Hoofdsponsor

1/35 Schwerer Panzerspähwagen [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

BUZZY10719

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 aug 2012
Berichten
2.330
Ik weet nu niet echt of hij hier thuis hoort of bij treinen maar hij is in elk geval militair en rollend.:laugh:

Deze morgen begonnen en nu klaar voor het spuitwerk.

Hier is hij dan:

Boxart:

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN1_zps107db3e8.jpg

Beschrijving:

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN2_zps84027a7b.jpg

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN3_zps32180418.jpg

Inhoud:

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN4_zps61d4f74a.jpg

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN5_zps038e73c4.jpg

De bouw:

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN6_zps27874383.jpg

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN7_zps8102778c.jpg

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN8_zps353f2be1.jpg

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN9_zpse3714ade.jpg

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN10_zpse4e0ef27.jpg

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN11_zps26c88982.jpg

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN12_zps518a82a3.jpg

Straks de eindfoto's.
 
Hier zijn de eindfoto's (voor het spuitwerk).

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN13_zps224a8c88.jpg

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN15_zps275efaa4.jpg

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN16_zps7e0d76e2.jpg

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN17_zpsfb80400e.jpg

Ziezo klaar om morgen (bedoel straks :O:O:O) de spuitcabine in te gaan.
 
Wat er tot nu vandaag gebeurd is.

Primer:

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN18_zps1e7bc7ea.jpg

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN19_zpse4a0cc42.jpg

Het eerste kleurtje:

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN20_zps52825434.jpg

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN21_zps1fa2578c.jpg

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN22_zpsf8a35e66.jpg

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN23_zps4dc5ec68.jpg

Dit is tot nu, ga straks wel nog wat verder doen.
 
Jouw werkjes kennende gaat dat er goed uit zien.... maar euh... waar zijn zijn koppelingen???
 
Hey Walter,
Eerst en vooral bedankt voor het compliment man.
Ik denk dat je die bedoelt om de wagons aan elkaar te koppelen?
Dat zijn die haken die in het midden tussen de stootblokken zitten.
Als hij nog klaar geraakt of bijna klaar zal hij zondag ook mee komen.
 
Dat word een speedbuild.
Succes.
 
Bedankt Jelle. Het spuitwerk neemt het meeste tijd in beslag wegens droogtijden.
 
die ken ik ergens van komt stillekes aan goed zie ik
 
Van waar zou dat zijn Karel? We doen ons best e.
Kleine update van de loco.
Het panzerschild is blijkbaar vervangen door een nieuw maar in een ander kleurtje.

SCHWERERPANZERSPAHWAGEN24_zps2e8f554f.jpg

Het grijs zal wel nog wat verzacht worden door verwering en denk dat ik dan ga beginnen gochelen met washes, pigment enz.
(heb dit gedaan naar een voorbeeld dat ik op internet gevonden had en vond het wel tof om zo het eentonige geel eens te breken)
 
De haken hangen er aan maar de rest van de verbindingen zijn er niet bij. Bedankt voor de foto, zal zien of ik ze kan scratchen.
 
Buzzy, het ziet er zeer interessant uit. Ik weet niet of zo'n frontplaat zomaar vervangen kon worden maar ik ben helemaal gewonnen voor het idee. Mooi qua kleurenspel !

Btw. ga je de ballastkeienstructuur gewoon gebruiken of zul je er echte keien overheen gooien om er meer diepte in te steken ?

Misschien kan ik je met deze ref's helpen, altijd inspirerend toch ?

artilleriewagen1_zps1faefe3a.jpg

00000617_zps21ee87eb.jpg

Dit is trouwens een build die er geen gras over laat groeien he ? De koppeltoestanden die Walter aanhaalde zie je niet terug op dit model dus ik ga ervan uit dat je goed zit.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de foto's maatje. Je vind er zeer weinig van terug vind ik.
De eerste foto had ik al gezien de 2de niet.
Bij de eerste ligt de koppeling lijkt het of de koppeling ligt voor de loco op de grond als ik goed zie.
De balastkeien ga ik denk ik zo gebruiken maar proberen om met verftechnieken en pigment er diepte in te krijgen.
Toch bedankt voor uw opmerking man en voor de foto's.
Wat die koppelingen betreft denk ik ook dat die misschien enkel aan de wagons hangen en niet aan een loco.
 
Ik begin te overwegen om een camo aan te brengen na het zien van die 2de foto.
Jammer genoeg is deze net als bijna alle foto's van toen wit/zwart.
Het ziet er een 3-tone camo uit. Zou het zandgeel/roodbruin/groen kunnen zijn?
 
Volgens mij hingen die koppelingen er wel degelijk aan, op de eerste foto zie je idd zo'n koppeling op de grond liggen, maar kijk eens naar de foto hieronder... achter de haak zit een gat waar dus zo'n koppeling in bevestigd wordt, kijk maar op mijn foto van de treinkoppelingen. Dat gat zit er toch niet voor de sier toch?

attachment.jpg

En kijk eens naar de box-art... zie ik daar die koppelingen niet hangen?
 
Die haak is inderdaad voorzien om er de koppeling aan te hangen, ik zie nog wel.
Op de boxart zie je de koppeling niet en ook zelfs de haak niet doordat de stootblokken er voor staan.
 
Buzzy.....allereerst...prachtig projekt...;););)...maar bij uwe prachtige kit...zie ik een koepel met vier vuurmonden...bij de referentie foto's van Guy...zie ik een toren met één zwaarder geschut....konden die koepels draaien of waren dit vaste...sorry voor de de dummy vraag.........8)8)
 
Buzzy.....allereerst...prachtig projekt...;););)...maar bij uwe prachtige kit...zie ik een koepel met vier vuurmonden...bij de referentie foto's van Guy...zie ik een toren met één zwaarder geschut....konden die koepels draaien of waren dit vaste...sorry voor de de dummy vraag.........8)8)
Er waren verschillende uitvoeringen van, ook ene met een draaibare koepel zoals op een tank en zelfs ééntje met luchtafweer.
 
Er waren verschillende uitvoeringen van, ook ene met een draaibare koepel zoals op een tank en zelfs ééntje met luchtafweer.
Deze spanzers.......werden dan alleen gebruikt om de spoorweg te verdedigen.......vind het echt een specialeke....
 
Prachtig z'n trein onderdeel.
Zoiets schreeuwt om een leuk diorama, ja toch?
Echwel :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan