Hoofdsponsor

1/125 Calypso [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetkin

Well-known member
Registered
Lid geworden
30 aug 2012
Berichten
1.198
een paar maand geleden een bouwdoos gekregen van een werk collega deze middag eens goed na gezien of alles er in zat en tot mijn grootte verbazing op een halve romp na zit alles er 2 keer inattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg

deze avond ben ik er dan maar ingevlogen en gestart met de bouw .attachment.jpg
gr soetkin
 
Ik heb die hier liggen om te herbouwen. Deze ga ik dus zeker volgen !!
 
Ik heb die hier liggen om te herbouwen. Deze ga ik dus zeker volgen !!
hallo erwin als je ergens een stukje tekort komt laat het dan maar weten ik heb toch alles dubbel .
gr soetkin
 
deze avond een laagje grond verf gegeven .attachment.jpgattachment.jpg
 
Je kan nog eens een foutje maken zo :dry: succes met de bouw.

Fred
 
dat is juist maar ik hoop dat ik geen fouten maak ;)
 
Amai, dat de doos nog dicht kon! Veel plezier ermee.
 
Heb ik ook liggen. Maar als ocean exploration vessel. Revell 05101.
Ga ik dus zeker volgen ! Have fun !
 
veel succes met deze. kan je geen mailtje schrijven naar revell met de vraag of je via hen nog aan een halve romp kan geraken?
 
veel succes met deze. kan je geen mailtje schrijven naar revell met de vraag of je via hen nog aan een halve romp kan geraken?
dat kan ik doen maar ik zit met iets in mijn achter hoofd maar dat zien en horen jullie later wel.
 
v nog een beetje verder gedaan de onder waterlijn de zwarte band en de de beplanking gespoten en de patrijspoorten in de boeg al een beetje uit geboord moeten wel nog groter wordenattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
gr soetkin
 
Verdorie, je gaat mij nog goesting doen krijgen om er ook aan te beginnen.
Mijn kit dateert uit 1977 met de foto van Cousteau nog op de cover. Denk niet dat er stukken in ontbreken maar de decals zijn er niet bij.
Indien je dus een spare set van die decals zou hebben, dan graag.

Wist je trouwens dat de Calypso van origine een US Navy ondiep water mijnenveger was met houten romp? Onze Belgische marine heeft er verschillende van overgenomen die nog jaren hebben dienst gedaan. Heb er enkele jaren geleden nog zien liggen "in de mottenballen" in de Marine haven te Zeebrugge.
De houten romp was speciaal voorzien om de accoustische mijnen tegen te gaan die reageerden op de terugkaatsing van sonar golven op een metalen romp.
 
erwin nu je het zegt ben ik vlug eens gaan kijken en er zitten ook geen decals bij maar op de foto van de doos staat er niets op het schip aardig vind ik dan maar een foto op gezocht en daar staat ook niets op niet normaal vind ik kijk zelf maar eens .attachment.jpg
 
zoals je ziet niet staat er op zelfs de duikboot is in het wit in plaats van geel ??????.
 
Heel goed mogelijk hoor, Soetkin, tijdens haar lange carriere heeft Calypso heel wat veranderingen ondergaan. Zo heeft het heliplatform zelfs een tijdje op de boeg gestaan ook. Ook de configuratie van de antennes veranderde regelmatig.
 
Heel goed mogelijk hoor, Soetkin, tijdens haar lange carriere heeft Calypso heel wat veranderingen ondergaan. Zo heeft het heliplatform zelfs een tijdje op de boeg gestaan ook. Ook de configuratie van de antennes veranderde regelmatig.
dat is heel juist dany ik heb deze foto ook al eens tegen gekomen met de heliplatform vooraan
gr dirk d
 
deze middag nog een duwtje gegeven aan de brug begonnen en het dek een beetje verder gedaan in de brug ga ik al de ruitjes er in werken in plaats van zwart te schilderen alles kan nog verwijderd worden nog niets gelijmdattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan