ik kreeg het maar niet goed en heb de verf er volledig af gedaan om hem te voorzien van een nieuwe laag. Nu met goede moed een tweede poging.

wtRqt5L.jpg
 
Nog een kleine update, het laatste gezicht is geschilderd, nu op naar de kostuums van de figuren.

w5Xxn4m.jpg
 
Ja mannekes, das is een chique Flak zeg !!!!!
die figuurtjes ook hoor
 
Ondertussen is dit project afgewerkt en daar horen natuurlijk foto's bij. Ik had deze mee naar moveleo, daar kreeg ik de opmerking dat de figuren iets te fel waren in kleur - Dit klopt, en dat was ergens ook het idee. Het "monster" is uitgeschakeld maar de soldaten die het ding kapot kregen blijven voort leven, vandaar het contrast dat ik wou bereiken. Misschien ben ik wel wat te fel gegaan in kleur, maar dat zal aan persoonlijke smaak liggen dan.

Feedback is welkom!

6E1M2RY.jpg

qqKh889.jpg

jCcUt3m.jpg

z3koapf.jpg

7IJPrMw.jpg
 
tja , das wel een goed idee om de levenden te onderscheiden van de doden, maar ik denk niet als het niet erbij vermeld word er ook niemand zo zal over nadenken.
Ieder modelbouwstuk is een kunstwerk op zich maar men zal het niet bekijken als 1 of ander kunstwerk uit een museum waar ge een half uur nodig hebt om te zien wat het is of voorsteld !
Men zal het gewoon bekijken door de kleurenintonatie op elkaar af te stemmen, versta je ? persoonlijk vind ik het een geslaagde dio ,maar had dezelfde opmerking gegeven qua uniformkleur.
 
Dank je voor de reactie Famo, het is alleszins een leuk project geweest waar ik veel uit geleerd heb voor volgende diorama's. Ik denk dat ik zoiets in de toekomst idd subtieler zal doen en ook duidelijker zal naar voren brengen. Ik heb al een paar leuke ideeën voor een volgend project :D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan