Hoofdsponsor

1/43 Bert's Landrover Defender [DONE]

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.020
Zowat een jaar of meer geleden vroeg mijn nicht eens of ik voor haar een auto kon namaken waar haar vriend mee rijdt.
Ze had een oude Solido op de kop kunnen tikken, en had me deze bezorgd.
Op dat moment had ik de echte wagen wel al eens gezien, maar niet echt in detail bekeken. Het enige wat ik had onthouden was dat het een donkerblauwe uitvoering was met een bagagedrager er op... :8

Ik had er toen zin in, en ben begonnen met de body in +-het juiste kleur te zetten.
Toen is het wat op de achtergrond beland, tot ik eens foto's kon nemen van het echte voorbeeld...
Natuurlijk was het een totaal andere versie, waardoor de gedane werken eigenlijk opnieuw moesten gedaan worden :tongue:.
De moed was een beetje verloren en het project belande in de diepvries...

Tot enkele dagen geleden :wub:

Ik heb alle onderdelen terug op mijn buro gelegd en ben er vol goede moed weer tegenaan gegaan.

Gestart van deze Landrover Defender:

attachment.jpg
(bron foto: internet)

Moet ik deze namaken:

attachment.jpg

Zoals duidelijk zichtbaar is het meer dan enkel een laagje verf aanbrengen (zoals ik toen dacht :8 )
Maar er zijn al enkele flinke stappen gezet en het gaat vooruit :)

Zodadelijk enkele foto's op de pc zetten van de gedane werken zodat ik deze kan delen met jullie ;)
 
Ziet me er een leuk werkje uit.Veel succes me de bouw.
 
De eerste stappen...

De onderdelen van de Solido:

attachment.jpg

Zoals reeds gezegd had ik de body een kleurtje gegeven, maar daar moet nu een deel terug vanaf :wub:
Ook de achterste ramen moeten dicht gestopt worden. Eerst heb ik met plasticcard de ramen gedicht:

attachment.jpg

attachment.jpg

Alles mooi glad geschuurd, en daarna een laagje alu folie (van die lasagne of meeneem chinees bakjes), er over gekleefd om een egaal oppervlak te bekomen:

attachment.jpg

attachment.jpg

Intussen ook het achterste raam geblindeerd, dit met behulp van een fotofilm die in het licht is geweest vóór het ontwikkeld werd. Deze film heb ik verkregen van een fotograaf (die het anders toch zou weg gooien):

attachment.jpg

Het dak heeft ook wat aandacht gevraagd, er waren namelijk ramen voorzien die er bij het voorbeeld niet zijn. Deze dus dicht gestopt met alweer plasticcard en evergreen strips:

attachment.jpg

Toen zocht ik iets om traanplaat na te maken :33:
En tijdens de werken viel mijn oog op dit handboortje:

attachment.jpg

Hmmm, zou ik hier iets mee kunnen aanvangen??
Even proberen op zo'n alu bakje...

en voila, traanplaat op schaal:

attachment.jpg

Moeilijk zichtbaar op de foto, maar er zit wel degelijk wat relief in (links enkel verf, rechts traanplaat):

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo, hier ben ik momenteel aan toe.
Hopelijk binnenkort meer...:wave:
 
Ziet er al goed uit naar mijn mening!
Benieuwd naar meer, deze volg ik! :)
 
Veel plezier met deze B.
Gaat helemaal goed komen.
 
Leuk een kopie maken van een 1 op 1.

Fred
 
Ja Fred, dat is idd een leuke bezigheid, zo heb ik al een paar Willy's jeeps, Dodge's, GMC's en motorfietsen gebouwd voor de eigenaars van de echte, inclusief de specifieke details op die voertuigen en één van mijn ooms had één van de eerste Honda Jazz's gekocht, die wilde hij ook op schaal op de kast, jammer genoeg is hij overleden voordat ik die afgewerkt was.
Nu ja... wat is nu een modelbouwer zonder inspiratie hé?? :P
 
Ja, dit is heel wat anders aan het worden, dan zomaar een "overspray" in blauw.
Knappe werken die je al hebt gedaan Beyond. Toffe tip ook van die traanplaat.
Ik vrees alleen een beetje dat dit op grotere schaal iets minder makkelijk gaat zijn...
In ieder geval ziet het er al heel goed uit. Ik blijf dan ook weer met plezier volgen.

Mark
 
...Toffe tip ook van die traanplaat.
Ik vrees alleen een beetje dat dit op grotere schaal iets minder makkelijk gaat zijn...

Wellicht heb je daar groot gelijk in Mark, ik denk te vaak in de brailleschaal :D :D

Alvast allen bedankt voor de positieve reacties :)
 
Aan dat in braille schaal denken is niets verkeerd hé Xavier...
Ik probeerde alleen dan weer het grotere plaatje te zien...

Mark
 
Ziet er goed uit.En voor wat die bakjes in aluminium allemaal niet goed zijn hé...:laugh:
 
De bumper

Een kleine update, er is een begin gemaakt aan de voorbumper.
De originele is verwijderd op het model, en vervangen door een scratch-bumper :D
Deze is nog niet volledig klaar, er moet nog het één en ander bij komen.
Zo moeten er nog geleiders voor de kabel aangebracht worden, moet ik nog koplampen vinden voor boven op de bumper, komt er nog een stuk onderaan de bumper,...
Nog werk genoeg dus :D

Zo, en nu enkele foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er goed uit Xavier, en dat op die kleine schaal, zoveel details... respect man.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Ziet er mooi uit. Alu folie is handig om dingen mee te maken. Alu tape is iets zachter, maar is makkelijk om relief in te maken.

Op de laatste foto is de oude blauwe verflaag niet mooi glad. Een diecast body kunt ge best helemaal van verf ontdoen voor ge opnieuw gaat spuiten.
 
Bedankt voor de tip Wet Sellery, maar in het echt is hier weinig van te zien, dus ik denk van het zo te laten.
Volgende keer dat ik een die cast onder handen neem zal ik zeker deze tip indachtig houden :)

Dit weekend nog wat verder gewerkt aan de bumper, die nu ook reeds een basislaagje in zwart heeft gekregen. Nog wat kleine zaken moeten er aan bevestigd worden en dan kan ik verder met de auto zelf.

attachment.jpg
 
Deze heeft ook een kleine vordering meegemaakt, en ligt nu te wachten tot ik er verder (wil) aan gaan werken :D

Slechts enkele foto's, met weinig commentaar:

De voorkant met enkele details erbij (nieuwe katrol aan de bumper en aanzuigsysteem om in diep water te kunnen rijden:
attachment.jpg

Het dak was even te hard aangepakt, en vertoonde een krak daar waar de ramen dicht waren gemaakt, dit heb ik opgelost door er CA lijm op aan te brengen en na droging terug mooi glad geschuurd:
attachment.jpg

Na een laagje grondverf is er niets meer van te merken:
attachment.jpg

Als laatste werkje momenteel heb ik de bagagedrager uit evergreen profielen gemaakt:
attachment.jpg

Voila, tot zover deze ;)
 
Toch weer een update Xa ,mooie bagagedrager die je maakte :)
 
Ziet er goed uit Xavier. Goede reparatie en toffe bagagedrager die je hebt gescratched.
Op naar het vervolg (als je wil...)

Mark
 
Deze staat al een tijdje klaar, maar was vergeten om de eindfoto's te posten :ohmy:
Bij deze rechtgezet ;)

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan